Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Embelina

Embelina

12-07-2013 om 09:44

Heerst er iets?

Weten jullie of er iets heerst? Ik ben al de hele week een beetje ziek. Misselijk, overgeven, heel moe en steeds hazeslaapjes doen. Sinds gisteren heb ik ook overal jeuk en krab ik tot het rood is.
Virusje?

amk

amk

12-07-2013 om 09:49

mazelen en rode hond.
Dat je ingeent bent wil nog niet zeggen dat je het niet kunt krijgen, alleen zal het verloop minder ernstig zijn.

Fiorucci

Fiorucci

12-07-2013 om 10:47

En een gemene zomergriep heerst momenteel ook...

P

P

12-07-2013 om 10:59

Een zomergriep?

Wat is dat dan weer? Met google vind ik dat dat een buikgriep is.

Ik blijf mij altijd afvragen hoe je op een landelijk forum naar 'heersen' kunt vragen. Op een school kan waterpokken heersen, of een flinke griep en op de biblebelt heerst inderdaad van alles en in de wintertijd kan landelijk de griep heersen maar verder heerst er nooit iets landelijk.

Embelina

Embelina

12-07-2013 om 17:26

Jezus p

Ik stel gewoon een vraag, misschien komen er wel 10 antwoorden van mensen die hetzelfde hebben, dan weet ik dat het iets van een virusje is en ik niet de enige ben.
Ja, op een school kan waterpokken heersen en dan krijgt een kindje dat besmet is bezoek van een neefje uit de andere kant van het land, besmet neefje, neefje gaat naar huis, besmet zijn klasgenoten en waterpokken zijn ergens anders ook.
En in de biblebelt woon ik niet.

P

P

12-07-2013 om 19:50

Embelina

Als tien mensen zeggen dat ze hetzelfde hebben vertelt dat jou gewoon niets. Er heerst momenteel niets landelijks namelijk.

Tink

Tink

12-07-2013 om 20:18

En aan de andere kant

... 'heerst' er altijd wel iets, dus dat zegt gewoon niet veel.
Beterschap! En als je je ongerust maakt of het gaat niet over, zou ik de huisarts even bellen maandag.

Allergie?

Ben je soms ergens allergisch voor geworden? Dat kan ook zo ten koste gaan van je energie en jeuk veroorzaken.
Of ben je gebeten door een teek? Of kom je net terug uit de tropen met malaria of dengue.
Eigenlijk kan zoiets vaags van alles zijn. Maar je kunt soms een beetje naar de context kijken of er daar mogelijk aanleiding is voor je klachten.

Fiorucci

Fiorucci

13-07-2013 om 09:48

Heel simpel, het is een echte klassieke griep, maar dan in de zomer. Geen buikgriep dus. Oudste zoon en dochter zijn inmiddels ook ziek. Je gaat plat van het ene op het ander moment....

P

P

13-07-2013 om 11:20

Fio

En wat zijn de symptomen?

Als je googelt op zomergriep kom je uit op buikgriep (wat ook niets met griep te maken heeft).

Fiorucci

Fiorucci

13-07-2013 om 14:52

Wat ik al zei: het is de klassieke griep. Koorts, hoesten, spierpijn, etc.Influenza dus. Maar dan in de zomer.

Hier ook

hier is de halve familie al aan de beurt geweest, buikkrampen, diaree, overgeven, flauw gevoel, hoofdpijn en (sommigen) duizelig. huisarts geeft aan dat er 2 verschillende virussen zijn. de ene heftig waarvan je 1 tot 2 weken ziek van kan zijn en de andere waar je 1 tot 5 dagen last van kunt hebben. er heerst dus wel degelijk iets in Nederland.

Veel drinken, paracetamol en uitzieken dus

Fiorucci

Fiorucci

14-07-2013 om 16:11

Miroy

Hier dus de variant zonder buikklachten, maar ik ga nu al de derde week in en ben nog niet helemaal fit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.