Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

22-09-2009 om 08:40

Hoe kon je ook alweer vaststellen of een kind oorpijn heeft?

Was dat nou zachtjes knijpen in oorlelletjes? Ik weet het niet meer.
En heb je bij oorontsteking eigenlijk altijd koorts.

Ik vraag dit omdat mijn zoontje vannacht uren heeft zitten huilen en naar zijn oren greep. Vannacht had hij verhoging, nu helemaal niet. En eigenlijk is hij nu wel weer superalert en vrolijk. (een stuk alerter als zijn moeder die hier zit met wallen op half 7)
Hij eet en hij drinkt gewoon. Kan oorpijn komen en gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liggen

als je gaat liggen, wordt oorpijn erger. Dus het past volgens mij wel in het plaatje: 's nachts (veel) last, overdag minder / geen.

sterkte,
caroro

Bibi

Bibi

22-09-2009 om 09:33

Trucje

Druk het 'flapje' naast de ooringang dicht, en druk dan met een vinger in het kuiltje achter de oorlel, als dat pijnlijk is, is het meestal een ontsteking!

Kiki

Kiki

22-09-2009 om 13:08

Ah super bedankt!

Nou niets aan de hand volgens mij. Wat er ook loos was gisteren, buiten een fikse verkoudheid lijkt er niets mis te zijn met hem.

Ik weet niet wat het is, maar ik word altijd zo onrustig als hij ziek is. Ik maak er altijd meer van dan het is, moet ik toch eens afleren.

Tango

Tango

22-09-2009 om 14:20

Kiki

Je schrijft dat hij verkouden is, dan is de kans zeker aanwezig dat hij pijn in zijn oor gehad heeft toen hij in bed lag. Ik herken dat heel erg bij mijn kinderen die dat vaak ook hebben als ze verkouden zijn. Als je ligt verergert het de oorpijnklachten. Ook verhoging treedt vaak op tegen de avond en 's nachts.
Belangrijk is de neus open te houden met bijv. neusspray. Verder kun je 's avonds paracetamol geven om te voorkomen dat hij weer veel pijn krijgt.
Het lijkt me helemaal niet zo erg dat je bezorgd bent als je kind ziek is, is toch juist goed?
Sterkte met je zoontje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-09-2009 om 20:54

Koorts

Nee, oorontsteking hoeft niet altijd koorts te betekenen. Een oorontsteking hoeft zelfs niet eens altijd pijn te doen. Mijn jongste zoon heeft als baby/peuter vaak oorontstekingen gehad (kon KNO-arts aan trommelvlies zien) en daar hebben we helemaal niets van gemerkt.

ishtar

ishtar

23-09-2009 om 11:44

Standaard

bij een verkoudheid van de kinderen hier, oorpijn, zonder ontsteking. Paar dagen sprayen met neusdruppels en het leed is weer geleden. Ze hebben blijkbaar een smalle buis van Eustachius.

Kiki

Kiki

23-09-2009 om 12:52

Nou hij slaapt al twee dagen een gat in de dag

Gisteren drie uur geslapen, uurtje wakker, weer twee uur geslapen, om half 8 geslapen tot de volgende ochtend 8 uur.

Nu tien uur naar bed en hij slaapt nog. Maar geen koorts en geen pijn.

Ja bezorgd zijn is inderdaad goed, maar ik moet mezelf af en toe ook even streng toespreken. Ik wil toch niet zo'n moeder worden die te pas en te onpas maar bij de huisarts zit.

Oorpijn zonder oorontsteking, ik denk inderdaad dat ik het daar maar op houd.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.