Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rozenstruikje

rozenstruikje

20-05-2010 om 23:47

Hielspoor/ peesontsteking fase 2

Ik heb al vanaf november pijn onder mijn hiel. Op advies van de huisarts geprobeerd zo min mogelijk te lopen. Dat hielp niets. Steunzolen van de podotherapeut hebben ook niets geholpen. Nu heb ik een nachtspalk gekregen van de orthopeed, dat lijkt wel een skischoen zo groot en daarin kunnen dan pezen en spieren op lengte blijven ipv inkorten tijdens de nacht. Maar hoe kunnen mensen daarmee slapen? Ik lig vaak op mijn buik maar dat kan dus niet lekker meer met die spalk. Lopen mag niet met de spalk dus als jongste snachts wakker word, wat hij nog regelmatig doet, moet ik eerst die spalk lospeuteren.
De arts was niet erg hoopvol over de behandeling. Hij zei dat je vier mogelijkheden hebt (steunzolen/ nachtspalk/ injecties/ operatie), met elk maar 50% kans van slagen. Dat klinkt als zo weinig. Straks heb ik er de rest van mijn leven last van...
Iemand genezen van hielspoor/ peesonsteking?

Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

21-05-2010 om 09:33

Denk het wel

Vorig jaar tijdens de zomervakantie kreeg ik pijn aan mijn hiel. Veel op teenlippers gelopen en erg veel gewandeld, op gympen niet op wandelschoenen, daarnaast ook nog eens te zwaar. Ik kreeg dus steeds meer pijn mn bij het opstaan. Thuisgekomen gaan hardlopen met schoenen die aan vervanging toe waren en dat was toch echt wel de druppel. Ben niet eens naar de dokter gegaan, was zo duidelijk dit. Ben gelijk gestopt met hardlopen en met slippers dragen. Continu van hakhoogte gewisseld en oefeningen met mijn voet, over een tennisbal rollen en daarnaast afgevallen. De ergste pijn ging redelijk snel over (paar weken), maar nog een haljaar of iets langer bleef ik iets voelen. Toevallig ben ik net een paar weken geleden weer begonnen met hardlopen. Eerst echt goede schoenen gekocht uiteraard. Helaas viel ik de derde keer ofzo naast een stoepje, dus zit ik met een verstuikte enkel. Zit me niet mee dus op voetgebied.
Onlangs ook goede wandelschoenen gekocht, tja als boven de veertig komt moet je toch echt op je schoeisel gaan letten, voor elke sport de juiste soort.

Ik heb ergens tussen 6 en 9 maanden (precies weet ik het niet eens meer) last van hielspoor gehad. Het kwam geleidelijk op (tijdens mijn zwangerschap) en het ebde uiteindelijk ook geleidelijk weg, maar volgens mij ben ik ergens in april of mei vorig jaar ermee naar de huisarts gegaan. Die bevestigde mijm vermoeden dat het hielspoor was, zei dat ik het beste schoenen met hele zachte zolen kon nemen en dat ik verder maar mezelf een beetje moest ontzien maar dat op zichzelf doorlopen met de pijn (dat kon soms niet anders) geen beschadigingen zou veroorzaken - dat was mijn zorg namelijk. Ook zei hij dat opereren mogelijk was maar vaak niet hielp, en dat het meestal vanzelf overging.
Ergens afgelopen najaar besefte ik ineens dat het over was. Maar volgens mij is het nog steeds niet helemaal weg, want af en toe voel ik nog steeds een vage pijn in die hiel. Overigens vooral in rust en niet zozeer als ik erop loop.

Niks bijzonders gedaan dus - behalve inderdaad wat minder lopen en vaker zachte zolen uitzoeken - en het ging vanzelf over.

Beterschap!

Temet

Monique

Monique

21-05-2010 om 21:58

Therapie

Ik ken een aantal mensen (ik loop hard en hielspoor is een veel voorkomende maar o zo vervelende blessure) die veel baat hebben gehad bij Shockwave therapie. Misschien ook iets om te overwegen.

1 1/2 jaar

Ik heb na de geboorte van mijn zoontje anderhalf jaar last gehad van hielspoor. Inderdaad hier ook naar orthopeed geweest voor bevestiging. Er was niets aan te doen (opereren wilde ik niet) Ik heb er zo weinig mogelijk op gelopen en zachte schoenen aan gedaan en langzamerhand ging het vanzelf weg.
Mijn vader heeft er een half jaar last van gehad en is er vanaf gekomen door speciale zooltjes. Er is dan een uitsparing gemaakt op de zere plek.
Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.