Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oepsie

oepsie

27-01-2010 om 08:45

Haaruitval

Help.... volgens mij heb ik buitensporig veel haaruitval.

Ik heb geen kale plekken, maar vooral aan de voorkant. Vanaf het begin van mijn voorhoofd tot aan ca. 10 cm van de haargrens is het gewoon dun. De rest van mijn haar is gewoon lekker dik begroeid maar aan de voorkant zie je echt een doorschijnend geheel, ik mis daar gewoon de dikke bos haar die ik wel altijd had. Het is me sinds een paar weken opgevallen. De kapper zag het ook. Het is heel plaatselijk.

Ik heb heel kort haar en weet er wel een draai aan te geven met de styling van mijn coupe, maar ik ben er niet gerust op.

Wie herkent dit? Ik was mijn haar eigenlijk altijd met Zwitsal en omdat ik soms last heb van roos gebruik ik hier een geconcentreerd goedje van de apotheek voor, Ketokonazol.

Groet, Oepsie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

27-01-2010 om 09:56

Nou

Ik heb op een bepaald moment ook ineens twee kale plekken, verderop op mijn hoofd ontdekt. Mogelijk als dat aan de voorkant ontstaat dat je het eerst dunner ziet worden ;het valt natuurlijk meer op.
Ik bleek geholpen te zijn met een spulletje van de dermatoloog.Het duurde maanden, maar ik ben er helemaal vanaf, het is al twee jaar nu niet teruggekomen....
De dermatoloog heeft overigens wel gewaarschuwd dat dit mijn hele leven terug kan komen... Ik ben de naam even kwijt van hoe dat heet....alopecia areata!
Het hoeft dus niet zo te zijn dat dit ook bij jou zo is, maar het kan ook dat je gewoon veel dunner haar krijgt je schrijft niet hoe oud je bent, maar bij vrouwen gebeurt dat ook op een bepaalde leeftijd.
kijk even hier en sterkte!!
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/alopeciaareata.htm

Vic

Vic

27-01-2010 om 13:10

Alopecia androgenetica

Ik vind het meer klinken als alopecia androgenetica. Daarbij heb je vooral last van een terugtrekkende haarlijn, met dunner wordend haar aan de voorkant en bovenop. Haaruitval kan ook nog door hormonale veranderingen of stress komen, maar dan is het meestal meer verspreid over je hoofd. Een verwijzing vragen naar de dermatoloog dus.

oepsie

oepsie

27-01-2010 om 15:31

Dank

dank voor jullie snelle reacties.

Ik ga binnenkort eerst eens even een afspraak met de huisarts maken. Want als ik ga surfen op de aandoeningen, dat is nou niet echt bemoedigend....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.