Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2008 om 16:31

Hoe denken jullie over alternatieve geneeswijze?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geloof

Jacoline, jij zegt dat je wel gelooft in homeopathie. Je weet nu dat het niet "iets met planten" is, maar water dat "onthouden heeft wat er ooit in is opgelost" (al dan niet van plantaardige oorsprong). Wanneer vertrouw je daar dan op en wanneer niet en waarom?

Jacoline29

Jacoline29

01-12-2008 om 13:04

Wel/niet

Wel.
Als ik zie dat bepaalde middelen bij bv diarree van fabriek spul niet werkt en Tormentavena wel.(vogel)overigs is het in alcohol zover ik wet en niet water,zal r ook wel inzitten om het vloeibaar te maken bij druppels.Zelf heb ik vorig jaar ook Temazepam(slaap/kalmeringsmiddel fabriek)gehad en daar reageerde mijn lichaam verkeerd op(werd er heel ziek van en wilde het daarom liever ook niet nemen),toen ben ik begonnen met plantival en valdisper en dat werkte wel.Nu gebruik ik dat helemaal niet meer.
Meestal is het hier fabrieksspul,maar ik heb ook gemerkt dat ik daar heel slecht op reageerde.
Niet:
Ook uit ervaring,hoestdranken van homeopatie,werkt echt niet,daar werkt de fabriek weer beter.Het beste middel wat bij mij hielp was buckley's en darolan.Helaas is buckley's niet meer te krijgen hier in de buurt.Meestal is het dan de natterman/eigen merken ed wat wel werkt.

Wel vreemd dat ik op het en slecht en het ander goed reageer dan.
ik vertrouw er dus pas op als fabriek niet werkt.

Tinus_p

Tinus_p

01-12-2008 om 16:56

Fabriek

Valdispert komt ook uit een fabriek hoor.

Guinevere

Guinevere

01-12-2008 om 20:15

Plantival en valdispert

Plantival en valdispert zitten gewoon volgepropt met valeriaan, daar is niets alternatiefs aan in mijn ogen....

Pluk53

Pluk53

02-12-2008 om 09:29

Jacoline29, vertrouwen

"ik vertrouw er dus pas op als fabriek niet werkt."
Wat bedoel je met "ik vertrouw"? Ik ga het gebruiken? of, ik weet dat het zal werken? of, ik hoop dat het gaat werken? of, baat het niet, het schaadt ook niet?
Ik denk dat je op een wat "lievige" maar vooral naïeve manier tegen "alternatief" aankijkt. Ik denk dat je er meer mee opschiet om eens wat te gaan lezen over de achtergronden van de diverse "alternatieve" behandelingen.

Jacoline29

Jacoline29

02-12-2008 om 13:57

Guinevere

Genista vroeg het volgende:
Jacoline, jij zegt dat je wel gelooft in homeopathie. Je weet nu dat het niet "iets met planten" is, maar water dat "onthouden heeft wat er ooit in is opgelost" (al dan niet van plantaardige oorsprong). Wanneer vertrouw je daar dan op en wanneer niet en waarom?
was de vraag, ik heb beantwoord wanneer ik het wel of niet geloof.

Jacoline29

Jacoline29

02-12-2008 om 14:00

Pluk

Als fabriek niet helpt, dan probeer ik een homeopathische middel te pakken te krijgen.

Ik denk ook dat op basis van planten het "onschadelijker" is voor je dan fabriekspul.

Het is meer natuulijker denk ik, en dan is het ook,baat het niet,schaadt het niet of beter gezegd schaad het minder.

Pluk53

Pluk53

02-12-2008 om 14:48

Jacoline

beste Jacoline, je antwoorden (?) zijn erg vaag. Je gaat niet echt op de vragen/opmerkingen in. Allemaal heel gezellig hoor, een beetje posten over "alternatief", maar er worden aan je toch duidelijke vragen gesteld; dan zou je toch eens kunnen proberen daar wat serieuzer op te reageren.
En "natuurlijk" is niet altijd ongevaarlijk. Het is al eerder vermeld: digitalis/vingerhoedskruid is hartstikke dodelijk. Maar je kunt het wel gebruiken om een "fabrieks-medicijn" te maken tegen hartritme-stoornissen. Berkebast kun je gebruiken als pijnstiller/koortsremmer, maar makkelijker is het om het fabrieksproduct asperine te nemen.
En volgens mij heb je nog steeds helemaal niets gelezen over de achtergronden van de homeopathie. Op die manier blijven we natuurlijk volledig langs elkaar heen posten. Dan kan de draad beter verplaatst worden naar "gezellig", want de discussie is volledig inhoudsloos.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-12-2008 om 15:01

Jacoline

Pluk formuleert het wat hoekig, maar hij heeft wel gelijk.

Misverstand 1: homeopathie is niet "iets op basis van planten". Middeltjes op basis van planten heten fytotherapie, en die werken wel. Homeopathie is iets anders.

Misverstand 2: natuurlijk is niet onschadelijker dan uit de fabriek. Er zijn een heleboel 100% natuurlijke planten waar je hartstikke dood aan gaat als je ze opeet. Het schaadt helemaal niet minder.

Zolang je die zaken door elkaar blijft halen heeft een discussie inderdaad geen zin.

Groet, Ellen

Jacoline

Het mag misschien wat rottig klinken, maar ik denk echt dat je bewust probeert om niet al te zeer te doorgronden wat die alternatieve manieren eigenlijk inhouden, in de hoop dat ze misschien op de een of andere wonderbaarlijke manier toch helpen.
Ik kan slechts herhalen: Homeopathie is niet iets met planten. Reguliere medicijnen zijn ook vaak gebaseerd op iets met planten. Klassiek homeopatische middelen zijn niets anders dan water dat "onthouden heeft wat er ooit ingelost heeft gezeten". Sinds ik me enigszins verdiept heb in klassieke homeopathie heb ik geen enkele reden meer om er ook maar een honderdste van een grein vertrouwen in te hebben.

Tinus_p

Tinus_p

02-12-2008 om 16:34

Planten

Jacoline:
"Ik denk ook dat op basis van planten het "onschadelijker" is voor je dan fabriekspul."
Heroine en cocaine: Op basis van planten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.