Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bezorgde mama

bezorgde mama

05-11-2008 om 13:00

Hand voet en mondziekte bij kleuters

Hallo,

In het klasje van mijn zoon is een kindje met hand voet en mondziekte. Dit is verder niet gevaarlijk maar een toch lastige infectieziekte. Het is wel heel erg besmettelijk. De kinderen die het hebben mogen toch gewoon naar school, omdat ze al besmettelijk zijn voordat ze blaasjes hebben.

Nu wil mijn zoon uitgerekende deze week bij dit kindje spelen. Ik vind het eigenlijk niet zo'n goed plan, omdat dan de kans nog veel groter is, dat hij het ook gaat krijgen. In de klas kan hij het uiteraard ook oplopen, maar dan lijkt me de kans toch iets kleiner. Het wordt door contact en door hoesten en niezen overgedragen.

Is het overdreven om hem niet bij dat kindje te laten spekeb?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bezorgde mama

bezorgde mama

05-11-2008 om 13:01

Wat een fouten, sorry

oooohhh, sorry, wat een fouten.

Wel laten gaan.

Mij jongste dochter heeft een maand of 2 geleden ook hand, voet en mondziekte gehad. Dit heeft ze opgelopen op het kinderdagverblijf. Wij hebben toen een brief mee gekregen en het is 2 weken voor uitbraak van blaasjes besmettelijk daarna niet meer. En in die 2 weken is er aan een kind niets te zien. Dus als het vriendje van je zoon al blaasjes heeft kan hij daar rustig spelen.

gr Aapie

bezorgde mama

bezorgde mama

06-11-2008 om 08:43

Ook blaasjes zijn besmettelijk

Het is niet alleen besmettelijk voordat er blaasjes zijn. Het vocht uit de blaasjes is ook erg besmettelijk... en ook nog hoesten en zo.

-Wendy-

-Wendy-

06-11-2008 om 21:14

Zou het niet opzoeken

Als ik jou was zou ik de speelafspraak uitstellen. Twee van mijn kinderen hebben hand-, voet- en mondziekte gehad toen ze nog geen twee waren en het is zó pijnlijk! En dan niet zozeer de blaasjes op handen en voeten, maar wel de aften in de mond. Als je dit kan voorkomen, zou ik dat zeker doen!

Jolijt

Jolijt

10-11-2008 om 18:23

Niet opzoeken

hier hebben we het alle zes gehad; 2 hebben een week last gehad, de andere vier wel 6 weken. Het kan zijn dat je het doormaakt zonder er ook maar iets van te weten... maar het kan ook heel heel erg pijnlijk en lastig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.