Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Juanna

Juanna

30-04-2009 om 22:25

Hoe weet je of je gewone griep hebt of de mexicaanse griep?

Dat vraag ik me al de hele dag af. Ja, het komt nu dichtbij... Moet je dan nu voor iedere keer dat je kind of je zelf koorts heeft naar de huisarts? Of kun je zelf merken wanneer het ernstig is en wanneer een gewone griep? Want ik neem aan dat als je de mexicaanse griep hebt en je wacht te lang met naar de dokter gaan dat je dan weer meer kans hebt dat het niet goed afloopt. Ik hoop dat iemand hier meer over weet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2009 om 17:26

Bij twijfel altijd bellen

Stel dat je je ziek voelt en onzeker bent dan is het altijd verstandig om even advies te vragen. Als het aannemelijk is dat je de Mexicaanse griep hebt mag je niet naar het spreekuur, dan komt de dokter naar jou. Tenminste... zo heb ik het begrepen.

Monique D*

Monique D*

02-05-2009 om 16:43

Mexicaanse griep kan je ook oplopen zonder dat je naar mexico be

Kaaskopje: " Als het aannemelijk is dat je de Mexicaanse griep hebt mag je niet naar het spreekuur, dan komt de dokter naar jou. Tenminste... zo heb ik het begrepen."
Hoe weet je dan zo zeker dat het de varkensgriep is zonder dat de dokter dit heeft vastgesteld? Zeker als die varkensgriep hier hebt opgelopen en zelf nooit in Mexico bent geweest (er zijn gevallen hiervan bekend). Je zou dan toch over straat moeten.
Zolang men daar medicijnen tegen heeft (en dus niet onherroepelijk doodgaat als je het hebt), maak ik mij niet ongerust.

Monique D*

Monique D*

02-05-2009 om 17:33

Pandia

Komen ze dan altijd langs, ook als je twijfelt? Dan zullen ze het er druk mee hebben om bij iedereen langs te komen die griep heeft. De symptomen van de varkensgriep komen toch overeen met de "gewone" griep?

Griep is griep

Of het nu de mexicaanse, hollandse, chinese of japanse griep is. Alle griepsoorten kunnen problemen veroorzaken bij jonge kinderen of oudere mensen.

Heisa om niks, pfff... gisteravond op het journaal; toeristen in een hotel die een temperatuur hoger dan 37.0 hadden (!) werden in quarantaine gehouden.

De gekte slaat toe!

Linda

Juanna

Juanna

03-05-2009 om 11:16

Dat is ook wat ik bedoelde

hoe kun je het verschil weten tussen gewone griep en mexicaanse griep. Want ze zeggen steeds dat als je er op tijd bij bent dat het vaccin dan nog wel werkt, dus dat je dan niet dood gaat. Dus moet je niet te laat er achter komen dat het de mexicaanse griep is. Ik vind het best eng. Zelf heb ik al een paar dagen keelpijn, mijn zoontje is verkouden en mijn dochter voelt zich misselijk. Normaal zou ik me hier absoluut geen zorgen over maken, maar nu dus wel. Als iemand van ons nu verhoging gaat krijgen boven de 38,5 moet ik dan denk ik maar de huisarts bellen. Maar als iedereen dat gaat doen bij normale griepverschijnselen dan kunnen ze dat weer niet aan natuurlijk. En dan heb je weer kans dat de echte gevallen er tussendoor glippen omdat ze geen tijd hebben om bij iedereen langs te gaan. Lastig hoor! We moeten het allemaal maar afwachten.

Jacoline29

Jacoline29

04-05-2009 om 08:29

Juanna

Er is gezegd als je lichaamstemperatuur 38.5C is moet je gelijk de huisarts bellen.
Betreft die keelpijn,verkoudheid ed.
Zelf had ik ook keelpijn,zoonlief van 7 is verkouden,mijn oom van bijna 63 is verkouden geworden,geen koorts niks en ik ben ook niet in mexico geweest,ik geef je gelijk,ik merk ook dat ik alerter ben en bij lichaamstemp van 38,5C bij wie dan ook in mijn gezin,ik bel de arts en ze onderzoeken het maar.

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2009 om 09:03

Mijn man

heeft nu griep. Moet ik dan de huisarts bellen? Het lijkt me toch wat overdreven, aan de andere kant..

Hap

Fijn, voor de medewerkers van de HAP. Al die mensen die een beetje ziek zijn en een temp van boven de 38 graden en denken dat ze de mexicaanse griep hebben, zucht.

(cynisch bedoeld)

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.