Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heel erg ongesteld


Mooncup

Ik gebruik mooncup i.c.m. kraamverband. Moet dan ook echt elk uur cup leeggooien op WC .
Heb voor noodgevallen (als ik net moet reizen e.d.) een stripje primolut.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-07-2013 om 15:29

Dankje evy

Dat zei mijn vriendin ook al, zo ongeveer.

Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik voorlopig er nog niet aan moet denken. Ik vind het nogal een stap....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Tink

Tink

11-07-2013 om 00:17

Ginny

Voor zover ik weet kan het ook gewoon onder narcose hoor, net als bv bij een curettage.

Imke

Imke

12-07-2013 om 22:28

Novasure

Ik krijg de novasure onder algehele narcose, ik wil/durf het niet met een plaatselijke verdoving. Misschien slap, maar ik voel er geen behoefte om 'erbij' te zijn. Laat mij naar lekker even slapen. Ben over een week of 6-8 aan de beurt. De gynaecoloog deed er niet moeilijk over. En ik hoop echt dat ik daarna van die heftige bloedingen af ben, ik ven het echt zat!

Ibuprofen slikken

Is een tip dat me gegeven werd door een gynaecoloog en het helpt enigszins. De bloedingen verdwijnen niet maar worden weer "normaal". Het is inderdaad vreselijk, pas sinds januari dat ik geopereerd ben (wegbranden slijmvlies baarmoeder) ben ik ervan verlost. Het beste wat ik aanraden kan is 2 superplus tampons tegelijk gebruiken met erbij een tena lady (absorbeert meer dan maandverband). En donkere kleren... Oh de ellende als ik er weer aan denk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

cornilla

cornilla

21-07-2013 om 21:25

Sinilind

ik zou graag willen informeren hoe jij die operatie van het wegbranden slijmvlies baarmoeder hebt ervaren. Mijn gyn. heeft dit ook voorgesteld maar ik zie er erg tegenop. Was jij onder algehele narcose of met een ruggeprik? Heb je veel napijn gehad. Ben erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.

Toch maar mirena

Hoi,

Ik slikte al een hele tijd ijzerpillen omdat mijn Hb en ferritine erg laag waren. Ik wist eerst niet wat de oorzaak was maar dacht toch wel aan de menstruatie. Volgens de huisarts was 75-100 ml per keer normaal, dus hij stelde een meetsysteem voor om na te gaan hoe ernstig het bloedverlies was. Ik kwam op 350 ml per keer, te veel dus. (tampons voor en na op de weegschaal) Na een bezoek aan de gyn om na te gaan of er soms poliepen in mijn baarmoeder zaten (nee) kreeg ik de mirena. In het begin vond ik het niets, constant bloedverlies. Nu, na een paar maanden gaat het veel beter. Heerlijk, dit jaar op de camping zonder dat menstruatiegedoe! Jammergenoeg kreeg ik wel een darmbacterie waardoor ik het toilet nog steeds hard nodig had. LOL

groet, Jutta

Tink

Tink

22-07-2013 om 00:58

Bedoel je

... Novasure? Die heb ik ook gehad, ook onder narcose (omdat er nog wat andere zaken aan de orde waren toen). Mij is het erg meegevallen. De last die ik naderhand had kwam grotendeels door de andere dingen die toen gedaan zijn, niet door die Novasure behandeling. Wel wat menstruatie-achtige pijn, maar dat was na een paar dagen over.
Ik ben sindsdien nog wel ongesteld, maar heel erg licht. Ben er nog steeds erg blij mee. Het is nu ongeveer 2½ jaar geleden.

Ik heet dan wel geen Sinilind maar misschien heb je toch iets aan deze ervaring. (En ik heb geen aandelen Novasure )

