Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

He verdorie, blaar van nieuwe laarzen jongste!

We hebben mooie nieuwe laarzen gekocht voor mijn jongste van 4 - prachtig, maar na 1 dag dragen een fikse blaar op haar hiel! Het is de goede maat, zorgvuldig gepast in de winkel.

Wat nu? Heeft iemand tips? Hopelijk hoef ik niet terug naar de winkel - laarzen inmiddels wel een dag gedragen natuurlijk.

Zucht, wie weet raad?

Marlou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

17-09-2008 om 21:50

Even laten wennen

Ik kan nieuwe schoenen eigenlijk nooit meteen een hele dag aantrekken. Krijg ik gegarandeerd blaren.Zeker als het een ander modelletje is dan ik meestal draag (hoger/lager hakje, oid)

Ik begin meestal met eerst eens een avondje, dan een middagje en dan een dag, en dan heb ik nergens problemen mee.

(en als ik eens een niet te grote blaar heb is hij de volgende dag meestal vrij snel weggetrokken. Wil ik de volgende dag de schoenen per se weer aan doe ik er een stukje leukopor overheen. Nergens last van en geen nieuwe blaren)

Hee wie roddelt daar over mij

Grijns Cameron!
Jep die handcreme was een tip van een oud-collega van me, helpt hier altijd fantastisch. Likje handcrème op het harde randje dat tegen je hiel/achillespees aan zit, en nooit meer last. Ik loop, zeker in de zomer, het liefst met blote voeten in schoenen en heb al heel vaak profijt van deze tip gehad

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2008 om 23:42

Even voor alle duidelijkheid:

die handcreme smeer je op de schóen? En maakt het nog uit welke handcreme?

Gossie. Dat zou een wereldtip wezen. Mijn hielen liggen weer eens open van de nieuwe schoenen

Tirza

toja

toja

18-09-2008 om 09:30

Hahaha

Wilde de handcreme al op de blaar smeren Was me ook niet meteen helemaal duidelijk!

ayla

ayla

18-09-2008 om 09:36

Ik had dezelfde vraag ongeveer

ik had vorige week de zelfde vraag ongeveer, dochterlief klaagde over haar niuewe laarzen, deden achter pijn bij de hak. Heb ze idd van binnen ingesmeerd met handcreme en had al natte kranten erin gedaan. Daarna gechanteerd met een snoepje om ze weer aan te doen en nu rent ze de hele dag erin rond.

Roddelt verder over mickey

Ja, het is inderdaad een wereldtip, dus ik ben ook blij met Mickey. Je smeert die crème aan de binnenkant van je schoen. En die crème mag ook gewoon nivea uit een blikje zijn, weet ik nu uit ervaring. Het werkt net zo goed.

Op je schoen inderdaad, niet op de blaar

En welke soort crème maakt weinig uit. Heb ook al eens Natusan babycrème genomen, werkt ook.
Wees maar blij met mijn oud-collega, de tip komt van haar . Ik heb er al heel wat paren schoenen mee 'gered'

Marlou

Marlou

20-09-2008 om 08:06 Topicstarter

Geweldig!!leukopor?

Dames wat een geweldige tips, Mickey die van jou spant de kroon! En inderdaad goed om even erbij te lezen dat de handcreme in de laars moet, niet op de blaar! hahaha! Ik heb de laarzen gisteren alvast ingesmeerd, maar hoe kom ik nu van die blaar af?

Het arme kind heeft gruwelijk veel pijn, en het is inmiddels een hele open wond geworden. Eigenlijk zou geen schoenen aan het beste zijn maar ja, we moeten ook nog naar buiten??

Die leukopor, is dat een soort pleister Hanna? Wat een gedoe zeg. Ook goede tip om snoepje te beloven om de laars weer aan te doen, want dat zal nog een hele toer worden.

Dank dank !
Groetjes
Marlou

Maxime

Maxime

20-09-2008 om 13:21

Blaarpleister ja!

Hoi,

Zo'n blaarpleister werkt perfect inderdaad! Je kan hem ook doormidden knippen en gebruiken als ie veel te groot is. Hier helpt dit altijd afdoende. Misschien toch nu wel even andere schoenen aandoen tot de blaar genezen is?

Maxime

O jippie cameron

Fijn he, nieuwe schoenen! Hopelijk zitten ze nu toch gauw echt lekker!

Hanne.

Hanne.

21-09-2008 om 21:03

Leukopor

ook wel bekend als luiertape

is dat hele dunne witte, afscheurbare pleister tape (alleen het plakgeddeelte dus)

Hanne.

Hanne.

22-09-2008 om 10:04

Leukoplast

cameron, jij bedoelt leukoplast.

maar als ik die op m'n voeten plak en ik krijg per ongeluk toch een blaar (of geirriteerde plek) trek ik het zeker terug als ik de pleister er af haal. + het geeft van die vieze plakplekken op je voeten en sokken

Leukopor heeft dat niet, en hoe dun het ook is het werkt bij mij super tegen blaren

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

22-09-2008 om 20:08

Blaar pleister niet op open blaren

dat staat op de verpakking van die dingen.de blaar moet nog dicht zijn zeg maar....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.