Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe snel kan een baby uitgedroogd raken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poppy

Poppy

25-06-2012 om 21:58 Topicstarter

Huisarts

De huisarts vond het gewichtsverlies zorgelijk maar kan er eigenlijk niet zoveel aan doen. De wachttijden in het ziekenhuis zijn enorm. Hij raadde me eigenlijk aan om prive te gaan en heeft een verwijsbrief geschreven.

Man vindt het eigenlijk te gek om prive te gaan en ik kan niet meer helder denken en weet niet wat ik vind. De tranen zitten hoog op het moment, wellicht door de extra hormonen vanwege gebrek aan het drinken van zoon?

Ik ga hem morgen wegen en dan donderdag of vrijdag weer om te kijken hoe het met zijn gewicht staat, en dan beslissen we verder. Het rare is dat zoon heel goed in zijn vel zit. Als hij wakker is speelt hij lekker en hij oogt hetzelfde als voorheen. Hij slaapt misschien iets meer, maar ik heb niet het idee dat hij last heeft van het weinige eten/drinken.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-06-2012 om 22:03

Petal

De huisarts vindt het zorgelijk en raadt je aan prive te gaan.
Hoezo later beslissen, hoezo te gek om prive te gaan? Better safe than sorry! Gaan!

Rosa van der Zanden

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2012 om 22:22

Petal

Mijn advies: als er morgen weer gewicht af is, dan ga je mooi naar het ziekenhuis. Op zo'n klein mensje is zoveel gewichtsverlies echt zorgelijk.
Een blonde vraag: bedoel je met privé op eigen verantwoordelijkheid of op eigen kosten?

dc

dc

25-06-2012 om 22:51

Heb je priveverzekering?

Als dat zo is, dan kost het je waarschijnlijk niets. Even je verzekering bellen.

Zo niet, morgen weer naar het ziekenhuis hoor. Tenzij hij opeens goed eet.

liora

liora

25-06-2012 om 23:24

Petal

Wat ontzettend naar!Ik hoop ook heel erg dat je zoontje weer lekker gaat drinken. Oh vreselijk die zorgen.

Ik vind het feit dat hij wel speelt en vrolijk oogt, wel positief! Dus misschien is het ergste al achter de rug.

Kolven

Lieve Petal,
Ik lees je berichten nu pas. Wellicht komt het als mosterd na de maaltijd maar probeer je productie op gang te houden nu hij niet goed bij je drinkt. Kolven dus...... Het is pas echt balen als hij straks weer wil drinken en je productie is te ver terug gelopen......
Sterkte ermee,
G

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2012 om 07:27

Wat idioot

Een baby krijgt toch altijd voorrang...echt stom zeg.
Sterkte!!

Poppy

Poppy

26-06-2012 om 12:43 Topicstarter

Vandaag

We hebben geen prive verzekering dus het zal wel een paar honderd pond kosten voor een prive consult. Wachttijd voor het ziekenhuis zal wel bijna een maand zijn.

Zoon is vanochtend gewogen bij wat hier het CB is en hij is gelukkig een beetje aangekomen (vocht neem ik aan). Van 7.68 naar 7.85 in 2 dagen. Nog steeds minder dan de 8.22 een maand geleden maar hij gaat in ieder geval omhoog.

De CB arts keek naar zoon en maakt zich helemaal geen zorgen. Zoon is wakker, vrolijk, alert, heeft nog wat vet op zijn beentjes.

Ik maak me nog steeds wel wat zorgen, maar ben benieuwd hoe het met zijn gewicht staat over een paar dagen. Misschien kan dit kind op lucht en liefde leven?

Gisteravond lag zoon om 10 uur in bed en ik moest hem vanochtend na 7 uur wakker maken! Ik ben nog wel om half 3 wakker geweest en heb gekolfd.

Kolven gaat helemaal niet goed meer, ik krijg geen tsr en kolf max 60 cc uit beide borsten. De HA wilde geen oxytocin voorschrijven, dat gebeurt hier schijnbaar niet.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-06-2012 om 07:49

Petal

De zorgen spatten van je berichten af, wat naar allemaal. Ik hoop zo dat het snel beter gaat met je mooie ventje en dat er dus ook rustiger vaarwater komt voor jou. Ik zou ook balen balen balen als de bv er op die manier aan ging, dikke knuffel voor jou en je kereltje.

dc

dc

27-06-2012 om 08:10

Hoe gaat het nu?

Heeft hij al een beetje gedronken?

Poppy

Poppy

27-06-2012 om 18:36 Topicstarter

Ziek en een wondertje

Het was te verwachten maar ik heb zoon's keelontsteking gekregen. Helaas valt er niet veel te rusten met een baby om je heen. Een uurtje heeft hij geslapen over de hele dag. Wel weer de hele nacht doorgehaald van kwart over negen tot zeven uur.

Zoon heeft vandaag zo-zo gegeten, niet bewonderenswaardig. Ook niet veel gedronken uit een beker. Maar.... vanmiddag heeft hij opeens uit 1 borst gedronken. Hij kan het dus wel. Wat een heerlijk gezicht om zo naar die gouden wimpertjes te staren. Helaas geen succes aan de andere kant ondanks verschillende keren proberen, hij heeft alleen liggen bijten en ik ben zo dapper geweest om niet negatief te reageren. Hopelijk is dit een begin want van kolven komt weinig nu ik ziek ben.

dc

dc

27-06-2012 om 21:04

Oh nee

En samen slapen wil hij niet?