Fluitje van een cent

Ik zag er enorm tegenop maar het is 200% meegevallen. Ik kreeg een ruggeprik en een kalmerend middel, ik was een beetje high en helemaal blij, heel gek! Ze zijn meen ik iets van 40mn bezig geweest met mij, vanaf het moment dat de ruggeprik gezet werd tot het moment dat ik naar de verkoever ging. Na een paar uur begon de verdoving uitgewerkt te zijn en om 16.00 haalde mijn vriend me op en ging ik naar huis.
De volgende dag wat zwak (vooral omdat ik weer van alles wilde doen ipv rustig op bank te blijven liggen en de tweede dag na de ingreep merkte ik alweer niets meer van. Ik heb ongeveer een week lang gevloeid. Het was in januari dit jaar. En sindsdien: ben ik keurig om de 4 weken "ongesteld" en gebruik ik een mini tampon PER DAG maximum, soms helemaal niets! En ik voel me zo bevrijd, ik hoef nooit meer rekening te houden met ongesteld zijn voor werk, ik hoef niet meer uitjes af te slaan, of op pad te gaan met extra kleren en tampons en maandverband voor al het mis gaat. Mijn HB is weet bijna normaal, ik slik geen ijzer omdat ik het niet goed verdraag maat door het eten van ijzerrijke voedsel en geen bloedverlies meer gaat het van zelf goed komen. Het enige wat tegenvalt is dat mijn PMS niet weg is (zware bovenbenen en zeer sjaggri 2 dagen per maand) Soit! Ik had jaren eerder moeten doen ipv nog een andere pil, mirena of half-oplossing weer te proberen.
Dini
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

cornilla

cornilla

22-07-2013 om 17:29

Bedankt

voor jullie reactie. Goed te lezen dat jullie beide positief zijn over de behandeling. Ik gebruik nu Cerazette en daarvan blijft mijn menstruatie ook weg maar met als bijwerking dat mijn haar uitvalt en tja daar kan ik dus ook niet te lang meer mee doorgaan. Vandaar dat mijn gyn. dit voorstelde. In principe doen ze de behandeling nova sure hier met plaatselijke verdoving maar daar ik heel snel vreselijke krampen krijg durven ze dit niet aan en willen ze onder algehele narcose en dan de wand meer weghalen dan met nova sure gebeurt.

Tink

Tink

22-07-2013 om 21:16

Cornilla

Bij mij werd het om andere reden een algehele narcose, maar ik weet niet of ik het anders met plaatselijke verdoving had gedurfd hoor. Fijn dat ze jou die mogelijkheid ook bieden. Sterkte en maak je niet te zenuwachtig . Het komt vast goed hierna. Die Cerazette is zo te horen ook niet alles.

smurf

smurf

27-07-2013 om 12:01

Hier opgelost

Ik had last van twee problemen:
erge menstruatie en terugkerende vaginale schimmel die zich weinig van medicijnen aantrok.
Ik bedacht me dat die schimmel natuurlijk heerlijk kon broeien als ik maandverband/tampons gebruikte. Daardoor bedacht ik me dat katoen beter zou zijn. Katoenen luiers van zolder gehaald om mee te experimenteren. En dat blijkt de oplossing van beide problemen. Na jaren eindelijk echt van de schimmel verlost en met corrigerend ondergoed om het goed te laten zitten, kan ik weer normaal functioneren. De luier neemt enorm veel op.

Het lijkt veel werk maar dat valt erg mee. Maar ik begrijp goed dat niet iedereen hier voor open staat. Bij mij was de schimmel zo heftig dat ik wel moest, maar vind het nu dus geweldig.

Ook gehad

en dacht dat 't normaal was, zat twee dagen minimaal altijd thuis omdat ik ook ondanks super super tampons en dikke maandverbanden/kraamverbanden. Totdat mijn nicht zei dat 't niet normaal was, afspraak bij gynacoloog die eerst onder algehele verdoving vleesboom heeft weggehaald en toen mirena spiraaltje gezet. Die viel er binnen 1 maand uit, was ik al voor gewaarschuwd omdat ik ook een grote baarmoeder heb. Half jaar later baarmoeder laten verwijderen. Tegn die operatie keek ik héél erg op (echt bang voor ziekenhuizen), was binnen vijf dagen weer thuis, heb dankzij mijn nicht heel rustig aan gedaan en nu ... man wat ben ik blij dat ik die operatie heb gedaan, helemaal geen gedoe meer, nooit meer ongesteld. Heb mijn een grote glimlach de overige maandverbanden aan mijn dochter gegeven, mét de waarschuwing als zij eenmaal na zekere leeftijd hier ook last van krijgt, niet te lang moet wachten en de baarmoeder moet laten verwijderen

imke

imke

30-07-2013 om 11:42

Novasure gehad

Ik heb gisteren de Novasure-behandeling gehad en het is 100% meegevallen. In het ziekenhuis kreeg ik behoorlijk wat pijnstilling en ik kreeg een grote hoeveelheid pijnstillers zoals diclofenac en tramadol mee naar huis, maar sinds vanochtend niks meer nodig gehad, trouwens de tramadol heb ik helemaal niet nodig gehad. Nauwelijks vloeien, geen buikpijn en de komende tijd afwachten welk effect de Novasure heeft gehad. De gyn zei dat de eerste/tweede menstruatie wel veel bloedverlies kan hebben en dat het effect pas na een maand of 3 echt merkbaar is. Ik ben benieuwd.

