Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carmen

Carmen

25-04-2009 om 22:09

Hoesten, al maanden hoesten.

Mijn dochter van 9 jaar hoest al een aantal maanden. Het is een irritante harde droge kriebelhoest (vrijwel niet in haar slaap). Ze wekt het zelf ook wel op omdat haar keel zo kriebelt. We hebben het een tijdje aangekeken en zijn toen naar de huisarts geweest. Volgens de huisarts was het een virusje. Hij heeft wel geluisterd of de longen schoon waren, maar verder niets gedaan. Ze kreeg een (hoest)drankje: promethazine. Volgens mij heeft dat niet echt gewerkt. Ongeveer een week nadat de drank op was is de hoest wel een weekje weggeweest, maar daarna weer teruggekomen. Weer even afgewacht en weer naar de huisarts. Weer longen geluisterd, weer promethazine gekregen. Weer conclusie: virusje. Hoewel de promethazine een antihistamine is en ik aangaf dat ik al een dag een ander allergietabletje had geprobeerd vond de huisarts een allergietest nuttig. Ik niet, maar aangezien zowel vader al ik allergisch zijn vond ik een allergietest in zijn algemeen wel een goed idee. Daar kwam uit dat dochter geen allergien heeft. De tweede fles promethazine is nu bijna op en de hoest is niet minder.
Een lang verhaal, met een duidelijke vraag: Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van de hoest kan zijn? Wat kunnen we het beste doen? Onze huisarts is niet iemand die gauw toegeeft dat hij iets niet weet. Hij kan op meters afstand diagnoses stellen die helaas meestal niet juist zijn. Ik wil dus graag zelf met een idee of een oplossing komen. Moeten we ons laten doorverwijzen naar een kinderarts, longarts of KNO arts?

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

26-04-2009 om 08:08

Doorverwijzen

Ik had dezelfde klachten, hoesten hoesten hoesten en werkelijk helemaal niets hielp. 2 antibioticakuren gevolgd door 8 dagen Prednison mochten ook al niet hun uitwerking hebben. Tot ik na maanden bij de longarts terecht kwam, allergietesten etc. kreeg, en ook daar helemaal niets bijzonders uitkwam.
Op haar advies foto laten maken van mijn kaakholtes, en ja hoor, potdicht zonder dat ik daar ook maar iets van merkte! De pus die daaruit loopt prikkelt de slokdarm/luchtpijp, waardoor je de hoestprikkel krijgt.
Aan beide kanten zijn de kaakholtes direct gespoeld, en ik was van het hoesten af!

Minet

Minet

26-04-2009 om 08:10

Niet juist

Het is niet de pus die eruit loopt dat de hoestprikkel veroorzaakt, maar er loopt een zenuw bij de kaakholtes die door de ontsteking geprikkeld raakt. Deze zenuw heeft ook verband met de luchtpijp, en daardoor ontstaat de hoest.

Antihistamine tijdens test?

Hoi.

heeft je dochter ook de dag voor de test antihistamine gehad? Dan werkt het door en krijgt ze ( haast) geen allergische reactie. Ik moest twee weken vooraf met alle medicijnen stoppen om een juist beeld te krijgen.

Zelf ook kriebelhoest met soms slijm door allergie.

Groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.