Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jasja

jasja

25-01-2013 om 13:36

Goede dagcreme gevoelige huid

ik heb dus een gevoelige huid en gebruik al sinds jaar en dag Clinique creme, maar aangezien ik deze toch wel errug prijzig vindt, hebben jullie misschien tips voor een goede dag- en/of nachtcreme voor de gevoelige huid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-01-2013 om 13:49

Weleda

en dan de amandel lijn voor de gevoelige huid.

http://www.weleda.nl/producten/gezichtsverzorging/gevoelige-huid/amandel-verzachtende-gezichtscreme.html

Nu met deze kou gebruik ik 's morgens ook de weer en wind balsem, die is vet en bevriest dus niet.
http://www.weleda.nl/producten/verzorging-moeder-en-baby/calendula-babyverzorging/calendula-weer-en-windbalsem.html

Sinds ik dit gebruik is mijn gezicht een stuk rustiger, als ik dan weer even over stap op iets anders of gewoon niets zie ik de rode schilverige vlekken gelijk weer opkomen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-01-2013 om 13:50

Gevoelige huid

Het hangt er erg vanaf waar je precies gevoelig voor bent (parfum, bewaarmiddelen, plantextracten etc.) en ook of je een droge of vette huid hebt en/of geneigd bent om puistjes te krijgen. Ik heb een droge, gevoelige huid met Rosacea en gebruik een aantal producten van La Roche Posay en Avene of Eucerin. Cetaphil is ook een fijne creme en niet duur. Merken als Decubal zijn ook geschikt voor een gevoelige, droge huid. Uiteraard hebben de goedkope drogistketens en de Hema ook dit soort producten maar ik kan daar niet tegen. Je kan ook nog een olie onder of over je dagcreme doen voor extra hydratatie zoals Rosa Mosqueta. Je moet een beetje experimenteren en kijken wat je het best bevalt.

bibi63

bibi63

25-01-2013 om 13:52

Ja! en heel betaalbaar

Enige tijd geleden ontdenkt (tip van iemand), de lijn Natural van de HEMA!! Heel betaalbaar uiteraard (tuurlijk iets duurder dan de gewone lijn). Ik vind het perfect, heb nergens meer last van. Ook jaren Clinic gebruikt (duur!) en na enige tijd kreeg ik ook daar last van. Dus ik zou dat eens proberen.
Gr. Bibi

jasja

jasja

25-01-2013 om 13:56

Nar de hema!

ga het gelijk proberen! bedankt!

bibi63

bibi63

25-01-2013 om 13:57

Jasja

Laat je weten hoe het je bevalt?
Gr. Bibi

Rafelkap

Rafelkap

25-01-2013 om 19:31

Neutral

Ik gebruik nu neutral creme intensief, voor de gevoelige huid. Het is wit spul maar is zo ingetrokken.
Ik kan verder nergens tegen, m'n oude merk hield ermee op (andere samenstelling), dit is trouwens wel stukken goedkoper.

Avene

Hypo allergeen, erg fijn. Bij de apotheek te koop.

Fiorucci

Fiorucci

26-01-2013 om 08:30

Roc

Roc Calmance is geweldig, het kalmeert echt je huid. Regelmatig bij Etos 2 voor 1, dus dan is het ineens reuze betaalbaar..

jasja

jasja

28-01-2013 om 09:26

Hema gekocht

Hema gekocht, gesmeerd en tot op heden nog geen rare vlekjes oid. moet zeggen dat het niet echt lekker aanvoelt maar misschien moet het nog even wennen

Vic

Vic

28-01-2013 om 09:51

Nivea

Ik heb de Nivea voor gevoelige huid (wit met roze verpakking). Kost volgens mij rond de 8 euro en bevalt mij prima.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-01-2013 om 13:56

Creme

Het beste is om een nieuwe creme eerst 24 uur te testen op de binnenkant van je elleboog of achter je oor; niet meteen op je gezicht smeren.
Van merken als Avene, La Roche Posay en Eucerin kan je bij de apotheek proefjes krijgen zodat je kunt kijken of je er tegen kan en of het je bevalt.
En kijk altijd eerst naar de ingredientenlijst om te zien of er iets in zit waar je niet tegen kan of sowieso ingredienten die potentiele triggers zijn voor een allergische reactie. In de creme van de Hema zit alcohol en dat is niet zo goed voor een gevoelige en zeker niet voor een droge huid. Maar eea is erg persoonlijk dus gewoon maar proberen

MariaV

MariaV

29-01-2013 om 11:39

Gevoelig en gemengd

Na letterlijk tientallen jaren zoeken ben ik bij Avene uitgekomen. Bijna alle merken gaan ervan uit dat een gevoeldige huid ook droog is, maar niet dus. Omdat ik zowel een gevoelige als een gemengde huid heb, waren de meeste cremes te vet voor mij, waardoor ik puistjes kreeg. Ik had dus de keuze uit rode vlekken en puistjes, leuk! Sinds enkele jaren gebruik ik Avene en ik heb sinds mijn kindertijd niet meer zo'n mooie huid gehad. Avene is niet heel goedkoop, maar ook niet de top van de markt.

Prakje

Prakje

29-01-2013 om 20:59

Ik gebruik neribas creme

Verkrijgbaar bij de apotheek, kost geloof ik 4,50 voor een tube. Heel fijn, niet te vet en niet te dun. Echt heel blij ben ik ermee.

En ik gebruik het al een aantal jaar zonder probleem. Van (bijna) alle andere cremes krijg ik na verloop van tijd bultjes en jeuk

jasja

jasja

31-01-2013 om 15:07

Hema oke!

Ik heb nu een paar dagen de Hema dag en nachtcreme gebruikt en ben er toch wel tevreden over, geen trekkerig gevoel, geen vlekjes. Denk dat ik hier meer door ga. Ik gebruik nog wel de lotion van Clinique om mijn huid schoon te maken, maar die is vrij betaalbaar.

bibi63

bibi63

31-01-2013 om 15:54

Fijn jasja!

Ik ben ook (na een aantal maanden) nog steeds tevreden. Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.