Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gerdina

Gerdina

27-05-2010 om 09:50

Glucosevrij kinderfeestje

Morgen heb ik het kinderfeestje van mijn dochter. Er komt ook een kindje die geen glucose mag. Dochter wil heel graag taartjes versieren en poffertjes eten. Ik wilde dat doen met kant en klare cake en poffertjes.
(Mijn energie is beperkt en zo'n middag is daar toch al een aanslag op).
Zijn er ideeën voor poffertjes en gebakjes oid zonder glucose (fructose mag dus wel), zonder dat dit al te veel moeite kost.
AUB geen discussie over glucose/fructose etc. Ik geloof er zelf niet zo in, maar wil er wel rekening mee houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jun

Jun

27-05-2010 om 13:13

Taak moeder

Vraag gewoon aan de moeder of ze voor alternatieven wil zorgen. Ik heb zelf een kind met beperkingen in het eten en voor mij is het een kwestie van producten uit de kast pakken, kleine moeite.

En we zullen inderdaad maar geen discussie gaan voeren over het totale nutteloze verschil tussen fructose en glucose...

Fijn feestje, Jun

Idd moeder

Ik heb ook een kind met een speciaal dieet. Er zijn ouders die persee zelf wat willen regelen voor mijn kind. Maar zelf vind ik het helemaal niet erg om het gewoon zelf mee te geven. Kind weet dat het goed is en er is niet continue de discussie. Ik heb dit mag het? Hij pakt gewoon zijn alternatief uit zijn tas. Makkelijk en duidelijk voor alle partijen.

Ik ben al lang blij dat hij uitgenodigd wordt en niet vanwege eventuele rompslomp niet wordt uitgenodigd.

Groeten Regenbogie

Gerdina

Gerdina

27-05-2010 om 22:29

Dank

Dank jullie wel voor jullie reactie's. Ik heb nog even met moeder overlegd die wat dingen meegeeft.
Het voelt alleen voor mij zo ongastvrij, als iemand zijn eigen eten mee moet nemen.

ayla

ayla

28-05-2010 om 08:08

Gerdina

ik geef veel liever dingen mee dan dat ik na het feestje zit met een kind dat ziek is. Daarbij weet ik wat onze kieskeurige dochter lekker vind en de andere moeder niet. meestal is dieeteten hardstikke duur en dan is het doodzonde om iets te kopen wat niet gegeten wordt. Dus ook wij geven altijd eten mee. Ik heb 1 keer meegemaakt dat de moeder van de jarige zelf perse een cake wilde kopen die dochter mocht, prima dan, 1 cake 4 euro. Terwijl ik de plakjes in mijn vriezer had liggen

bertje1

bertje1

29-05-2010 om 15:33

Pfffffffff

sorry toch een discussie over glucosevrij.
dit BESTAAT niet.
ALLE koolhydraten worden omgezet in glucose
pure onzin.

eh... ik zou de moeder zelf alternatieven laten kopen.

vlinder72

vlinder72

29-05-2010 om 17:46

Ontbijtkoek

Ik leg meestal maar een paar plakken ontbijtkoek neer voor de allergie kindjes uit de klas van mijn zoon (met pinda, noten, eieren etc allergie). Wel echt trouwens want als hij komt dan krijgen wij ook altijd een epi pen van zijn ouders en een noodtelefoonnummer "voor het geval dat". En elke keer schiet ik dan toch weer in de stress want stel nou dat wij het toch fout doen dan ..... Pffff, gelukkig gaat het altijd goed en het jochie is nog altijd van harte welkom. Maar ik begrijp dus dat glucosevrij gewoon een "tik" is en geen echte, gevaarlijke allergie.

Kari1

Kari1

29-05-2010 om 18:00

Haha bertje

Ik kon me (met moeite!) inhouden maar ik vind hetzelfde als jij...dus zou ik idd de moeder vragen voor het eten te zorgen want zelf zorgen voor glucosevrij eten is onmogelijk.
Kari

amk

amk

29-05-2010 om 20:46

Ja, maar, ja maar

dat is dan toch lichaams eigen glucose, dat is heeeeeeeeeel anders dan de glucose in alle producten.

(lees dit med de wetenschap dat de gevaarlijke sinaasappel regelmatig door mij wordt aangehaald.

Gerdina

Gerdina

30-05-2010 om 13:21

Bertje ea

ik weet het, maar daar ging het niet om. Als je lang genoeg op je boterham kauwt eet je ook pure glucose
Maar het is goed gegaan, moeder heeft idd zelf dingen meegegeven. Ik heb zelf nog een zakje drop gekocht, want hij zal hier wel vaker komen spelen. Ik vind het wel fijn om toch iets voor hem in huis te hebben.

69er

69er

31-05-2010 om 13:07

Gerdina

Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig wat moeder heeft meegegeven......
69er

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.