Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 78

mama 78

01-12-2008 om 11:51

Groeipijn

Mijn dochter van 5 heeft de laatste tijd weer veel laast van groeipijn in haar onderbenen, daar geeft ze het aan.
Is daar iets aan te doen, weten jullie dat?
Het enige wat ik haar kan bieden is troost (ze huilt er best om, zo zielig, en ik kan haar niet helpen met die pijn)en lekker wrijven over haar benen.
Mijn andere kind heeft er nooit last van gehad, dus ik kijk hier wel van op.
Heeft er nog iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-12-2008 om 12:13

Mijn dochter heeft van tijd tot tijd ook erge pijn in haar benen van het groeien. Als het echt erg is en na 5 minuutjes niet overgaat krijgt ze van mij paracetamol (sinaspril).

Jacoline29

Jacoline29

01-12-2008 om 13:08

Wat ik eens hoorde

is de trap op en neer lopen.Schijnt ook effect te hebben.Een kind van mijn vriendin heeft dat gehoord van de huisarts geloof ik en bij haar kindje werkte het.

Puck2

Puck2

01-12-2008 om 14:40

Ja paracetamol

Oudste had hier ook heel veel last van. Uitleg van mijn huisarts over wat groeipijn is: In periodes van groei groeit je bot net een pietsje sneller soms dan het botvlies er omheen. Overdag heb je daar vaak geen last van omdat door het rechtop staan de zwaartekracht ervoor zorgt dat je ietsje ingedrukt wordt zodat er geen spanning staat op het botvlies. 's Avonds in bed strekken die botten zich weer wat meer uit en komt het botvlies onder spanning te staan en dat levert de groeipijn op. Er zijn heel veel huismiddeltjes die we geprobeerd hebben, maar het enige dat hier echt goed hielp was een halve dosering paravcetamol geven.

Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 21:25

Draaglijker

Wat het hier psychologisch draaglijker maakt, is de volgende dag bij de meetlat gaan staan en kijken hoeveel er bij is gegroeid. Bij mijn zoon is dat altijd zéker een centimeter . In elk geval, hij is dan zó blij en trots dat ie aan het groeien is, dat hij de pijn beter kan verdragen. Maar ik geloof niet dat het bij hem zo pijnlijk is als bij jouw dochter. Of hij heeft een hogere pijngrens natuurlijk, kan ook uitmaken.

bibi63

bibi63

01-12-2008 om 21:25

Als kind

heb ik best wel veel last van groeipijn gehad. Wat hielp bij mij was als mijn moeder mijn benen uitgebreid masseerde met een creme of olie.
Wat wel grappig is, is dat ik er op volwassen leeftijd (als twintiger, later niet meer), ook wel vaak last van had. Het kon toen geen groeipijn zijn (ik groeide ECHT niet meer),maar het was wel exact hetzelfde gevoel. Wel was het vaak na langdurig m'n benen gebruikt te hebben. Wat toen hielp, was op mijn knieen op bed gaan zitten en dan voorover zoveel mogelijk gaan liggen. Je spieren, pezen en vel rekken dan uit en dat geeft opluchting. Laat je dochter het eens proberen.
Groetjes,
Bibi

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-12-2008 om 21:45

Nou..

Mijn dochter wordt soms midden in de nacht wakker en dan ligt ze echt te creperen. Soms hoor ik haar al een tijd woelen en kreunen in haar slaap voor ze er van wakker wordt. Ik zie dat ze echte pijn heeft en ze is een hele stoere meid. Met de belofte alleen dat ze er groter van wordt gaat de pijn hier niet weg, maar ik vind het wel een goeie om de volgende dag te meten dat ze langer geworden is. Weet ze in ieder geval dat het een doel heeft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.