Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

"heerst" er nu iets?

Ik loop rond met hoofdpijn, keelpijn, verhoging, hoesten. Geen loopneus maar 'het' klinkt wel zo (alsof ik helemaal dicht zit) en 'het' is flink op mn stem geslagen. Is het een virusje van een paar dagen dat heerst of voorloper van een griepje? Kinderen en partner hebben wonder boven wonder nergens last van terwijl ik het gevoel heb een wandelend virus te zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In deze tijd van het jaar heerst er altijd van alles

Diverse virusjes heersen in deze dagen. Het kan zo'n paar-dagen-virusje zijn en het kan griep zijn en het kan er iets tussenin zijn.

Hese hannie

Bij mij is er ook iets op mijn stem geslagen. Ik heb 2 dagen geen stem gehad en klink nu al een kleine week als hese hannie. Kan zo bij de 06-lijn (bestaan die nog?). Ik hest een beetje, maar ik merk dat het al een stuk beter gaat dan vorige week.

Dorry

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 18:23

Ach ja

Een griepje is ook niet veel meer dan een virusje van een paar dagen, er heerst hier van alles momenteel.

Tango

Tango

25-10-2012 om 21:39

Lijkt mij ook

Dat er altijd wel iets heerst en zeker in deze tijd van het jaar. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom iemand deze vraag stelt(?).
Hier heerst momenteel ook verkoudheid, hoesten e.d. Al enkele weken. Twee weken waren zowel mijn moeder als ik toevallig op hetzelfde moment de stem kwijt. We wonen niet eens dicht bij elkaar. Dus bij haar heerste het blijkbaar ook.

Philou

Philou

26-10-2012 om 07:13 Topicstarter

Reden

Fiorucci, een griep is toch echt minimaal 5 dagen 40 graden koorts.
En Tango, de reden dat ik het vraag is omdat ik een keer 3 weken de mex. griep heb gehad en dat dat zo hoorde. Totdat ik ook of alleen een fikse ontsteking aan een paar zenuwen had.
Het is hier nu vakantie dus ik weet niet of dit een normaal beeld is van een virus of dat er mogelijk wat anders aan de hand is, bijv weer zo;n ontsteking.
Bedankt voor jullie reacties. Er heerst momenteel dus niet echt iets dus mogelijk hebben mijn klachten een andere oorzaak.

Griep

Griep is inderdaad wel wat anders dan een verkoudheid van een rondwarend virusje. Ik heb al jaren geen echte griep meer gehad en hobbel gewoon door met een verkoudheid, maar ik weet wel hoe ziek je kunt zijn van een flinke griep.
Ontstekingen aan de zenuwen klinkt niet als een rondwarend virusje en lijkt me reden om contact op te nemen met je huisarts. Beetje hoofdpijn, keelpijn en snotterig klinkt als een verkoudheid.
Beterschap Judith.

Fiorucci

Fiorucci

26-10-2012 om 10:53

Judith

Je had het over een griepje, vandaar mijn reactie. Ik ga ervan uit dat je een echte griep geen griepje noemt.

Philou

Philou

26-10-2012 om 11:34 Topicstarter

Sorry

Je hebt groot gelijk Fiorucci, sorry

Fiorucci

Fiorucci

26-10-2012 om 16:21

Judith

Oh sorry hoeft niet hoor, enne..beterschap!!

Rafelkap

Rafelkap

27-10-2012 om 18:00

Besmettelijk

Oh. Het is besmettelijk want ik heb het nu ook..
Het heerst dus

Oh ja, en mijdt feestjes

met ontzettend gezellige maar keiharde muziek waardoor je in andersmans oor moet toeteren om nog iets te kunnen communiceren. Zo vliegen de virussen om je oren, hahaha.

Valkyre

Valkyre

28-10-2012 om 22:57

Hmmm ja

Hier ook keelpijn, verstopte neus, hoofdpijn en algehele lamlendigheid. Blegh. Mijn halve zanggroep heeft 't, of heeft 't gehad. Sterkte, Judith. Ik voel me er best belabberd onder, dus als het hetzelfde virusje is, hoop ik dat we snel opknappen!

Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.