Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lys Lionne

Lys Lionne

28-11-2008 om 13:45

Het is niks, maar duurt al wel erg lang Hoesten

Dochter heeft al sinds februari/maart een zware blafhoest, zeer doordringend en de hele dag door, dus ’s nachts niet erger dan overdag. Van huisarts, ivm luchtwegproblemen in het verleden, Flixotide + Ventolin gekregen, zonder enig resultaat. Allergietest gedaan, geen bijzonderheden. Naar kinderarts gestuurd: geen bijzonderheden. Flixotide en Ventolin per direct gestopt, “dit is geen longprobleem mevrouw”..... en doorgestuurd naar KNO. Scopie gekregen van neus, keel en stembanden, uitkomst: onrustig neusslijmvlies en een fors geïrriteerde keel met bultjes. Waarschijnlijk loopt er constant snot in de keel waardoor die geirriteerd raakt en ze moet hoesten. Behandeling: Nasonex en gorgelen met Kamillosan. Dit gebruiken we nu enige weken, maar er is nog geen enkele verbetering merkbaar. Nog 2 maanden volhouden, als het dan niet over is moesten we maar naar de huisarts terug....

Nou maak ik me niet direct zorgen over het hoesten, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het allemaal wel erg lang vind duren hoor. Is hier nog iemand met suggesties over oorzaak dan wel behandeling?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

28-11-2008 om 14:50

Kinkhoest

Heeft de (huis)arts al eens aan kinkhoest gedacht? Ik heb het zelf een paar jaar terug gehad en heeft ook erg lang geduurd voor het over was (maar bij mij duurde dat geen 9 maanden)

Lys Lionne

Lys Lionne

28-11-2008 om 17:07

Al gehad

Kinkhoest is het niet. Heeft ze 5 jaar geleden al gehad en zoon heeft het nu (toevallig zeg) en dat klinkt werkelijk heel anders. Ze heeft ook niet van die hoestbuien, meer een paar keer flink 'blaffen' en dan is het weer over. Kan een paar uur zijn, kan ook voor 10 minuten zijn...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.