Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

14-12-2008 om 19:27

Griep: paracetamol en wat anders?

Mijn zoon van bijna 7 is flink ziek, hij heeft een soort griep te pakken: hoge koorts, hoofdpijn, spierpijn etc. Heel erg zielig. Behalve Paracetamol en flink drinken, zijn er nog meer middeltjes of truucjes? Hij heeft geen honger natuurlijk, maar met drinken is het ook beroerd omdat hij bang is te moeten spugen (hij heeft een paar weken terug enorm moeten spugen en was er zelf flink geschrokken van). Afin hij is heel erg zielig. Iemand "de" tip?
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zielig en beterschap

Voor de koorts en de pijn kan je ook ibuprofeen geven. Dat wordt tegenwoordig ook voor kinderen verkocht. http://www.zelfzorg.nl/product.php?id=91

Het spugen is heel vervelend. Ik kan me voorstellen dat hij dat eng vindt maar behalve kleine slokjes blijven drinken en lichte dingetjes eten is er weinig aan te doen. Cola waar de prik uit is wil nog wel eens helpen tegen misselijkheid. En als hij cola lekker vindt drink hij het misschien makkelijker weg dan water of zo?

Enne even naar de huisarts als hij echt hoge koorts blijft houden, of je hat anderszins niet vertrouwt maar dat weet je natuurlijk ook zelf wel.

Beterschap!

Mariel

Guinevere

Guinevere

14-12-2008 om 20:39

Ja, schandalig verwennen

Uitzieken en schandalig verwennen met aandacht en Donald Duckboekjes!
De prik krijg je trouwens uit cola met een snufje suiker.

Guinevere

Guinevere

14-12-2008 om 21:10

Oh ja, en tegen spugen

Tegen spugen helpt hier Entosorbine best goed. Het brengt de maag behoorlijk tot rust. Ze hebben het alleen niet meer bij alle drogisten. Officieel is het tegen diarree maar dáár heb ik het nog nooit voor gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.