Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help rimpels!

Ik ben een vrouw van 33 en ik bespeur steeds meer rimpels, met name een dikke fronsrimpel en een paar lijnen op mijn voorhoofd. En ik vind het heel erg (en dat vindt ik an sich ook al heel erg).
Wat kan ik doen om de schade te beperken? Bestaan er goede rimpelcremes of iemand anders een goede tip?
Ik heb verdorie nog puistjes en nu ook nog rimpels, zucht.

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

17-07-2009 om 21:21

Erg, erg...

tja, het is erg.

En er is ontzettend weinig tegen te doen.
Al die cremes zijn vooral slecht voor je portemonnee en ze helpen nauwelijks.

Lees maar eens 'een kwestie van lef' van Joyce Roodnat. Nou ja, daar ben je als 33-jarige nog te jong voor, haha, maar het relativeert.

Rimpels en puistjes. Jaja, ik jen de irritante combi.
Weet je, ik ben 50. En dan soms nóg een pukkel tegen de tijd dat ik (nog steeds!) ongesteld wordt.

Het leven is niet eerlijk!

tonny

Tirza G.

Tirza G.

17-07-2009 om 22:58

Ach

Met plakband werk je 's nachts de rimpels weg, op zo'n jonge huid blijft dat nog wel effe naijlen, dat effect.
Satijnen kussenslopen.
Niet roken, geen zonlicht.
Enne........vanaf nu romantische dingen plannen bij kaarslicht, niet meer bij de TLbuizen van de snackbar.

Levenslijnen lieverd. Je lééft!

Tirza

MRI

MRI

18-07-2009 om 00:17

Zoals altijd zeg ik:

over tien (laat staan vijftien of twintig jaar) doe je (bijna) een moord voor een bekkie als je nu hebt. Maak je maar geen zorgen oud word je toch. En of je er nu een of vier jaar eerder oud uitgaat zien dan de anderen: wat maakt het uit? De zorgen erover zijn echt erger dan de feitenlijkheden.

Ha, moet trouwens erg lachen dat je jeugdpuistjes en je middelbare rimpels strijden om de ereplaats. Ga maar werken aan je sterke persoonlijkheid en je mooie karakter want over een tijdje zal je het daarvan moeten hebben.

MR

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2009 om 02:56

Ik gebruik

tegenwoordig wel anti-rimpelcrème maar of rimpels er echt minder diep van worden betwijfel ik. Ik wil sowieso een dagcrème op mijn gezicht sinds een tijdje, omdat ik voel dat mijn huid daar blij van wordt en dan gooi ik er maar een eurootje bij voor het antirimpeleffect. Maar ik ben 15 jaar ouder dan jij en op mijn 33 dácht ik niet aan antirimpelspul, toen vond ik een enkel lijntje eigenlijk wel interessant.

Vic

Vic

18-07-2009 om 12:50

Ja, dan begint het

Ik let er altijd op bij anderen, erg he?! Vanaf een jaar of 30 verschijnen de eerste rimpeltjes, eerst kraaiepootjes en daarna de rest. Vervolgens rond je 35e gaan ook je wangen een beetje hangen. Het ergst vind ik het in de zomer, in plaats van een egaal bruine kleur krijg je dan witte streepjes in je kraaiepootjes. Als ik zo om me heen kijkt lijkt de beste remedie om een aantal kilo's aan te komen. Meer gevulde mensen hebben een stuk minder rimpels dan magere. Maarja, dan heb je weer grotere stukken flapperende bovenarmen. Het is het een of het ander.

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 14:52

Dat is niet helemaal waar vic

Het ligt voornamelijk aan hoeveel je huid te verduren heeft gehad. De allerallergrootste boosdoener voor je huid is de zon - althans, als je blank bent en dus niet zo fijn kunt genieten van bescherming door pigment.
Ik heb een pigmentafwijking en daardoor kom ik eigenlijk nooit in de zon. Al zo'n 30 jaar niet meer En dat gaat nu (2e helft 40) zijn vruchten afwerpen - ik ben door de bank genomen rimpellozer dan leeftijdsgenoten. Roken is er ook eentje, slecht voor je huid, maar je krijgt er ook specifieke rimpeltjes van (rond je mond).
En oestrogeen natuurlijk. Dat houdt de boel lekker stevig Zolang je nog niet in de overgang bent, kun je dat goed merken aan je huid.

Tirza

Guinevere

Guinevere

18-07-2009 om 17:09

Fronsrimpel?

Tegen een fronsrimpel helpt maar één ding: niet meer fronsen! Of in een uiterst geval: laten botoxen of opvullen. Wel kun je dan bezig blíjven. Misschien een beter idee je er bij neer te leggen en je fantastische uitstraling het werk te laten doen.
Heb je trouwens Jan(tje) Smit gezien, die is ook al rijkelijk voorzien van lijnen. En die is toch flink jonger dan jij!

