Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 13:54

Goede kinderdiëtist gezocht omgeving den haag

Nou, de titel zegt het al. Voor mijn dochter van 10 ben ik op zoek naar een goede kinderdiëtist in de omgeving van Den Haag. De huisarts en de kinderarts konden me daar niet echt mee helpen, dus vandaar dat ik mijn licht hier op kom steken. Wie heeft een tip? Ook afraders vind ik interessant, dan weet ik ook waar ik niet heen moet .
Engeltje

Hoezo?

Waar heb je de kinderdietist bij nodig?
Heb je van de kinderarts instructies over voeding gekregen maar weet je niet hoe je het aanlegt?

Waarschuwing

Dat zowel de huisarts als de kinderarts je geen goede dietiste kan adviseren kan een reden hebben. Omdat die er niet is voor het probleem van je kind.

Speciaal voor anne

Ze is wat aan de zware kant. Dus we zoeken gewoon voedingsadvies. Zowel huisarts als kinderarts raadden ons aan te zoeken naar iemand met ervaring met kinderen, maar konden niet speciaal iemand aanraden. Dus vandaar mijn vraag hier. Verder geen rare dingen of niet te behandelen problemen. Dus.

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2013 om 18:31

Deze!

http://www.dietistdenennie.nl/index.html
Houdt spreekuur in Gouda en Zoetermeer.
Aanrader!!

Knurf

Knurf

02-09-2013 om 18:33

Ahc leidschenveen

Engeltje, bij het Active Health Centrum in Leidschenveen begint eind september een beweeg- en voedingsprogramma speciaal voor kinderen van 7 t/m 14 jaar. Misschien heb je daar iets aan?

http://www.ahcleidschenveen.nl/kidsdancegym/beweeg-en-voedingsprogramma/

bertje1

bertje1

02-09-2013 om 20:39

Dietist

berdien van wezel!!
'voor dik en dun'.

Delftenaar

Delftenaar

02-09-2013 om 22:02

In delft?

Ik ben met mijn zoon (15) bij Focus in Delft geweest bij Emilie Stassen. Hij is/was te dun. Ik vond haar erg goed in staat om op zijn interesses en levensstijl in te spelen, zowel mbt het inpassen van voldoende en calorierijke eetmomenten als ook voor wat betreft de toon die ze tegen hem moest kiezen.

De huisarts en de kinderarts zijn niet overtuigd van het nut van gewichtscontrole of het uiteindelijke effect daarvan. Zie draadje 'genante lijven' bij off topic.
Als je een dietist vind zorg er in elk geval voor dat het een advies op maat wordt dat past bij jou gezin en jou huishouding en jou kind. En geef zelf het goede voorbeeld.

Dalarna

Dalarna

03-09-2013 om 09:51

Wat knurf zegt

Ik denk dat je met kinderen in de basisschoolleeftijd moet zoeken naar zo'n sport/afvalprogramma in een groep.

Daar zit ook een diëtist bij maar ik vind zo'n groep echt veel meer toevoegen.

Dank voor alle tips

Ik ga eens speuren op internet naar alle genoemde namen. Combi met sport is logisch, maar ze doet al best veel (turnen, badminton en dansen, en wij doen alles op de fiets) en wij letten ook al flink op wat er aan eten naar binnen gaat. Maar toch gekke bloedwaarden voor een kind van 10 plus licht overgewicht, vandaar dat we een verwijziging naar een diëtist kregen. Nu dus nog een goeie vinden. Maar dat gaat met jullie hulp wel lukken!
Engeltje

Knurf

Knurf

03-09-2013 om 15:04

Engeltje

je zou ook nog bij het AHC kunnen informeren welke dietist zij gebruiken, en dan kijken of diegene ook zonder beweegprogramma te consulteren is. Ik vermoed van wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.