Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tippylee

Tippylee

17-02-2012 om 07:34

Herstel na een beroerte

Graag wil ik weten van mensen die hier ervaring mee hebben, hoe het herstel is na een beroerte.
Mijn moeder heeft na een zware hart operatie een beroerte gekregen, waardoor ze rechtszijdig verlamd is. Ze kan nu na 1,5 week weer wat lopen met hulp, haar rechterarm is nog gevoelloos en haar spraak is nog niet terug, al maakt ze wel wat klanken en heeft ze wel een liedje gezongen.
Kan iemand mij vertellen waar we rekening mee moeten houden, en hoelang de revalidatie gaat wroden etc?? Kan iemand hier helemaal van herstellen?? Ze is een sterke vrouw, ondanks haar leeftijd van 80.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen
Tippylee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

17-02-2012 om 09:16

Verschillend

Wat afschuwelijk voor je moeder, en voor haar omgeving ook natuurlijk. Ik hoop echt voor je dat ze weer wat opknapt. Doch mijn ervaring is hoe ouder de patiƫnt, hoe minder kans op herstel. Met logopaedie en ergotherapie valt er nog wel wat winst te behalen maar hoeveel is natuurlijk voor iedereen verschillend. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze nog helemaal hersteld, hoe hard dat nu ook klinkt. Ik heb als verpleegkundige vele jaren op afdeling neurologie gewerkt, vandaar mijn reaktie.

Vic

Vic

17-02-2012 om 10:31

Jonger

Mijn moeder was een stuk jonger toen ze een beroerte kreeg (48) en toen werd verteld dat het herstel in de eerste twee weken bepalend was voor de toekomst. Daarbij speelt leeftijd ook een rol, want ouderen herstellen nagenoeg nooit helemaal. Mijn oma (87) heeft een tijdje geleden ook een beroerte gehad, en heeft niet meer kunnen lopen daarna. Sowieso is 80+ natuurlijk al behoorlijk op leeftijd en zelfs sterke actieve mensen kunnen zomaar iets krijgen. Sterkte hoor.

Ik denk

dat het een goed teken is dat je moeder alweer kan lopen alsook weer wat zingt..er is dus nu al herstel!

Natuurlijk is de leeftijd niet zo gunstig, maar ik denk dat het nu al inzetten van herstel toch meer zegt dan de leeftijd alleen..

Sterkte en beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.