Dank je vic

Dank je Vic, voor deze opmerking: "Het ergst vind ik het in de zomer, in plaats van een egaal bruine kleur krijg je dan witte streepjes in je kraaiepootjes. "

Zo heb elk nadeel toch weer se foordeel: door pigmentgebrek geen egaal bruine kleur, maar dus ook geen witte kraaiepootjes

Groeten,

Temet

(en inderdaad, Jan Smit heeft ook een fronsrimpel, en er was zo'n voetballer die dat ook al had op z'n 20e. Gek vind ik dat altijd. Toch zien ze er dan niet oud uit)

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2009 om 21:49

Zangers

Alhoewel ik niet zou durven beweren dat Jan Smit een zanger is, is dat wel een soort "beroepsafwijking" van zangers en zangeressen. Het is een concentratierimpel, een aanzetrimpel. Let maar eens op als ze zangers/essen aan het werk ziet: ze fronsen allemaal.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

18-07-2009 om 23:20

Nou...

"Let maar eens op als ze zangers/essen aan het werk ziet: ze fronsen allemaal"

Nou, het is eigenlijk niet de bedoeling, hoor Tirza. Als je naar klassiek geschoolde zangers kijkt zul je zelden een frons zien. Die leren juist om 'alle energie in het geluid' te stoppen en niet in gezichtsuitdrukkingen, bewegingen, etcetera. Als je daarop let zie je het ook: Amateurs bewegen als ze zingen, wiegen mee met de muziek, maken gezichtsuitdrukkingen. Hoe professioneler het wordt, hoe stiller ze staan en hoe neutraler hun gezichtsuitdrukking wordt. Als je bijvoorbeeld het Nederlands Kamerkoor ziet zingen dan snap je niet hoe ze zo 'cool' kunnen blijven onder de grootste geluiden. Maar dat wordt ze heel specifiek aangeleerd.

Hoewel het geloof ik niet geldt voor het Jan Smit genre, daar mag je vast gewoon bewegen en grimassen, en ach, dat ziet er toch een stuk natuurlijker uit, dan maar met witte streepjes

Margje

Fem

Fem

19-07-2009 om 08:37

Herken het wel een beetje

Begin ook wat rimpeliger te worden. En ik heb het idee dat mijn wallen permanent zijn geworden, na een half jaar nachtvoedingen. Zouden die nog ooit verdwijnen? Vraag ik me wel s af..
Tsja, wij vrouwen gaan er steeds verlepter uit zien naarmate we ouder worden. In tegenstelling tot veel mannen. Zij krijgen een karakteristieke kop. Met charmante grijze slapen. Soms toont zelfs hun haar karakter. Dat valt dan nog liever uit, dan dat het grijs wordt...

Tirza G.

Tirza G.

19-07-2009 om 11:41

Gelukkig

maakte ik al onderscheid tussen Jan Smit en zangers )

Ik weet het Margje Dat vind ik altijd zo leuk aan Xfactor (etc). Die staan me daar te zíngen zeg, tjongejonge, of het zeer doet. Of dat ze moeten poepen En da's niet goed. Of althans, het is energieverlies, te vergelijken met een wielrenner die met z'n hele lichaam zwabbert in plaats van alles naar zijn benen te verplaatsen.

Tirza

tonny

tonny

19-07-2009 om 11:52

Oh ja, en met bevallen - o.t.

toen wees mijn verloskundige me er ook op dat ik mijn energie verkeerd richtte.

Jaja een mens kan heel wat leren.

tonny

Guinevere

Guinevere

19-07-2009 om 12:29

Conclusie

De conclusie is dus dat Juulia op serieuze zangles moet!
Over die wallen: bij mij is dat vocht. Iedere ochtend een paar keer met de vingers onder de ogen kloppen en geen walletje meer te zien. Jammer van die kleine lijntjes onder mijn oog maar die zie je van dichtbij toch niet.

Holiday

Holiday

19-07-2009 om 16:38

Decollete

Ja met 33 begint het heel geleidelijk te komen. En ben je 10 jaar verder dan is het echt schikken af en toe.

Bij mij zijn het hangende wangen en wallen. En, die heb ik hier nog niet gehoord, rimpelhanden en een rimpeldecollete. Dat laatste Komt van het op de zij slapen. 's Ochtens is het één groot vlak van verticale streepjes, heel erg lelijk. Tegen de avond is het wel wat weggetrokken. Maar de volgende ochtend...is het weer terug.

Holiday

Holiday

19-07-2009 om 16:40

Tiepvout

Schikken kun je ze ook natuurlijk, die zakken, rimpels en flubbels. Of je er in schikken. Maar ik bedoelde schRikken.

Vic

Vic

19-07-2009 om 17:01

Toch even zeggen

Ik vind Jan Smit best leuk, zowel qua zang als uiterlijk. Sorry

Juulia

Juulia

19-07-2009 om 20:55 Topicstarter

Hihi

Nou ik ga maar op zangles, . Misschien kan Jan Smit me wat leren (alhoewel hij nou niet bepaald mijn favoriete zanger is).
Mijn schoonzusje kwam vandaag nog met een goede tip: een paar kilo aankomen! Mensen die dikker zijn hebben minder rimpels. Maar of dat nou de oplossing is...

Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.