Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

07-11-2009 om 15:20

Hoesten, hoesten, hoesten

Na een doorwaakte nacht met een continu hoestende Tangozoon, zat Tangoman vanmorgen al om 8.00 u. op de dokterspost. Geluisterd, longen zijn schoon. Uiteindelijk wel ventolin voorgeschreven gekregen. Vind ik dan wel weer apart. Ik had vooral liever iets dat het hoesten een beetje onderdrukt 's nachts.
Maar goed, de ventolin gehaald en geprobeerd bij Tangozoon, niet echt een makkelijke medicijn-slikker. Hij vond het helemaal niets, volgens hem prikt het vreselijk op zijn tong. Nu kan hij overdrijven, maar vond het toch wel opvallend. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las in de bijsluiter wel: een tintelend gevoel in de mond, maar vond dat nou niet overeen komen met de omschrijving van Tangozoon.
Zelf ook nog maar hoestdrank gevraagd bij de apotheek, hoestprikkeldempend met frambozensmaak. Vond hij ook vies, dus weinig naar binnen gekregen. Hij ligt nu te slapen en hoesten en af en toe jammeren. Ik vrees al weer voor de volgende nacht. Heeft iemand nog een gouden tip????? Want we willen heel graag slapen vannacht. Gaaaaap.
Het is echt een droge hoest met wel af en toe wat slijm, maar weinig. Is verder ook wel neusverkouden (en weigert overigens ook de neusspray, want dat doet weer pijn in zijn neus, beetje overgevoelig mannetje).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

07-11-2009 om 16:25

Hoesten

Ik heb zelf de halve nacht overeind gezeten van het hoesten. Het enige wat een beetje helpt is ergens op zuigen (ik had fishermans friend naast m'n bed liggen) en warme dranken, thee etc.

Wat mijn kinderen wel willen nemen en wat ook nog werkt is

van Prospan, Hedera Helix,
niet in elke drogist te krijgen helaas...dus even rondbellen, wens je veel sterkte!!
gr Nora

Yvon Meijer

Yvon Meijer

07-11-2009 om 18:09

Tango

Tsja, er helpt niet veel volgens mij.. Wat ik doe: slokje water als het al te erg is, op de andere zij leggen, thijmsiroop-vinden ze lekker verzacht wat. Sterkte.

Serevent werkt 12 uur

Hier hoestte onze zoon nachtenlang.
Ventolin helpt slechts 4 uur en serevent werkt 12 uur, een nachtje kinderslaap dus.

Ook gebruik ikzelf in de maanden sept, okt en nov vaak serevent ivm luchtweg gevoeligheid.

Gr

Jean

Tango

Tango

07-11-2009 om 22:49

Bedankt

Voor het meeleven. Erg veel fut om nog iets te gaan halen had ik niet, bovendien was Tangoman met Tangodochter op pad, dus kon ik al moeilijk weg. We hebben het dus maar gedaan met wat we in huis hadden, al erg veel inmiddels, want hij is niet bepaald de eerste die hoest. Tangodochter heeft ook haar eerste jaren de winters hoestend doorgebracht, echter niet zo extreem als dit.
We zijn maar begonnen met het hoofdeinde van het bed wat hoger te zetten, kussen onder het matras. Verder thee met honing gegeven, vond hij best lekker. Vanavond voor het slapen hem in bad gezet met (baby)stoombadje, vond ik nog achterin de kast. Leek best te helpen, hij leefde in ieder geval helemaal op. Voor het slapen dus die Ventolin en een lepeltje Tussikind. Ook nog een halve Daro-hoestprikkeldempende tablet. Hij slaapt nu redelijk goed met af en toe een hoest.
Dat die ventolin maar 4 uur werkt, daar wordt ik eerlijk gezegd niet blij van. Lijkt me voor de nacht dus weinig zinvol. Zowieso heb ik niet het idee dat het werkt, maar goed hij ademt er naar mijn idee ook te weinig van in omdat hij het zo vervelend vindt.
Naar die Hedera Helix ga ik wel op zoek. Kan altijd handig zijn voor komende hoestbuien.
Heb zelf ook net een bad genomen en ga zo naar bed, ik hoop op een redelijke nacht....

