Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

06-04-2010 om 11:25

Hoe werkt de overdacht van buikgriepvirus?

Had namelijk Babylief van 9 maanden bijna uitgedroogd na vijf dagen hyper-diarree en weinig drinken, 1 dag beetje koorts gehad, amper de moeite waard.

Maar: verder is hier in huis niemand ziek geweest, ook niet de 1daagse buikgriep. Wel zijn er op school wat buikgriepers. Babylief gaat wel mee naar school maar vnl buiten en ze ligt in de kinderwagen, en de laatste weken is ze steeds minder een attractie vanwege jongere babies, dus er is niet over haar heen gehangen.

Ben dus een beetje verbaasd dat juist zij de bg heeft gekregen, iemand een plausibele verklaring?

Verbaasd me dus dat ze de buikgriep had, is in mijn beleving een kortlevend virus dat vnl via toilet wordt overgebracht? Of door een kind dat het zelf heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-04-2010 om 11:37

misschien heeft één van de andere kinderen wel op school het buikgriepvirus opgepikt maar is er niet ziek van geworden door een goede weerstand en heeft zo baby besmet met een veel lagere weerstand en nog niet uitontwikkeld immuunsysteem?

Tinus_p

Tinus_p

06-04-2010 om 11:43

Sterk virus

Veel buikgriepen worden veroorzaakt door rota- of enterovirussen, die heel lang kunnen overleven buiten het lichaam en ook niet makkelijk kapot te maken zijn.

Alette

Alette

07-04-2010 om 11:08

Aanvullende (domme?) vraag

Maar als het dan vermoedelijk om een sterk overlevend virus gaat, waar blijft dan de koorts? Een ochtendje 38,4, een week lang ziek, dat snap ik dan weer niet. Voor mijn gevoel is een buikgriep: hooguit paar dagen ziek, hoge koorts, klaar. Maar misschien werkt dat bij een baby anders. Huisarts is hier niet echt van de duidelijke antwoorden. ´Kan´ is zijn favoriete uitspraak...

Bij buikgriep geen koorts hoor

Als ik eens buikgriep heb, dan zonder koorts. Kan me niet herinneren vaker dan 1 keer koorts gehad te hebben in mijn hele leven. En buikgriep toch heel wat vaker.

Tinus_p

Tinus_p

08-04-2010 om 11:20

Verschillende dingen

Alette:
"Maar als het dan vermoedelijk om een sterk overlevend virus gaat, waar blijft dan de koorts?"
Dat zijn twee dingen die niets met elkaar te maken hebben. Niet iedereen wordt ziek (of even erg ziek) na een infectie met een virus.

ilsepilse

ilsepilse

09-04-2010 om 18:33

Net buikgriep gehad

al 15jr niet meer over de wc pot gehangen... maar heb het geweten deze keer, gelukkig maar heel kort , 1 dag overgegeven en diarree, maar inderdaad met even een piek koorts en dan rillen, ik had het cadootje meegekregen van mijn familie uit Belgie vorig weekend, iedereen gekust bij aankomst en oom had het virusje onder de leden dus als ik zo op mijn facebook kijk gaan ze allemaal voor de bijl deze week, mijn oudste zoon is nu nummer 3...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.