Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heftige allergische reactie (netelroos) na griepvaccin

Hallo,

Onze zoon (wordt morgen 9) heeft afgelopen woensdag een griepprik gehad. Nu belde de school op dat hij verschrikkelijke jeuk had en dat wij hem maar moesten ophalen. Het bleek dat zijn hele rug onder de blaren zat en dit trok door naar buik, liezen, benen.
Wij zijn gelijk bij de dokter langsgegaan, omdat wij vermoedden dat het misschien wel een allergische reactie op het griepvaccin kon zijn. De dokter constateerde netelroos (au! ik heb het zelf ook eens gehad) en hij kreeg gelijk medicijnen en een koelzalf. Volgens de arts was het inderdaad een reactie op de spuit.
Ik weet dat je bij een kippeneiwitallergie wel een reactie kan krijgen op de griepprik, maar voor zover wij weten, heeft onze zoon dat niet.
Kennen jullie het verschijnsel van netelroos als reactie op de griepprik? En is dit een terugkerend geheel? Waarschijnlijk krijgt hij de prik volgend jaar niet meer. Het middel lijkt erger dan de kwaal te zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

07-11-2008 om 18:25

Tjonge

dat is niet fijn zeg!
Je kunt natuurlijk altijd een allergische reaktie krijgen, 1 keer moet de eerste keer zijn. Ik zou het goed laten onderzoeken, als hij idd allergisch is voor kippeneiwit zal hij daar in de toekomst rekening mee moeten houden.
Of het middel erger is dan de kwaal die hij nu heeft moet je je afvragen. Dat ligt er natuurlijk aan wat de reden is dat hij die prik krijgt.

Sterkte voor hem!
Minet

mama 32

mama 32

07-11-2008 om 18:34

Toevallig

mijn moeder heeft vorige week de griepspuit gehad en ook zij heeft over haar hele lichaam rode bultjes. Geen blaren zoals jij beschrijft en ook geen jeuk. Het lijkt wel op de zoveelste kinderziekte. Vervelend hoor voor je zoon! Jeuk is echt een vreselijk iets!
Beterschap.
mama32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.