Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hypo

Hypo

25-11-2011 om 14:10

Hoe besmettelijk is griep?

Mijn vader ligt met griep op bed. Mijn moeder is al 2 dagen beter. Nu willen ze dat wij gezellig langskomen. Ja, vader ligt nog op bed maar die zal dan wel op zijn kamer blijven als jullie komen met de kinderen. Zelf denk ik meteen, ooh nee ik wil geen zieke kinderen. Meestal als ik dit denk en toch ga hebben de kinderen en ik en als laatste mijn man ook griep. Dus weer een week niet werken voor de kinderen dan een week voor mezelf vervolgens mijn man ook een week thuis in de ziektewet. Toeval of is dit echt zo besmettelijk en overdrijf ik niet door uit de buurt te blijven? Of ben ik de hypochondrier en hebben mijn ouders gelijk en is er geen besmettingsgevaar want mijn moeder is al beter en vader blijft uit de buurt. Griep krijg je toch wel bla, bla ga zo maar door. Hoe zit het dan met contact met spullen zoals de deurknoppen. Hi,hi ja ik weet het ik ben me altijd te bewust van alle aanwezige virussen. Overdrijf ik door uit de buurt te blijven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-11-2011 om 14:26

Tirza G.

Tirza G.

26-11-2011 om 12:22

Nou a

Gezellig langsgaan bij iemand die ziek is wordt in de regel wel gewaardeerd hoor. Ziekenhuizen ruimen er zelfs specifieke uren voor in
Hypo: ik zou het in jouw geval niet doen. Griep is hartstikke besmettelijk en best wel te voorkomen met een beetje gezond verstand. En eerlijk gezegd snap ik niet dat je moeder zin heeft in bezoek na 2 dagen niet-meer-ziek. Pfffffff, laten ze eerst lekker opknappen.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2011 om 13:36

"Bij iemand langsgaan in het ziekenhuis die echt ziek is , doe je als steun en belangstelling naar de zieke toe, daar maak je ook geen familie uitje van. " Waarom niet? Als de zieke het aankan, zijn een paar kindertjes aan je bed het leukste van de dag. Vond mijn moeder tenminste wel, die keek er echt naar uit.

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2011 om 15:24

Uiteraard leer ik mijn kinderen dat kwetteren even niet de bedoeling is. Maar al was mijn moeder bekaf na tien minuutjes, ze knapte er enorm van op..

En?

Ben je geweest/ga je wel/niet?

Ik zou het niet gedaan hebben. Laat de grieperigen maar even lekker uitzieken.

Hypo

Hypo

30-11-2011 om 09:19

En we zijn......

niet gegaan . Ik heb gezegd dat ik het bezoek een weekje uitstel omdat ik het sneu vind als de kinderen met Sinterklaas met griep op bed liggen. Het is besmettelijk tot 5 dagen na de griep. Ze vonden het wel overdreven.... Maar ja ieder mag het zelf weten.... Mijn zus is weer zo van ze moeten alles krijgen in verband met weerstand. Kweenie ik zit er toch niet op te wachten. Ik heb namelijk erg gevoelige luchtwegen en blijf altijd lang na hoesten. Griep weg, dan hoest ik nog 2 weken door. Grrr vervelend. Dus gezond en wel gaan we door, bedankt voor reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.