Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hersenbloeding herkenningstips

Ik kreeg een email met de volgende herkenningssignalen van een hersenbloeding. Ik vond het te belangrijk om niet te delen met OOL.
  S  *Ask  the individual to SMILE. 

 T  *Ask  the person to TALK and SPEAK A SIMPLE SENTENCE  (Coherently) 

 (i.e. It is sunny out  today.) 

 R  *Ask  him or her to RAISE BOTH  ARMS. 

    If  he or she has trouble with ANY ONE of these  tasks, call emergency number immediately  and describe the symptoms to the  dispatcher. 
De laatste indicator: vraag de persoon zijn/haar tong uit te steken. Als de tong niet recht vooruit gestoken kan worden, maar naar 1 kant neigt, kan dit ook een goede indicator zijn in aanvulling op bovenstaande test. Ik zal het aanleidende verhaal in een volgende post plakken, mijn mobiel kon niet zoveel leestekens copiëren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
olief

olief

18-11-2009 om 13:34 Topicstarter

Aanleiding

 During a BBQ, a woman stumbled and took a little fall - she assured  everyone that she was fine (they offered to call  paramedics) .she said she had just tripped over  a brick because of her new shoes. 

    They  got her cleaned up and got her a new plate of  food. While she appeared a bit shaken up, Jane went about enjoying herself the rest of the  evening 

    Jane's husband called later  telling everyone that his wife had been taken to  the hospital - 
 (at 6:00  pm  Jane passed away.) She had suffered a stroke at the BBQ. Had they known how to identify the  signs of a stroke, perhaps Jane would be with  us today. Some don't die. They end up in a  helpless, hopeless condition instead. 

Kari1

Kari1

18-11-2009 om 14:10

Fast

In Nederland wordt gewezen op de FAST-test. Er zijn tv-spotjes van en er staat wel eens iets over op advertentiepagina's.
"De FAST-test
De FAST-test (Face Arm Speech Test) is een snelle test om een beroerte bij iemand te herkennen. Hieronder staat aangegeven hoe u deze test uitvoert:
Face (gezicht) : vraag aan de persoon om te lachen of de tanden te laten zien. Als de mond scheef staat of een mondhoek naar beneden hangt, kan dit duiden op een beroerte.
Arm (arm) : vraag aan de persoon om beide armen op te tillen en voor zich uit te strekken met de binnenzijde van de hand naar boven. Als een arm wegzakt of rondzwalkt kan dit duiden op een beroerte.
Speech (spraak) : vraag aan de persoon of aan omstanders of er verandering in het spreken zijn opgetreden. Als de persoon onduidelijk begon te spreken of niet meer uit de woorden kon komen, kan dit duiden op een beroerte."
Kari

Charlie vo

Charlie vo

19-11-2009 om 19:00

Fast-test = europees

Waarom FAST-test?
Omdat het een Europese term is en daarom in het Engels.

Zoals de ICE-regel:
I van immobilisation
C van compression (druk)
E van Elevation (hoogs houden)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.