Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-06-2012 om 22:42

Hoe zet ik de knop om? (afvallen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

07-07-2012 om 17:41

Ely

O Ely, ik had gewoon het idee dat bijna iedereen over elkaar heen buitelde om te vertellen dat het niet waar was. Natuurlijk mag je het op een forum met elkaar oneens zijn. Maar ik had dus juist het gevoel dat die mening wel Heel Stom werd gevonden!
Maar aangezien ik gevoelig ben is posten op een forum misschien toch niet zo handig voor mij. Genegeerd worden vind ik ook al niet echt leuk.
Ik was net wat actiever geworden de laatste weken maar ik zal er weer even over denken dan.

Egel

Egel

07-07-2012 om 17:44

Ps spelling ely, o.t.

Overigens is het niet 'er werd geen aandacht aan besteedt'. 'Besteed' is het, het is namelijk een voltooid deelwoord.
Ok, nu heb ik me wel heel onaangepast gedragen en lig ik er vast helemaal uit hier....
Hoe dan ook, fijne zomer!

Ely

Ely

07-07-2012 om 22:25

Ach egel ii (ot-er wordt het niet)

Alleen Sanja zelf en ik hebben gereageerd op dat crashen. Zou ik geen iedereen over elkaar heen buitelen noemen. Maar ook dat is - net als crashen- een kwestie van definitie

En genegeerd worden... Tsja, het is een forum. Ik denk dat iedereen weleens post waar niemand anders expliciet op ingaat. Aard van het medium, lijkt mij. Anders zou het ook wel heul druk worden.

Enne, over het gevoelig zijn, spelfouten van anderen corrigeren en of t forum iets voor jou is: geen idee, it's up to you, ik verwelkom elke vorm van diversiteit en variatie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

08-07-2012 om 10:37

Vertigo, ot

klopt dat S niet bereid was om open te zijn over alle facetten van haar aanpak. 20kg afvallen, en dan alleen reageren dat ze nog nooit zulke strakke benen heeft gehad. Daar zat het vet niet! Wat is er gebeurd met buik/billen/borsten/hals/gezicht!! En werken met een dietiste, en dan zogenaamd niet weten hoeveel Kcal. je eet op een dag. Ik vind dat zo flauw. Betrouwbaarheid van een pooster zakt dan in mijn ogen behoorlijk.

Pluk53

Pluk53

08-07-2012 om 10:41

Vertigo, ot2

en dan Beemer, die eerst vrolijk beweert dat 1350 Kcal/dag voor een vrouw helemaal niet weinig is, maar die dan wegduikt als de feiten genoemd worden. Wederom, zo flauw.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-07-2012 om 14:40

Pluk

Ik ben ook bij een dietiste en weet echt niet hoeveel calorieën ik binnen krijg. Hangt misschien ook van de vraagstelling af.

Rosa van der Zanden

He meiden

Hou het nou effe een beetje leuk hier. Afvallen is volgens mij voor niemand echt makkelijk en we willen het allemaal graag. We zijn elkaar tegenstanders niet.

Pluk53

Pluk53

08-07-2012 om 21:02

Beemer

jouw eerste posting;"1350 kcal per dag is echt niet weinig voor een vrouw van 53 die geen zwaar lichamelijke arbeid verricht" In je laatste posting heb je het over laagcalorisch DIEET. Dat is nogal een verschil.
Hier kun je je basismetabolisme-verbruik berekenen: http://www.runinfo.nl/calorieverbruik.htm
In een discussie heb ik graag gelijk . En persoonlijk heb ik graag dat men bij de feiten blijft, en niet te emotioneel gaat argumenteren.
Ik heb nergens gezegd dat afvallen makkelijk is, en ik heb al diverse keren mijn respect geuit voor de discipline van Sanja en haar rigide aanpak.

knopje

knopje

08-07-2012 om 21:22

Ehm ...

Een 'dieet' is een ander woord voor dagelijkse eetgewoonten (dus niet per se een afval regime) en het calorie gebruik komt van een 'running site' ...
Als je wil afvallen moet je iets DOEN en/of LATEN en S@nja heeft zowel iets gelaten als iets gedaan; niet gek dus dat ze zo'n prachtig resultaat boekt ...
Alles wat afwijkt en iets van je vergt, roept denk ik wvragen op ... Voor mij is elke dag hardlopen de sleutel tot succes geweest, maar ik heb ook veel gehoord dat het 'niet goed' zou zijn want je lichaam heeft 'rust nodig' en zo ... Maar net zo goed als je met 1300 calorie niet meteen neervalt kan je ook echt elke dag hardlopen zonder blessures te krijgen ...

Pluk53

Pluk53

08-07-2012 om 22:08

Beemer2

omdat ik van feiten houd: kun je me een link geven naar waar de Europese commissie voor voeding haar uitspraken gedaan heeft. Ik zie ze wel graag in het juiste verband, en niet als los citaat.

Pluk53

Pluk53

08-07-2012 om 23:27

Beemer

we spreken over twee verschillende zaken, en jij houdt het misverstand (bewust?) in stand. Ik heb het over de "normale" Kcal-behoefte, gewoon om te leven en te bewegen en op gewicht te blijven. (gewoon in "balans"). Jij bedoelt een "energie-inname-om-af-te-vallen". Ik heb mijn link trouwens al gegeven om je basis-metabolisme uit te rekenen.

