Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Berber.

Berber.

13-01-2010 om 09:00

Hoesten en spugen

Mijn zoontje is ziek. Niks bijzonders, flinke verkoudheid. Maar hij hoest als een dolle en zo'n hoestbui eindigt met enige regelmaat in braken en spugen. Het gevolg is dat ik er nauwelijk voedsel of vocht in krijg. Nou ja, dat wat ik er in krijg komt er weer uit. Dat baart me wel zorgen omdat hij ook flink koorts heeft en je dus wel zou willen dat ie op z'n minst wat vocht binnen krijgt.

Iemand een tip om er wat vocht in te krijgen en te houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

13-01-2010 om 09:17

Steeds aan blijven bieden

Het enige wat je nu even kunt doen is om de 5 of 10 minuten een beetje vocht aanbieden. Dat kan ORS zijn maar als hij dat erg vies vindt dan kun je hem ook gewoon ranja, bouillon of iets anders geven. En dan gewoon iedere 5 minuten 1 slokje.
Beterschap met je zoon, bastet, o nee Berber

Bastet

Bastet

13-01-2010 om 09:33

Blijven geven

Drinken gewoon blijven aanbieden,zelfs als het er gelijk uitkomt,er komt echt minder uit dan je zojuist hebt gegeven.
groetjes,Berber,ohnee,Bastet

Ayanna

Ayanna

13-01-2010 om 09:49

Berber

Wij hadden een paar maanden geleden hetzelfde en ha zei idd dat je elk half uur een slokje moest geven. Eten is verder niet van belang, als je maar vocht toedient.

Puck

Puck

13-01-2010 om 10:10

Even afwachten

Zoals Basber al aangeeft: er blijft altijd meer in dan je denkt. En hoe oud zijn je dreumessen eigenlijk. Echt hele kleine kindjes drogen snel uit, maar als jij gewoon iedere 5 minuten wat geeft dan kunnen ze best wat hebben. Gewoon goed in de gaten houden. Ze zullen vast minder levendig zijn dan gewoonlijk, maar zolang ze nog adequaat reageren, geen diepliggende ogen hebben en hun velletje nog wegtrekt als je een huidplooi op de hand oppakt kun je het nog wel een dagje aanzien.
En als je het toch echt niet vetrouwt dan bel je gewoon toch de huisarts voor advies. Daar zijn ze voor.
Sterkte in ieder geval.

Minet

Minet

13-01-2010 om 19:13

Waterijs

Bij dat soort virusgedoe, hoesten en spugen, kwam hier altijd het waterijs uit de vriezer. Dat gaat er langzaam in en bleef er over het algemeen ook in.
Beterschap voor de dreumesjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.