Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

24-02-2012 om 11:34

Hoe komt het (buikgriep etc)

dat je bij een maag-darminfectie o.i.d steeds aan eten moet denken, terwijl je totaal niks lust op dat moment omdat alles je misselijkmakend voorkomt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cicade

Cicade

24-02-2012 om 12:26

Ehh, gewoon honger?

Zou het niet zo zijn dat je maag gewoon om eten vraagt zelfs als je niet zo fit bent? Lijkt mij de meest logische verklaring.
Overigens heb ik dat niet zo, als ik me echt ziek voel wil mijn lijf ook helemaal geen eten tot ik me wat beter voel.
Mijn man daarentegen wil dan juist een vette hap en geloof het of niet, maar daar knapt hij dan juist van op. Soms spuugt ie het dan wel weer uit, maar vaker gaat hij zich dan beter voelen. Heel vreemd....

Fianna

Fianna

24-02-2012 om 14:19

Beetje kort door de bocht p

Dat verschilt zo per persoon. De een kan idd na een uur of wat weer eten en de ander echt pas na enkele dagen. De een is er gewoon zieker van. Mijn man probeert bijv te eten, maar spuugt het er weer uit. Hij is er gewoon zieker van. Elk lichaam reageert anders. Je hebt bijv kinderen die helemaal niet ziek zijn en amper jeuk hebben als ze waterpokken hebben en je hebt kinderen met 40 graden koorts die gek worden van de jeuk. Heb beide meegemaakt.

tonny

tonny

24-02-2012 om 16:18

Blijven eten terwijl je darmen alles erdoor roetsjen

lijkt me niet zinvol, dan worden er toch nauwelijks voedingstoffen opgenomen?

Nee, ik geloof niet dat ik dan honger voel, er gaat gewoon allerlei eten door mijn gedachten waarbij is dan steeds denk: oh nee, dat niet! Terwijl je half slaapt, 's nachts. Vermoeiend hoor.

Ik vind dooreten en dan maar gewoon weer overgeven geen optie - smerig toch, dat overgeven, als het even kan vermijd ik dat na de eerste opruimactie.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-02-2012 om 21:35

Hier hetzelfde als bij p

Ik eet ook stug door als ik ziek ben. Je voelt je daadwerkelijk minder beroerd, dat klopt in mijn ervaring echt.

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2012 om 08:03

Soms

Soms werkt dat inderdaad, maar soms is het ook fijn om je maag even een halve dag rust te geven. Ik begin altijd met water, als dat al verkeerd valt ga ik niet verder met ander eten.

ody

ody

27-02-2012 om 18:21

Cola

Ik blijf ook altijd eten, moet wel heel ziek zijn wil ik er niet aan denken. Wat bij mij ook heel goed helpt is cola. Klinkt heel vreemd maar helpt echt.
Manlief kan ook niet eten als hij ziek is en volgens mij is dit ook de reden dat hij er langerr last van heeft.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

mix

mix

27-02-2012 om 21:02

Cola zelf helpt niet

van koolzuur in cola ga je boeren en dat lucht op, dat is eigenlijk wat het doet, evenals het wat prikkelen van de darmen. Als je diarree erbij hebt moet je dat dus niet drinken. Je kunt dus ook gewoon spa drinken of 7-up of wat dan ook met koolzuur.
Toevallig sprak ik er een griekse arts over een tijd terug en die vond het vooral reclame voor (coca) cola zelf. Iemand helpt zo'n bericht de wereld in en (coca) cola zal het niet tegenspreken
Er stond zelfs een artikel op ouders online zag ik
http://www.ouders.nl/trouw/t1999009.htm

Doe gewoon waar je lichaam om vraagt, wel eten, niet eten, weinig eten. Zodra je kan ga je rustig aan beginnen en merk je zelf of het er weer uitkomt of niet. Wel blijven drinken, al is het maar elk half uur een theelepeltje, al zuig je maar op een natte washand enz.

Ik eet zolang ik kan en als ik echt aan de overgeef ben denk ik niet meer aan eten en voel de behoefte niet meer, tot de maag weer tot rust komt. Ik denk dus niet perse aan eten, tenzij ik me niet ziek genoeg voel.

Fiorucci

Fiorucci

28-02-2012 om 18:45

Ik luister naar mijn lijf, dus dat varieert van een uurtje tot een halve dag ofzo. Wat ik al zei, als zelfs water er al meteen uitkomt, ga ik nog niet eten, ik wacht dan gewoon even.

Ors

Bij een echt heftige buikgriep drink ik altijd meteen water met een ors-oplossing. Door de glucose en het zout dat hier inzit, voel je je wat beter. Diarreeremmers zijn trouwens niet per se altijd het beste, soms moet je je lichaam de kans geven de ziekteverwekkkers kwijt te raken.

Ik probeer ook altijd wel te blijven eten, de ene keer gaat dat beter dan de andere.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.