Dineke69

Dineke69

02-08-2013 om 10:11

Cup

Ik gebruik sinds deze menstruatie de menstruatiecup van siliconen. Ik vind het zo fijn, dat had ik nooit verwacht. Het in - uithalen was even oefenen, maar ik heb het al aardig onder de knie. Zeker met dit warme weer vind ik het heerlijk niet zo met dat bloed geconfronteerd te worden, ik voel me niet zo "vies" als anders, en ik heb nog geen afval, dat is ook fijn.
Ik ben ook altijd vrij hevig ongesteld, maar nu ervaar ik het als minder lastig, omdat ik het cupje minder vaak hoef te legen als ik zou moeten verschonen met maandverband en tampons. Zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen!

pijn en heftige bloedingen

Hey,

Ik ben op dit forum terecht gekomen door info op te zoeken over extreem bloedverlies. Ik ben net met de pil gestopt na ong. 10 jaar de minipil door te slikken.

Toen kreeg ik die pil voorgeschreven omdat ik al zo'n last had van mijn maandstonden. Ze waren heel onregelmatig en ik kon soms niet naar school van de pijn. Eerst heb ik toen een implanon in mijn arm gehad. Maar toen was ik wel van de pijn en hevige bloedingen vanaf, maar bloedde ik constant een beetje. Met de pil was dit probleem ook opgelost. Nu heb ik voor de 3e keer op rij opnieuw mijn maandstonden. En al vrij regelmatig. De eerste keer viel mee maar nu heb ik dus opnieuw elke keer zo'n pijn en de eerste 2-3 dagen heel hevige bloedingen. Ik schrok eigenlijk toen ik las dat er blijkbaar veel vrouwen last van hebben. Aangezien ik voor het eerst zelf maandverband moest gaan kopen en niet echt een idee had welke ik moest kopen, heb ik super dik nachtverband gekocht en het 'dikste' van de gewone. Maar ik moet dus die nachtverbanden overdag ook gebruiken want anders heb ik telkens lekken. En een tampon heb ik geprobeerd, maar die kon ik zelfs niet inbrengen. Maar die zou toch direct vol zitten vermoed ik. Ik heb ook al meer dan een hele week vooraf last van mijn onderrug en gevoelige borsten. De huisarts heeft me wel al iets voorgeschreven dat lijkt te helpen tegen de pijn. Maar ibuprofen heb ik nog niet geprobeerd. Van spoelen en kraamverband (of zelfs luiers!) had ik nog niet gehoord. Ik hoop dat ik snel in verwachting ben, want hier heb ik echt niet elke maand zin in!

Oestrogeendominantie

Veel vrouwen hebben een te hoog oestrogeen. Kan je wat bijsturen met gezonde voeding, dus zo min mogelijk suiker en met natuurlijke middelen die het teveel aan oestrogeen afbreken. Zoals DIM, kurkuma. Ook maca schijnt goed te zijn.
Heb zelf natuurlijke progesteroncrème, voor op zich andere klachten, maar bijgevolg wordt de menstruatie een stuk lichter.

mail

mail

02-08-2018 om 07:47

maxi slips

de laatste tijd ben ik echt wel regelmatig, zwaar ongesteld
dan verlies ik zoveel bloed ,dat ik een dikke tampon en een dik en breed maandverband draag om doorlekken enigzins te voorkomen. en nog is mijn maandverband af en toe om de 2 uur al rood , dus dan moet ik beide verschonen en om er dan voor te zorgen dat mijn maandverband goed op zijn plaats blijft zitten , draag ik tegenwoordig weer van die grote heupslips met een breed kruisje en die zitten eigenlijk best wel goed

wat een herkenning

ik kon zeker 2 dagen de deur zelfs niet meer uit dankzij heftige bloedingen .. tampons,maandverband en na 20 minuten de hele boel al verschonen. Totdat ik een keer bewusteloos viel. Naar gynacoloog, Mirena gezet, die viel er na 1 maand spontaan al weer uit. Gynaecoloog zei dat er eigenlijk nog maar 1 oplossing was: baarmoeder eruit. Is in 2012 gebeurd, 5 daagjes in ziekenhuis (incl. 1 dag want aantal bloedplaatjes was te weinig om te opereren en 2x bloedinfuus toegediend om dat op peil te krijgen).
Daarna: uiteraard nooit meer ongesteld, geen inwendige onderzoeken meer nodig omdat baamoedermond ook verwijderd was. ik roep nog vaak: had ik dit maar 10 jaar eerder gedaan

