Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marjolein

Marjolein

07-11-2008 om 13:40

Help naar een nieuwe tandarts!

Na heel lang aarzelen heb ik besloten van tandarts te wisselen. Niet zozeer omdat ik een betere tandarts wilde, maar voor mijn kinderen. Ik merkte dat kinderen om ons heen allerlei behandelingen kregen die mijn kinderen niet kregen. Als ik daarnaar vroeg kreeg ik het antwoord dat ze eerst uitgewisseld moesten zijn. Ik had er niet veel vertrouwen in, maar ben zelf zo bang voor de tandarts dat ik tot nu toe niet durfde te veranderen. Want je weet dat die nieuwe mij vast wel onderhanden zal nemen (vullingen vervangen etc).

Maar de kogel is door de kerk. Ik heb de tandarts van een vriendin gebeld en ja hoor, we mogen komen. En nu is dus vanmiddag de afspraak. Help, ik heb pijn in mijn buik!!!
Maar goed, hopelijk is het gebit van mijn kinderen nog goed intact en wordt het er alleen maar beter van.

Duim aub voor me dat het meevalt (hè, hè, moest even wat spanning wegschrijven)

Marjolein

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

07-11-2008 om 13:52

Hi hi grappig

ik ben echt van de ouderwetse en krijg argwaan bij al die zogenaamde behandeling. Fotos bij 5 jarige, fluorbehandeling bij 4 jarige. Ik weiger alles stelselmatig omdat ik het grote onzin vind en geldklopperij... maar goed ik heb alleen mezelf en tandarts van vroeger als referentie. Man en ik heb ijzersterk gebit en nul gaatjes.

Suk6, hoe was het?

Mamvantwee

Mamvantwee

07-11-2008 om 14:18

Goed zo

Goed dat je dit doet, voor je kinderen dan. Als volwassenen mag je legaal je kop in het zand steken (mijn vullingen gaan zeker 30 jaar mee, toch?) maar je kinderen mag je natuurlijk niet de dupe laten worden.

En over overbodige behandelingen: daar ben je zelf bij. Een 4-jarige fluorbehandelingen geven lijkt me zinloos, ik zou daar toch even zelf over gaan informeren.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-11-2008 om 15:28

Onze tandarts

Ik ben gisteren met mijn twee koters geweest en de vorige keer deden ze allebei hun mond niet open (met een wantrouwende blik naar die rare man in witte jas). Onze tandarts heeft zelf twee kleine kinderen en doet het prima vind ik. Geen 'geruststellende' woorden (is niet nodig want onze kinderen hebben geen nare associatie met de tandarts) en langzaam opbouwen. Resultaat is dat beide kinderen zonder problemen in de stoel lagen en toestonden dat de tandarts met instrumenten en al in hun mond mocht kijken.

Ik ben juist blij dat er iemand goed kijkt naar kindergebitten. Ik doe mijn best met poetsen, maar ja, dat gaat niet altijd even gemakkelijk op deze leeftijd.

angel3

angel3

07-11-2008 om 16:05

Pelle

het komt waarsch toch door het slechte imago dat veel tandartsen hebben of hadden. Je hebt totaal geen invloed op wat hij doet of vindt. Inderdaad fluorbehandeling voor een 4 jarige is toch debiel? ik wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen en gelukig ben ik mondig genoeg om te weigeren. Fluorbeh. bij grote mensentanden lijkt me evident. Vroeger hadden we op school een schooltandarts en de kinderen die daarheen gingen hadden ALTIJD gaatjes.... echt? of toch geldklopperij? ik zal wel teveel negatieve verhalen om me heen hebben gehoord daarom ben ik zeer kritisch en nu bij een andere tandarts zonder fluorbeh. bij kleuters...

Marjolein

Marjolein

08-11-2008 om 17:06

Wow, hele goed ervaring!

Wat een verschil. Ze legde alles uit. Ook waarom er nu behandelingen zijn, of waarom kinderen nu veel vroeger naar de orthodentist gaan dan vroeger. En ja, ik heb wel veel vullingen, dus vroeger was het echt niet voor iedereen net zo goed als nu. Stel dat mijn kinderen genetisch mijn gebit hebben (mijn mans gebit is helaas ook niet ijzersterk) dan zijn al die nieuwe dingen volgens mij toch een verbetering.

Maar ook bij mij en mijn man legde ze van alles uit. Oké ik moet een wortelkanaalbehandeling en naar de mondhygiëniste en beide kinderen moeten naar de ortho, dus er staat ons nogal wat te wachten. Maar ik heb er alle vertrouwen in.

En omdat ze zo rustig was en zoveel uitlegde zie ik zelfs niet echt op tegen die wortelkanaalbehandeling (nou ja, als dat gebeurd zal ik ook wel weer sterven van de pijn in mijn buik). Maar voor nu heerst de opluchting en ben ik zéér blij dat ik de stap heb gezet!

Marjolein

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.