Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

madelief##

madelief##

10-07-2009 om 18:42

Harde lenzen met leesgedeelte?

Hallo,
wie heeft er ervaring met harde lenzen met een leesgedeelte erin? (bi of multifocale lenzen).
Bevalt dit goed? Of niet...
Waarom wel/niet?
Ik begin echt moeite te krijgen met kleine lettertjes...
gr
Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Iris

Iris

11-07-2009 om 22:41

Ja, ik heb ze!

Ik heb nu bijna anderhalf jaar harde lenzen met leesgedeelte. Iets van plus een half of zo. Ik kon met lenzen in niet meer goed lezen, zeker met slechter licht, wel als ik de lenzen uit had. De leznen zijn ietsje dikker en groter dan de vorige harde lenzen (nu had ik wel extreem kleine lenzen) Maar daar ben je zo aan gewend. ik moest wel een paar dagen wennen aan het beeld. Je moet echt even leren om er mee te kijken. Vooral autorijden en beeldscherm van computer was raar. Je kijkt als het ware door het midden en als je leest dan kijk je door het onderste randje. Maar je hersens moeten dus steeds even omschakelen.
Maar ik vind het echt super! Ze zitten ook nog eens veel comfortabeler dan mijn vorige lenzen, verbeterd en meer zuurstofdoorlatend. voorheen gebruikte ik nog wel eens de bril als ik moeie ogen had of de hele dag buiten was geweest, maar de bril heb ik al een jaar niet meer op gehad. Dus ik zou zeggen....probeer ze ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.