Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*Sophie*

*Sophie*

16-11-2008 om 10:44

Hoe zien vlooienbultjes eruit?

Hmmmm, ik heb een vaag vermoeden dat ik ben gestoken door vlooien. Heb het nog nooit eerder gehad, maar ik zou niet zo snel weten wat het anders kan zijn.

Weet iemand hoe die bultjes er uit kunnen zien?

Een dag og 10 geleden had ik 1 bultje onder mijn rechterknie, gisteravond zag ik er 1 onder mijn linkerknie en nu ik wakker wordt heb ik er nog 2 op mijn linkerbovenbeen...

Hey zijn platte, iets opgezette rode plekjes, ongeveer een kleine cm groot. In het midden zijn ze ietsiepietsie lichter van kleur en ze jeuken als een gek!!

We hebben een kat en ja, hij heeft wel eens vlooien gehad, maar wordt al geruime tijd (anderhalf jaar) steeds behandeld met antivlooienspul. Het huis hebben we vorig jaar zomer heel goed onder handen genomen en daarna geen vlo meer gezien.

Maar misschien heb ik wel iets heel anders....
Weet iemand of mijn uitleg van die bultjes klinkt naar vlooienbultjes? Ik kan op het internet nergens een afbeelding vinden van die dingen :- (

groetjes, Sophie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

16-11-2008 om 13:08

Bij mij

Hoi,

Misschien verschilt het wel per mens, het is maar net hoe je erop reageert. Ik vind vlooienbeetjes erger jeuken en bij mij zijn ze kleiner dan een muggenbult en ook iets roder. Ze zijn ook iets zichtbaarder dan een muggenbult vind ik. Hier heb ik ze vorig jaar gehad en onlangs weer, ondanks dat we frontline combo gebruiken. De ene kat was ook meer aan het krabben dan de andere. Komt waarschijnlijk omdat ik 3 weken te laat was met het geven van nieuwe druppeltjes. Die heb ik dus gauw weer gegeven en ik merk dat ze nu weer verdwijnen, heb geen nieuwe beten gehad (heb wel de plekjes waar de kat veel ligt even ingespoten met vlooienverdelger)

Maxime

(Janneke)

(Janneke)

16-11-2008 om 13:53

1x gezien

bij een vriendin, en zij had allemaal kleine bultjes op haar onderbenen. Het jeukte heel erg.

Maar alleen op haar onderbenen, schijnbaar tot zo hoog dat die krengen kunnen springen

Jessy69

Jessy69

16-11-2008 om 19:56

Vlooien

ik heb ze ook ooit gehad en heir waren het hele kleine rode bultjes, die idd megajeuken en zaten op sokhoogte. Idd Janneke die krengen willen gewoon niet hoger))

MaximeM

MaximeM

16-11-2008 om 23:34

Hoeft niet

Hoi,

Nee hoor, ik heb ook al vlooienbeten op mijn pols gehad en op mijn heup en inderdaad ook knieholte. Die beestjes kunnen natuurlijk gewoon ook op de bank zitten, als de kat daar heeft gezeten. Vorig jaar was het erger. Toen heb ik er echt hier en daar wel eens een zien springen. Heb het hele huis toen onder handen genomen (én de katten natuurlijk) dit jaar waren het er maar een paar, tenminste dat kwam omdat ik de katten was vergeten te druppelen dus. Nu is het weer rustig hier, kat krabt niet meer en ik ben inmiddels weer beetvrij (alleen ik word hier thuis gebeten, de anderen zelden tot niet)

Maxime

Hier

Beginnen ze als kleine kanlrode ONTZETTEND jeukende vlekjes. Na een a twee weken worden het keiharde dikke schijven (soms zo groot als een theekopje). Daarna komen er soms nog dikke met vocht gevulde blazen op.

We hebben geen kat of hond, maar als ik ooit ergens kom (al is het maar een grasveld) waar die beestjes zitten dan moeten ze me al hebben. Ik geloof dat ik nog eerder dan de baasjes weet dat hun Poekie of Fikkie vlooien heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.