zebra

zebra

13-08-2018 om 14:04

herkenning

ook hier een tijd erg hevige bloedingen, dubbele bescherming en toch nog doorlekken na soms een half uur. Ben vorig jaar naar de huisarts gegaan, kuurtje primolut gekregen, dit hielp voor even. In juni echter weer heftige bloedingen, gelukkig doorverwezen naar de gynaecoloog want ik kreeg hierdoor ook een ijzertekort. Er was niks bijzonders te zien op de echo, Ik kreeg 3 opties: pil en die doorslikken (heb ik voor gekozen), mirena of novasure (baarmoederslijmvlies wegbranden of zoiets). Maar helaas ondanks het doorslikken van de pil na een paar weken weer heftige bloedingen, gelukkig in mijn vakantie. Dus gynaecoloog gebeld, de assistente eigenlijk, en daarna het advies gekregen om 10 dagen 2 pillen te slikken en dan nog 4 dagen een aantal keer per dag een paar pillen tegen de stolsels. Dit hielp wel maar nu sinds vorige week weer elke dag bloedverlies, maar geen grote hoeveelheid.
Denk dat ik toch maar weer contact ga opnemen met de poli gynaecologie, het kan zijn dat deze pil te licht is. Maar ik zie de mirena, mede door ervaringen als Chiquita, niet echt zitten. En ik twijfel ook over novasure, dat wordt bij ons met een ruggeprik gedaan. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?

Maria

Maria

01-09-2018 om 08:43

Novasure!!!!

Na 2 ingrepen: poliepen verwijderen, grote vleesboom verwijderen, bleef het de spuigaten uitlopen. Op mijn 50ste met de naderende overgang zelfs 1x per 3 weken en tussendoor ook nog bloedverlies.

Ik heb een novasure-ingreep gehad; heb nog een paar maanden last gehad van onregelmatig bloedverlies, toen werd de menstruatie normaal, toen licht en nu is hij weg.

Heerlijk.
Wilde dat ik het jaren eerder gedaan had...

Maria

Maria

01-09-2018 om 08:45

ook..

…. de klachten gehad van hierboven; ijzertekort door hevige menstruaties, pil geprobeerd, mirena spiraal.
Eigenlijk ben ik ergens 'boos' dat dit keer op keer werd voorgesteld omdat.... (geen idee waarom, eigenlijk)

Novasure is gewoon heel prettig; geen gedoe meer met hormonen slikken die niet werken en doorlekken en ellende als ik dan (toch) ongesteld werd.

Om de maand

Bij mij stond om de maand een bloedvat wijd open. Ik was op de tweede dag van een dergelijke periode bedwongen om een paar uur plat te liggen tot de bloeding gestopt was. Nadat ik die regelmaat in de gaten had, deed ik om de maand op dag één al rustig aan. Het aantal heftige bloedingen-periodes namen af.
Gelukkig maar, want superplustampons in combi met dun inlegverband hielpen niet genoeg.

Na een gedwongen ligpauze, heb ik de rest van de periode geen last meer van die zware bloedingen.ik slik ook geen medicatie of pil. Ik ben alleen die dag niet inzetbaar.

zebra

zebra

02-09-2018 om 15:36

op dit moment

nog steeds de pil, slik er tijdelijk 2 (orgametril 5mg) en eind september neemt de gynaecoloog contact op hoe het dan gaat. Op dit moment ook geen bloedverlies meer en ik hoop dat het zo blijft. Het ijzertekort is nog niet helemaal weg maar er is wel verbetering, waarschijnlijk zal ik aan het eind van de maand wel op het gewenste niveau zitten.

ik heb ook altijd hevig bloedverlies tijdens mijn mentruatie , en het lijkt de laatste tijd erger te worden , tegenwoordig leg ik snachts een kraaminlegger in mijn slip en dan een dik kraamverband en dat heb ik echt nodig voor de nacht om er voor te zorgen dat er geen bloed doorlekt op mijn matras . overdag gebruik ik dikke tampons en dan toch ook voor de zekerheid nog een dik maandverband in mijn slip , vaak ben ik wel 10 dagen ongesteld  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.