Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Drummie

Drummie

12-05-2010 om 13:55

Herstel galblaas OK

Afgelopen weekend heb ik mijn zoveelste aanval gehad van galstenen. Deze was pas te verhelpen met een lekker shotje morfine Maar goed, nu kom ik dus eindelijk op de lijst om die galblaas eruit te laten halen.

Het is nu niet acuut (alhoewel ik wel constant pijn heb en dus bijbehorende pijnstillers slik) dus ik kom in de reguliere wachtrijen. Het zal ongeveer een week of 6-8 in beslag nemen.

Maar ik ben nu wel benieuwd hoe snel je na de operatie opknapt. Ik ga een conventionele operatie krijgen, dat maakt wel verschil. Maar hoe lang ben ik echt uit de roulatie? Moet ik thuishulp gaan regelen? Hoe lang duurt de ziekenhuisopname?

Kortom, ik hoor/lees graag ervaringsverhalen. Alvast bedankt,
Drummie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

12-05-2010 om 19:32

Hier

had ik de kijkoperatie, dus dat is minder ingrijpend. In principe is de opname 1 nacht, bij mij 2 omdat ik vooral zo'n last had van de lucht in mijn buik. (ze blazen je buik op om het beter te kunnen zien)

Na 2 nachten voelde ik me best goed, maar nog wel rustig aan doen, vooral met kinderen doe je al snel teveel. Ik zou zeggen voor een week uit de running en doe vooral in het begin kalm aan anders komt dat later wel weer op je bord.

Als het een gewone operatie wordt is de opname volgens mij 5 dagen en duurt het herstel ook langer.

sterkte met wachten!

groetjes Elske

Conventionele operatie

Hoi,
Ik heb vorig jr.een zelfde operatie gehad.Heb 5dg.in ziekenhuis gelegen.1e dagen compleet verdoofd met morfine.Bij anesthesie werd slangetje in rug ingebracht waardoor constante morfine werd gespoten. Veel pijn gehad nadat dit verwijderd is.Heb ook nog 6 weken met een drain in mijn buik rondgelopen, dus ook nog lange tijd nadat ik thuis was. Omdat ik deze drain nog had kreeg ik thuishulp met verzorging hiervan(stelt niet veel voor, maar vind het doodeng).Daarnaast had ik een hooglaag bed in de woonkamer staan. Ook een wc verhoger en rollator geregeld.Dat laatste was vooral handig om buiten toch kleine stukjes te lopen en dan halverwege ff.uit te kunnen puffen.
Het herstel is echt HEEL anders dan bij een kijkoperatie. Luister naar je lichaam.Die geeft aan wat je wel/niet kan. Al met al ben ik ongeveer 8 wk.uit de roulatie geweest.Maar dat kwam ook omdat ik constant misselijk bleef en bleek dat er nog 2 galstenen waren achtergebleven.Die zijn er toen via slang in m'n keel nog uitgehaald..Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Heel veel suc6.Groetjes,chris

Drummie

Drummie

19-05-2010 om 11:13

Mmmmm

In ieder geval bedankt voor het reageren! Ik ben ook nog "gewoon" ziek, knap maar niet op. Daarom had ik niet eerder gereageerd.

Mmmm, de ervaringen van Chris geven me natuurlijk niet echt moed. Maar goed, deze pijn kan ook gewoon niet. In ieder geval dus zaak om goede vervanging op mijn werk te gaan regelen omdat het wel een tijdje in beslag zal nemen.....

Tja, thuiszorg zal hier moeizaam worden. Mijn man is beschikbaar. Ach, ik zie wel. Eerst maar het bezoek aan de chirurg en komt tijd, komt raad.

Het komt goed hoor!

Wilde je nog laten weten dat het echt goed komt hoor. Ik heb 4jr.met pijn gelopen, niet wetende dat het galstenen waren.Nadat ik kanariegeel zag is het balletje gaan rollen.Dus pijn herken ik helaas. Na mijn operatie ging het nogal stroef, maar....op een gegeven moment voelde ik me echt "beter" worden. Nu4mnd.later nergens meer last van, ja wel een litteken, maar goed. Geen pijn, geen galstenen en geen aanvallen meer! Dus het heeft me zeker heeeel veel goed gedaan. Al dacht ik daar na de operatie echt heel anders over!! Komt goed hoor. Herstel heeft alleen veel tijd nodig, zeker na deze operatie! Suc6.
Groet,chris...enne beterschap met het "gewoon" ziek zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.