Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MM.

MM.

23-03-2010 om 20:04

Gezocht: niet-vieze neusspray

Voor mijn zoon van 13 is het allergieseizoen weer begonnen

Hij gebruikt Aeriustabletjes maar ik wil de huisarts ook om een neusspray vragen omdat de neus de meeste problemen geven. Zoon vindt neusspray echter buitengewoon smerig (bittere smaak achter in zijn keel) en wil er om die reden eigenlijk niet aan beginnen. Maar ja, om hem zo naar school te laten gaan is ook niet alles.

In het archief zag ik al Nasonex en Flixonase voorbijkomen en er zijn vast nog wel meer middelen om het neusslijmvlies tot bedaren te brengen. Maar welke anti-allergiesprays hebben een niet al te smerige smaak?

Groet MM

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

23-03-2010 om 20:32

Tadaa

Rhinocort Turbuhaler (budesonide 100 microgram per dosis). Nasaal inhalatiepoeder. Met grote letters een waarschuwing: LET OP: u voelt en proeft NIETS.

Deze moet je hebben.

jippa

jippa

23-03-2010 om 22:26

Hier

Flixonase, beetje een bloemetjeslucht en geen vieze smaak vind ik. Ik snap zijn bezwaar, ben er ook gevoelig voor.

Lys Lionne

Lys Lionne

23-03-2010 om 23:00

Bloemetjeslucht?

Tja, die van te lang in een vaas staande hyacinten, da's de lucht waar ik de Flixonase mee associeer )

Biene M.

Biene M.

24-03-2010 om 08:50

Beclometason

Ik vind mijn beclometason neusspray vaag naar rozen ruiken. Lekker. Het lijkt me trouwens wel handig als ze het zo konden maken dat die geur nog drie kwartier vaag blijft hangen. Dan hoef ik me niet meer elke ochtend af te vragen of ik de spray nu al gebruikt had of toch nog niet.

Misselijk

Flixoase, beclonase, het maakt niet uit, ik heb het geprobeerd, ik word echt kotsmisselijk van die vage smaak/geur die in je keel blijft hangen.
Kan zelfs niet in de buurt van familie komen als ze het gebruikt hebben.

Ik ben nog niets tegengekomen waar ik tegen kan.

Het enige dat bij mij echt tegen hooikoorts (joepie ht is al begonnen) hielp was triludan, maar dat mag niet meer verkocht worden helaas.

Puck

Puck

24-03-2010 om 10:03

Dirksmama

Zover ik weet mag triludan nog steeds verkocht worden? Volgens mij is het op doktersrecept gwoon verkrijgbaar hoor. Waarom zou dat niet meer mogen? Producent is Aventis en misschien is het ook wel gewoon onder de generieke naar terfenadine te krijgen.

Dirksmama en puck

Mag ik even vragen waarvoor de triludan meestal gebruikt wordt?

Ikzelf heb weer aardig last van hooikoorts en slik daarvoor ceterezine wat overigens heel goed werkt.

Maar, ik heb altijd en eeuwig, dus het hele jaar door, last van een (meestal droge, dus vaak korsten) verstopte neus.

Een kennis van mij heeft een neusspray die zij gewoon elke dag mag gebruiken (en ook elke dag nodig heeft).
Ik dacht dat je neussprays alleen een poosje mocht gebruiken?

Ik kan uiteraard een keer naar een kno-arts gaan, maar ik denk dat het dan toch iets als grondig reinigen (brrrr) of opereren (heb iets scheefstaand neustussenschot + nauwe doorgang) wordt. Ben 1 keer ooit naar kno-arts geweest en weet niet eens meer waarvoor, maar wel dat het vreselijk pijnlijk was...

Sorry voor het inbreken op jouw draadje MM, ik realiseer me dat ik misschien beter een nieuw draadje had kunnen opstarten. Ik weet helaas geen 'lekker' ruikende neusspray.

Puck

Puck

24-03-2010 om 15:29

Pilsje

Triludan is een oude generatie oraal antihistaminicum en als jij tevreden bent met je certerizine dan zou ik vooral niet overgaan op Triludan. HEt heeft veel meer bijwerkingen dan de moderne antihistaminica. Ik werd er in ieder geval ongelooflijk suf van, niet verantwoord meer.
Ik weet niet wat voor neusspray jouw vriendin heeft. De gewone vrij verkrijgbare neusspray (Xylo-huppel-depup) mag idd maar korte tijd gebruikt worden en is erg verslavend. Zeker niet geschikt voor het hele jaar door. Misschien eens vragen wat ze gebruikt. Neussprays met (di)natriumcromoglycaat zoals o.a. Prevalin en Vividrin mogen wel lang gebruikt worden, maar persoonlijk vind ik die niet genoeg helpen. Ik ben in het hooikoortsseizoen alleen gebaat bij sterke cortico's die als je pech hebt je neusschot wegvreten en die ik dus zo min mogelijk wil gebruiken.

MM.

MM.

25-03-2010 om 00:27

En het is geworden...

beclometason, en het viel mee! Nu maar hopen dat het snel effect gaat krijgen.

Groet MM

Avamy

wij gebruiken sinds kort avamys, ook goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.