Ik weet niet of jij familie of vrienden in de buurt hebt die hem even over kunnen nemen, dat vind ik echt het lastigste aan in het buitenland wonen. Je kunt eigenlijk niet ziek worden. Je zit niet in de buurt van oxford zeker?

liora

liora

27-06-2012 om 22:10

Petal

Oh Petal wat naar allemaal. Ik hoop heel erg dat jullie je beiden snel beter voelen en dat je zoon weer gast drinken!

Poppy

Poppy

28-06-2012 om 11:00 Topicstarter

Hij doet het weer!

Gistermiddag/avond twee keer een borst genomen en vanochtend in 2.5 uur al vier keer! Ik weet niet of ik al kan zeggen dat de staking helemaal over is maar ik ben oh zo blij met deze vooruitgang.

Bedankt iedereen voor de adviezen en steun.

Poppy

Poppy

28-06-2012 om 11:05 Topicstarter

Dat uurtje dat hij had geslapen was al in mijn bed, en dan slaap ik heel licht. Helaas geen familie in de buurt die kan helpen. Wel wat vriendinnen maar zij hebben ook jonge kinderen en ik wil ze niet aansteken. En nee, wij wonen niet bij je in de buurt

Maar goed, met paracetamol elke vier uur kom je ver, gewoon even doorbijten. Toevallig komt schoonmoeder vanmiddag voor een paar dagen dus dat is handig.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2012 om 12:06

Petal

Wat fijn, en beterschap voor jou!

Wat fijn!

Hoop dat-ie gauw helemaal herstelt (en jij ook natuurlijk).

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2012 om 17:33

gelukkig. Dat is een opluchting. Heb je er een nieuwe batterij in gedaan?)

dc

dc

28-06-2012 om 22:09

Petal

Ik heb ook jonge kinderen, maar als je bij me in de buurt zou wonen, dan zou dat me echt niet weerhouden hoor. Dus als hulp nodig hebt, laat het je vriendinnen weten. Hopelijk ben je snel beter!

liora

liora

28-06-2012 om 23:07

Petal

Dat is goed nieuws zeg!

Poppy

Poppy

29-06-2012 om 07:11 Topicstarter

Halleluja

Ja hij doet het echt helemaal weer. Ben de tel kwijt van hoe vaak hij gister gedronken heeft. Wel is mijn productie sterk omlaag en ligt hij soms 'droog' te happen. Gelukkig is zoon daar rustig onder en zuigt gewoon door. Over een paar dagen trekt het wel weer bij denk ik.

Hij heeft eerst een paar keer flink gebeten maar nadat hij een keer had gedronken was dat ook over.

Ik ben zo blij om weer een beetje gewone plasluiers te zien, en om die kolf weer de kast in te gooien. Ik ga hem maandag weer wegen en neem aan dat hij dan weer mooi wat aangekomen is.

Wel is het arme kind flink verstopt en eet hij de bijvoeding weer mondjesmaat.

Ik voel me ook een stuk beter, zal ook komen door de zorgen die van me afgevallen zijn. Heb ook weer een beetje energie om aan dat partijtje van zoon van dit weekend te denken en voor te bereiden.

Joepie, ik dacht echt dat hij na 5 dagen niet meer terug aan de borst zou komen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-06-2012 om 08:46

Wat een goed nieuws!

Heerlijk!

Rosa van der Zanden

Wat fijn!

Wat zijn baby's en borsten toch robuust! Het zou echt zonde zijn geweest als de bv zou stoppen door de gezondheidsperikelen van je zoontje, fijn dat het weer goed gaat.

skik

krin

krin

29-06-2012 om 09:59

Mooi!

Nu houden jullie die stijgende lijn vast goed vast! En fijn dat de melkfabriek nog even mag doordraaien.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-06-2012 om 21:18

Jeeeee!

Wat een goed nieuws! Ik zit hier enorm te smilen. Van de borst knapt hij ook weer sneller op, en jij hoeft niet op zo'n rotmanier afscheid te nemen van zoiets moois. Go mannetje go.

Poppy

Poppy

29-06-2012 om 23:24 Topicstarter

Drinken

Och ja, ik moet ook drinken. Vergeet ik nog wel eens, vooral omdat het hier op het moment gigantisch druk is. Na vanochtend is dit de eerste keer op de pc voor mij, en dat zegt veel.

Zoon drinkt heel vaak, zeker elke 1-2 uur en helaas hebben die toeters van mij dan helemaal geen tijd om bij te komen. Als hij zo doorgaat dan spuit de melk hem uit zijn oren over een paar dagen

Ik blijf het ook miraculeus vinden hoe zoon opeens weer is gaan drinken en hoe mijn borsten het ook hebben volgehouden. Ik heb die bijna 5 dagen staking geen enkel ongemak van ze gehad, ondanks slecht kolven. En ik had voorheen echt een goede productie.

Trouwens een voordeel van de borststaking is dat zoon opeens een stuk beter vast voedsel eet. Vandaag zelfs gemalen lasagne precies zoals wij aten. Stukjes kan hij ook al beter aan.

tonny

tonny

30-06-2012 om 09:27

Super petal

wat fijn dat jullie deze strijd samen hebben gewonnen, geweldig hoor! Petje af

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.