Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Balletmama76

Balletmama76

24-08-2009 om 12:40

Help! zoooo vergeetachtig laatste paar dagen

Ik ben zo vergeetachtig de laatste dagen, vergeet zelfst, mijn medicijnen te nemen, vergeet mijn handtas bij de bakker enzovoort.

Het voelt echt alsof mijn hersensen op spaarstand staan. Nu sleep ik op het moment best wat problemen met mij rond (hond doodziek, hartvriendin gaat verhuizen, grote ontslagsgolf aankomend bij mijn werkgever), maar moet ik hier nu zo vergeetachtig van worden? Het voelt namelijk echt niet leuk.

Iemand een idee, hoe ik hiermee het beste moet omgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Structuur en noteren

heel veel structuur aanbrengen in je dagindeling (met controle momenten voor jezelf, zoals heb ik mijn tas, mobiel, etc.) en veel noteren. Lijstjes maken van de boodschappen, de winkels, naar de bieb, toilet schoonmaken, badkamer soppen etc etc.
Soms word ik helemaal gek van mijn eigen lijstjes maar zonder lijstjes en kalender ben ik ook nergens meer na mijn hersenbloeding.

MaximeM

MaximeM

24-08-2009 om 16:14

Veel aan je hoofd

Hoi,

Als je veel aan je hoofd hebt is het inderdaad makkelijker om dingen te vergeten. Je bent er gewoon niet altijd helemaal bij.
Ik zou het gewoon voor nu maar even accepteren, je hebt gewoon veel aan je hoofd. Zorg dat je briefjes maakt voor jezelf, desnoods een reminder in je mobiel (dat ie op een bepaalde tijd gaat piepen als je iets moet doen) (ik noem het altijd mijn portable hersenen) (alleen moet je dan wel weer je telefoon niet vergeten
Probeer soms rustig te checken of je alles nog bij je hebt, een soort regelmaat ervan maken.

Maxime

Balletmama76

Balletmama76

29-08-2009 om 11:06

Mijn hond...

...is op Dinsdag overleden...(( Zij begon op eens hevig te bloeden van haar tumor en wij hebben haar laten inslapen om 4 uur s'ochtens.

Sinds zij ziek was, heb ik elke avond op de bank geslapen, om bij haar te kunnen zijn. Natuurlijk werd je dan van elk geluid dat zij maakt, wakker.

Mijn vergeetachtigheid was waarschijnlijk mede door slaapgebrek, want nu slaap ik weer rustig en vergeet ook minder dingen.

Verder voel ik me ontzettend leeg nu.

Balletmama76

Balletmama76

29-08-2009 om 19:39

Pandia...

...zij heeft genoten tot haar laatste adem. Op Maandag waren wij nog in het bos met haar, toen ging zij nog rennen, en met reuze-stokken slepen.

Geen 12 uur later was zij dood.

Al hevig bloedend heeft zij nog een sprint door de achtertuin gemaakt en nog 2 blikjes leverpastei en 2 grilworstjes binnen gewerkt.

Om dan vredig in te slapen, wij waren alle 3 bij haar. Het had niet mooier en waardiger kunnen zijn.

Op Woensdag was ik weer op werk, broodnodige afleiding.

Nu is het weekeind en ik stort helemaal in... Gisteren kwam er knallende kiespijn bij, vandaag is de tand getrokken dus hier zit ik nu met bloedende wond in mijn mond en een hart vol pijn voor mijn herder-meissie...

Hierbij knallende ruzie met manlief, want hij heeft een heel andere manier, hiermee om te gaan. Een manier, waar ik helemaal niet bij kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2009 om 00:24

Balletmama

Ach, dus het is toch nog snel gegaan met jullie hond. Sterkte met het verlies.

Balletmama76

Balletmama76

30-08-2009 om 20:50

Kaaskopje

Ja, het is echt nog snel gegaan, zij heeft niet moeten lijden.
Zij heeft zelfst haar moment uitgekozen - iederen was thuis.
Morgen gaan wij haar as afhalen. Gisteren nog goed gejankt om haar, maar terwijl het nog steeds erg pijn doet, helpt het mij, dat zij gewoon een heel vredige dood had.
En zij is in mijn hart, dichterbij kan zij niet zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.