Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Harde borst, maar geen borstvoeding?

Ik heb sinds gisteren een enorm gespannen borst met een grote pijnlijke schijf erin.
Heb het warm gehouden en geprobeerd te masseren, maar het is helaas niet weg.
Ik geef nu al 4 maanden geen borstvoeding meer, maar het voelt alsof mijn borst tjokvol zit ofzo. Heb in die maanden wel altijd iets afscheiding gehouden (maar niet dagelijks).
Moet ik hiermee naar een HA of moet dit vanzelf overgaan?
Het is dus wel hard, maar (nog?) niet rood of warm.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

19-11-2008 om 09:11

Huisarts.

Niet wachten tot het inderdaad ontstoken is.
Voordat je bij de huisarts terecht kunt: voorzichtig masseren, richting tepel. En de borst in warm water houden. Maar dat doe je al.

Mamarijke

Mamarijke

19-11-2008 om 12:41 Topicstarter

Koude compressen

kreeg ik als advies van de doktersassistente die dit ook heeft nagevraagd bij de (plaatsvervangend) huisarts.
ALs het na 1-2 dagen niet over is, moet ik op het spreekuur komen.

Mieke

Ik zou bij babytijd even advies aan Mieke vragen. Misschien dat een kolf iets voor je kan betekenen, maar dat weet ik ook niet zeker. En koelen vind ik inderdaad niet onverstandig klinken.

m@

m@

19-11-2008 om 21:31

Had ik ook

Ik geef dan wel borstvoeding, maar mijn kind gaat al richting 2 jaar. Dus geen problemen meer van volle borsten. Enkele maanden geleden had ik precies hetzelfde wat jij beschrijft. Met een pijnlijke borst met harde schijf uit de nacht gekomen. Ik heb hem ook gemasseerd en mijn zoon drinkt natuurlijk nog, maar dat leek me niet de oorzaak. Na 2 dagen werd het minder. Met 4 dagen was het over. Ik had verder ook geen koorts o.i.d.

Sterkte,

M@

Mamarijke

Mamarijke

20-11-2008 om 08:39 Topicstarter

Lijkt minder

Gelukkig lijkt het minder.
Overdag steeds koude compressen gebruikt en gisteravond heb ik het warm gehouden en met warme slaolie gemasseerd (tip schoonmoeder). Ik heb nu nog wel pijn, maar het lijkt iets minder gespannen te zijn.
Ik heb ook anderhalf jaar gevoed, maar nu dus sinds eind juli niet meer. Hij snapte dus ook niets van die borst nu. Hoopte dat hij het weg kon drinken.
Voel me nog wel beroerd, maar hoop dat het zo wel wegtrekt. Ik zal nog alerter zijn met het naar buiten gaan. Zet de oudste vaak zonder jas even in de taxi. Dat dus maar niet meer doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.