Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helpend handje

Helpend handje

27-06-2009 om 23:10

Hoe help ik mijn koopverslaafde vriendin?

Hallo forum,
Wie kan mij vertellen hoe ik het best mijn koopverslaafde vriendin kan helpen? Ik zou eigenlijk het liefst reacties van ex-verslaafden willen horen: Wat deed je omgeving om je te helpen, of hoe had je gewild dat je was geholpen?
Ik zie haar steeds verder afglijden en dat doet pijn. Maar ik heb geen idee wat ik zou kunnen doen. Geen geld lenen in ieder geval. Maar wat kan ik wel doen?
Wat details om de situatie duidelijker te maken: Ze weet dat ze een probleem heeft, heeft therapie gehad, heeft net op het nippertje geen schulden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koopgraag

koopgraag

28-06-2009 om 07:56

Wat mij geholpen heeft....

Zelf herken ik het wel. Geef altijd teveel geld uit. Voel me er even heel blij als ik iets gekocht heb. Daarna is het gevoel al snel weer weg. Het is bij mij als ik heel eerlijk ben een leegte die ik probeer te vullen. Verveling, eenzaam gevoel. Schrik me rot als ik zie wat ik uitgeef. Ik heb het soms pas door als ik mijn bankafschrift zie. 2 dingen die bij mij geholpen hebben. Mijn man is sinds de crisis zijn baan verloren. Dus ineens veel minder geld helpt. De financiele crisis heeft mij gered en inzicht gegeven. Ha,ha zie het heeft ook voordelen. Het kan gewoon niet meer. Ten tweede heb ik me gerealiseerd dat het een verslaving is. Het geeft je snel en makkelijk een goed gevoel. Maar het leuke gevoel is ook zo weer weg...
Dus je wil weer iets kopen. Gevolg verlies al mijn geld. Nog minder blij Wat ik nu doe is proberen om wat meer moeite te doen om iets te bereiken dat een goed gevoel geeft. Bv piano spelen ofzo. Ik heb het boek "Durfen,dromen,doen" gelezen. Hierdoor ben ik het willen kopen anders gaan bekijken. Van kopen wordt je niet gelukkig. Succes...

Ellen

Ellen

29-06-2009 om 21:52

Daar heb je medicijnen voor

Mijn man maakt grondstoffen voor medicijnen. Een daarvan is een pil tegen koopverslaving. Weet even niet meer hoe die heet maar kan het morgen mijn man vragen.

Zo'n doosje pillen zou voor mij ook geen overbodige luxe zijn trouwens...

Ellen

Ellen

02-07-2009 om 10:48

Dan niet..

Als je je daarin niet kunt vinden ook goed maar reageer tenminste even..

Salie

Salie

02-07-2009 om 10:58

Jeetje zeg

waarom zo onaardig.
Je weet toch helemaal niet waarom ze nog niet gereageerd heeft?
Gr. Salie

Minet

Minet

02-07-2009 om 15:47

Ellen

Er zijn ook mensen die niet 24/7 hun pc aan hebben staan, laat staan er iets mee doen.
Dit is een forum, geen chat waarbij je bijna direct een reaktie kunt verwachten.

Helpend handje

Helpend handje

02-07-2009 om 22:42

Pil?

Gossie, zouden er ook pillen tegen ongeduldige medeforummers bestaan? Het is mooi weer, dus ik woon op het moment niet achter mijn bureau inderdaad!
Maar goed, on topic: Een pil tegen koopverslaving? Ik geloof wel in homeopathie, maar een pil tegen koopverslaving??? Maar goed, laat maar horen, overtuig me maar!

Helpend handje

Helpend handje

02-07-2009 om 22:45

Koopgraag

Ja, dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Mijn vriendin steekt ook echt niet meer haar koppie in het zand. Ze beseft het, ze ontkent het niet. Maar nu moet ze er nog vanaf. Ze weet ook eigenlijk wel welk probleem de oorzaak is, maar het zoeken van een oplossing is niet makkelijk.
Ik ga het boek voor haar zoeken!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-07-2009 om 00:17

Koopverslaving

Psychologe Carien Karsten heeft een boek geschreven voor en over koopverslaving met zelfhulptips. http://www.carienkarsten.nl/nieuws/laatste.htm
Koopverslaving is net zo'n serieuze verslaving als alcohol-, drugs en andere verslavingen en therapie kan goed helpen evt. in combinatie met antidepressiva.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.