Helen

Helen

08-11-2009 om 12:09

Toevallig..

Toevallig zijn wij net met dochter het traject kinderarts ingegaan. Na 5 jaar regelmatig op huisartsenpost met benauwd kind gezeten te hebben en vooral met vetolin en serevent gewerkt te hebben, en sporadisch met flixotide zijn we een paar weken terug naar kinderarts gegaan om haar astma eens goed in te laten schalen en medicijngebruik er op af te stemmen.

Kinderarts gaf aan dat je met servent en ventolin alleen aan symptoombestrijding doet. Het hoesten houdt er idd van op maar je neemt de oorzaak niet weg. Hij gaf aan dat dat zelfs gevaarlijk kan zijn voor ontwikkeling van de longen... Onnodig te zeggen dat ik flink schrok en ook enorm baalde dat ik al jarten het verkeerde doe terwijl je denkt dat alles op doktersvoorschrift is (en duis goed)

De longcapaciteit groeit maar tot de puberteit en loopt dan weer af. Zaak om tot die puberteit die longcapaciteit zo groot mogelijk te maken. Dit doe je door conditie op te bouwen en door de oorzaak van de benauwdheid weg te nemen. Dus ontstekingsremmer flixotide structureel gebruiken (werkt ook pas na een paar weken) en daarnaast oorzaak allergie weg proberen te nemen. Overigens hebben we nu wel een middel met flixotide en serevent ineen (seretide)om dochter eerst er bvovenop te helpen en dan voorzichtig af te gaan bouwen. Het schijnt dat deze combi een synergetisch effect heeft waardoor je lagere doses kunt gebruiken van beide stoffen.

Ik was nooit zo'n voorstander van flixotide (prednison) maar KA gaf aan dat het niet gebruiken ergere gevolgen heeft...

Ik weet natuurlijk niet wat het verhaal van Tangozoon precies is maar dat hoesten deed mijn dochter dus ook.. Welliht heb je iets aan ons verhaal. Ik zou iig niet te lang door blijven gaan met ventolin of servent puur om het hoesten te onderdrukken. Als het langer duurt echt naar de oorzaak gaan kijken. En mijn insteek nu is dat ik toch eerder naar de kinderarts ga als er zaken blijven spelen bij een van mijn dames...

Sterkte met je zoon!!

Tango

Tango

08-11-2009 om 13:58

Helen, en hoe het ging vannacht

Gelukkig heeft Tangozoon niet geregeld van dit soort klachten. Eenmaal pseudokroep gehad, verder nooit echt erg gehoest. Ik heb eigenlijk niet echt het idee dat die ventolin iets doet bij hem. Wat ik nog weet van flixotide (van bij Tangodochter, die dus wel erg vaak hoestte) is dat je het gedurende langere tijd moet gebruiken, dus niet incidenteel. Dat is dan zeker bij jouw dochter indertijd niet goed voorgeschreven.

Overigens is het met Tangozoon aardig gegaan vannacht. Eenmaal hoestte hij weer flink, om ongeveer 3.00 u. Slokje water gegeven en een lepeltje Tussikind. Toen sliep hij weer tot 7.00 u. Werd hoestend wakker en wilde er toen uit. Tangodochter was door het gehoest ook wakker geworden (slaapt er 's nachts gelukkig wel doorheen) en ze gingen samen televisie kijken zodat wij nog konden blijven liggen. We zijn in ieder geval beter uitgerust dan gisteren en ik heb goed hoop dat het steeds beter blijft gaan. Hij lijkt zich ook beter te voelen en heeft net lekker buiten gespeeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.