Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

01-02-2010 om 07:14

Hoe lang ongesteld bij mirena?

Ik ben aan de Mirena begonnen om hopelijk wat minder ongesteld te zijn (makkelijk als je een lover hebt). Ik was het altijd 4 dagen. Nu heb ik de Mirena, was de eerste keer 2 weken ongesteld en nu ben ik het al 1,5 week. Weliswaar niet zwaar, maar ik kan niet zonder maandverband.
Herkent iemand dit? Gaat het wel over? Zo heb ik er nog niks aan, behalve dan dat de kans op een liefdesbaby nu wel heel klein is....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ook

IK ben nu ruim 5 jaar aan de Mirena omdat ik de pil niet meer mocht gebruiken. Ik dacht ook dat ik niet meer ongesteld zou worden, maar niets is minder waar.

Ik denk dat het helemaal van de persoon zelf af hangt, ik hoor soms dat ze helemaal niet ongesteld worden, ik wordt heel onregelmatig ongesteld, iets korter dan normaal. zo'n 2-3 dagen en het is dan wel dikker en minder hevig. Dat duurde bij mij wel een hele tijd voordat het ennigzins op orde was.

Heb maar een keer gehad dat ik 4 maanden achter elkaar niet ongesteld werd en paar maanden erop moest ik net weer een nieuwe hebben.
Als je bijv. ook nog bloedverdunners gebruikt is de kans nog groter dat je blijft vloeien.

Vic

Vic

01-02-2010 om 09:26

Anderhalf jaar

Zo lang was ik ongeveer ongesteld met de mirena. Niet elke dag, maar dan weer 10 dagen niet, een dag wel, drie dagen niet, etc. Verder had ik zoveel last van andere bijwerkingen dat ik blij was dat ik er vanaf was. Nu heb ik een koperspiraaltje en weet ik tenminste van tevoren wanneer ik ongesteld word.

Mamvantwee

Mamvantwee

01-02-2010 om 11:25

Paar maanden

Na het plaatsten duurde het zo'n 4 maanden voordat het blroedverlies stopte. Het was niet veel, maar wel teveel om te negeren. Daarna werd ik maandelijks een heel klein beetje ongesteld, maandverband en tampons stonden onnodig in de kast. En daarna - driekwart jaar na het plaatsen ongeveer - stopte het helemaal. Tot op de dag van vandaag.

Maar ik laat hem over een paar maanden verwijderen en neem geen nieuwe. Ik heb toch het idee dat ik niet mezelf ben, om over het libido maar helemaal te zwijgen...is er niet meer namelijk.

Anja

Anja

01-02-2010 om 11:44

Mirena

Hoi

Blijkbaar moet ie eerst goed op regel komen, als ik het zo mag zeggen.
Zelf heb ik al 8 jaar de Mirena (ben dus al aan m'n 2e toe) en ik kan me niet meer herinneren hoe het is om ongesteld te zijn. De schappen maandverbanden loop ik straal voorbij en ik hoef dus nooit iets te "laten" omdat ik ongesteld ben. Echt ideaal !!!!

De tijdsduur herinner ik me niet precies, maar het duurde even voor ie goed werkte. Ik had in het begin ook wel tussentijdse bloedingen, maar deze zijn uiteindelijk wel gestopt.

Kan per persoon verschillen, maar bij twijfel zou ik de huisarts even bellen...

groet Anja

costa

costa

01-02-2010 om 12:46

Ongesteld

Ik heb nu 2 maanden de Mirena. (vanwege hevige menstruaties). Ik heb vanaf het begin een paar dagen licht bloedverlies gehad, daarna werd ik een week behoorlijk ongesteld (net als normaal) en toen weer wat dagen licht. De tweede maand hetzelfde. Verder ben ik ook nog niet erg enthousiast, heb veel last van m'n borsten en m'n humeur is ook wel eens beter geweest. Twijfel dus of ik er mee door wil gaan.

Ongeduldig

Valt mij zo tussendoor op dat de meesten erg ongeduldig zijn.... heeft allemaal tijd nodig om te wennen. Stop je te snel en neem je weer wat anders kan het best zijn dat dat ook in het begin niet goed werkt. Iedereen wil graag van die idiote menstruatie af, tenminste zolang je niet zwanger wilt worden.Ik krijg elke keer als ik tegen de menstruatie aan loopgigantisch migraine en dat al vanaf mij 21e, ben nu 46. Ook al zet de menstruatie niet door een enkele keer krijg ik toch last van de hormonen met pijnlijke borsten e.d.

evy

evy

01-02-2010 om 16:51

Hier

Bij mij duurde het zo'n 8 maanden voordat het vloeien ophield. Er zat wel eens een week of een paar dagen tussen maar ik heb toch 8 mnd met een inlegkruisje gelopen.
Meer had ik ook niet nodig maar fijn is anders.
Nu heb ik hem 3,5 jaar en ik ben nog steeds zeer regelmatig ongesteld maar dat is ook inlegkruisjes werk.
Dat kan wisselen van 5-10 dagen.
Toch neem ik meteen een nieuwe als het zover is.
Vergeleken met mijn hevige menstruaties is dit toch veel beter en ben ik tevreden.
Evy

Pil doorslikken

Als je de Mirena alleen gebruikt omdat je dan minder ongesteld bent en je vriend daar minder vaak hinder van heeft, dan zou je misschien ook de pil kunne gebruiken en door kunnen slikken. Tenminste dat is mij aan geraden, bij mij dan om minder last van hormoonveranderingen te hebben en midner migraine, maar als je langer door slikt wordt je ook minder vaak ongesteld. Maar ook daarbij kan het zijn dat je soms een beetje bloed verliest.

Lynna

Lynna

01-02-2010 om 20:28

Prikpil

Ik ben inderdaad begonnen met die Mirena omdat ik al ontdekt heb dat het heel lastig is als ik maar 2 weken per maand iets kan afspreken (ik heb week om week de kinderen) en ik dan ook nog eens ongesteld ben (wat een lange zin...)

Misshien moet ik maar aan de prikpil. Maar als ik hier de reacties lees, moet ik eerst nog een tijdje geduld hebben.

Prikpil

Mocht blijken dat je niet goed tegen de prikpil kunt zit je er wel 3 maanden aan vast. Heb gelezen dat je ook daar wel eens bloedingen kunt krijgen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.