Pluk53

Pluk53

09-07-2012 om 09:09

Beemer

prachtig rapport. Maar zoals verwacht hebben ze het daar over DIEET, met de bedoeling om af te vallen. Ik heb het over "balans-om-op-gewicht-te-blijven". Dat zijn twee verschillende zaken. Persoonlijk vind ik een kilo per week verliezen fors, zeker als je dat een half jaar vol houdt, maar ik ben geen deskundige. Maar het blijft knap om dat zo gedisciplineerd aan te pakken als Sanja (wel benieuwd wie zich door dat regime aangesproken voelt ).

Pluk53

Pluk53

09-07-2012 om 10:15

Beemer

je leest met oogkleppen, en wilt niet lezen wat ik geschreven heb. Ja, ik heb het begrip crashdieet gebruikt; ik link 1 kilo per week (9000 kcal)aan crashen. Daar zit ik mogelijk fout. Toen ik de 1350Kcal berekent heb en gepost heb ik dat NIET gelinkt aan crashen. Ik heb het wel gelinkt aan het basismetabolisme. Bedenk wel: basimetabolisme is de hoeveelheid die je nodig hebt bij "absolute rust" (= in bed liggen).
En hoezo neerbuigend? Ik heb meerdere malen mijn respect laten blijken voor Sanja. Tevens heb ik mijn persoonlijke mening gegeven, dat dit niet bepaalsd makkelijk zal zijn voor "de meeste". Heb ik daarin ongelijk, denk je?

Ely

Ely

09-07-2012 om 11:15

Kunnen we nu

Weer aardig gaan doen tegen elkaar? Oneens zijn is niet hetzelfde als onvriendelijk, toch?

En om iedereen een beetje gelijk te geven:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/Overgewicht/Gezond-afvallen-in-7-stappen.aspx?gclid=CMjavpOgjLECFcohfAodQHfFMQ

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

09-07-2012 om 11:59

Ely

words of wisdom . Ik ben alleen verbaasd over de aangegeven bovengrens van 1kg/week die "normaal"' gevonden wordt. Ik heb altijd begrepen dat dan het jojo-effect op de loer ligt.

knopje

knopje

09-07-2012 om 12:47

9000 per dag

De renners in de Tour de France gebruiken 9000 calorie per DAG lees ik in de Volkskrant.
Dat is nog eens andere koek dan de 9000 calorie die S@nja per WEEK zou moeten verbruiken met haar sport om af te vallen volgens Pluk.

Pluk53

Pluk53

09-07-2012 om 14:49

Knopje

9000 Kcal is de calorische waarde van 1000 gram puur vet. In het lichaam zit er altijd wat vocht bij. Effectief is de verbrandingswaarde dan ~7000Kcal dacht ik. Sanja eet ~650Kcal/dag minder dan "basisbehoefte", dus moet ze er per week nog 3650Kcal afsporten.

knopje

knopje

09-07-2012 om 15:53

1 kilo per week

Die 9000 calorie en baseer je dus op 1000 gram vet en dat is weer afgeleid van een kilo per week afvallen (in 1 van je 1e reacties op S@nja). Ze zou aldus ruim 3000 calorie in een week extra moeten wegsporten volgens jouw berekeningen. Dat klinkt veel maar is best te doen. S@nja sport in een verwarmdecocon wat de verbranding verhoogd.
Ik ben absoluut geen deskundige op dieet gebied hoor, maar volgens mij vallen wel meer mensen een kilo per week af, vaak door een combinatie van minder eten en meer bewegen. Zo buitenissig is het dus niet.

Pluk53

Pluk53

09-07-2012 om 16:19

Knopje

daarom zegt Sanja ook in haar eerste posting: ik heb het gevonden, het is te doen.
En natuurlijk is het te doen. Zie de tv-programma's die met personal-coaches de kilo's doen wegsmelten. Maar toch vereist het forse inzet en doorzettingsvermogen; je krijgt het niet kado (en dat heb ik ook nooit beweerd, Beemer)

knopje

knopje

13-07-2012 om 10:18

Voedingscentrum

Op de site van het voedingscentrum vond ik 'Gezond afvallen in 7 stappen', hoe kun je het beste gezond afvallen? S@nja heeft zich volgens mij keurig aan deze richtlijnen van het voedingscentrum gehouden, voorbeelden:
Stap 3: probeer geleidelijk af te vallen, dwz een halve kilo tot 1 kilo per week. Stap 4: eet minder en gezonder dan je nu doet, probeer als je afvalt uit te gaan van 1500 kilocalorieen per dag voor vrouwen. Stap 7: beweeg meer, dat helpt om een dieet vol te houden en om op gewicht te blijven. Hoe meer spierweefsel, des te meer calorieen je verbrandt.
Www.voedingscentrum.nl

Pluk53

Pluk53

15-07-2012 om 12:05

Knopje

ik was verbaasd dat een kilo per week als "normaal" wordt gezien. Ik denk dat dit mede afhankelijk is van het totaal. Voor mijn gevoel is het grootste risico dat je spiermassa verliest, en dat je je totale metabolisme van slag brengt. Sanja heeft het keurig, super-gesisciplineerd gedaan. Het belangrijkste is, dat ze over de komende jaren op een stabiel gewicht kan blijven. Daar zit voor velen de blijvende uitdaging. Je moet je patroon levenslang omgooien. Dat zal na 2-3 jaar niet meer zo'n moeite meer kosten, dan zijn de knoppen wel definitief om.
Hoe dat afloopt mag Sanja over 3 jaar komen melden .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.