Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoe verhoog ik mijn weerstand?

Vanaf september heb ik een luchtweg infectie gehad,een blaasontsteking,een buikgriep ,en nu zit ik weer thuis met de MG.
ik werk in de kinderopvang waar natuurlijk allerlei virussen voorbij komen,ik zit dagelijks tussen de snotterende kinderen.
Maar kreeg ik tot nu toe elke winter gemiddeld 1 verkoudheid of buikgriepje,nu ben ik dus voor de vierde keer aan de beurt.
ik eet drie maal daags gezond,neem op tijd veel rust(dit ivm spierreuma).
eet elke dag fruit.
slik visolie,multivitamine,Extra vitamine B als aanvulling.
wat kan ik nog meer doen om mijn weerstand te verhogen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vitamine d

en cranberry (ter voorkoming van blaasontsteking)

Ik slik vit. D, cranberry en visolie als supplementen (gewoon allerlei goedkope varianten (HEMA bijv.)

(en daarnaast nog wel wat reguliere pillen..)

Elke dag naar buiten wil ook wel helpen..

Caillic

Caillic

19-11-2009 om 21:01

Handen wassen

De hele dag door, alsmaar handen wassen. Hebben jullie op het werk geen desinfectiemiddel, zoals sterillium?

Linda99

Linda99

19-11-2009 om 22:21

Probiotica

Mijn jongste heeft tweemaal probiotica (van een hoge graad) van AOV gebruikt en dat werkt echt super voor je weerstand. Tis alleen wel prijzig.

http://www.aov.nl/producten/probiotica/biodophilus_l._acidophilusb._bifidum4_miljard_cfucaps/

sus-anne

sus-anne

19-11-2009 om 22:23 Topicstarter

Des infectie middel en probiotica

desinfecterend middel gebruik ik altijd op het werk.
verder heb ik een tijd terug een kuur probiotica gedaan van een maand,misschien is het een optie om dit nog eens te proberen

Linda99

Linda99

20-11-2009 om 08:32

Sus-anne

Wat voor probiotica had je toen? Want ik heb me door een expert laten uitleggen dat er een groot verschil zit tussen de ene probiotica en de andere. De soort die ik tipte is in elk geval een hele goede.

Succes!

sus-anne

sus-anne

20-11-2009 om 09:33 Topicstarter

Linda en knuf

ik gebruikte toen de orthiflor plus,op aanraden van mijn fysiotherapeut.
en Knurf,ik kom inderdaad te weinig buiten,1 x per dag loop ik een kwartier met de hond,en verder ga ik met de auto naar mijn werk,en s,avonds zit ik binnen.

sus-anne

sus-anne

20-11-2009 om 09:35 Topicstarter

Pelle

nu je het zegt,ik ben ook een tijdje postbode geweest,en toen was ik nooit ziek.
overigens ben ik nooit vaak ziek,zo 1 x per jaar een flinke verkoudheid of buikgriep,maar dit jaar is het gewoon hopeloos,ik pik alles op wat er langs komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.