Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MLN

MLN

24-02-2009 om 09:35

Hoestje

Zoontje (2,5 jaar) is sinds gisterenmiddag een beetje kortademig. Daar is vannacht een droog hoestje bijgekomen. Een beetje een blafje. Verder geen koorts/verhoging, gewone eetlust en lekker speels en actief. Totaal geen zieke indruk dus. Het is echter een hoestje wat hij nog nooit heeft gehad en vooral dat kortademige vind ik vreemd. Als het zo blijft dan morgen even naar ha, maar vraag me af of iemand dit herkent?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

24-02-2009 om 11:12

Tsja

Meeluisteren naar t hoestje via internet is een beetje lastig; de huisarts kan dat wel.

MLN

MLN

24-02-2009 om 15:09

Snap ik tinus.....

....maar ik vroeg me af of er misschien iemand was die deze symptomen (kortademig en droge hoest) herkent. Ik ben niet een moeder die voor ieder hoestje, proestje, zuchtje, kuchje bij de dokter zit. Zolang kind geen zieke indruk maakt wacht ik het liever even af. Daarnaast woon ik in het zuiden van het land en ligt hier nog alles plat ivm carnaval. Dat zou betekenen dat ik naar HAP zou moeten en ga liever naar eigen HA(noodgevallen daargelaten dus).

Ken het wel, maar

alleen langdurig. Het waren nl. de eerste symptomen van astma bij mijn peuter. Hij begon met 's nachts hoesten, onophoudelijk, een droog hoestje idd. En hij werd kortademig, tot hij tijdens een verkoudheid echt benauwd werd. Daarvoor maakte hij dus ook geen zieke indruk, op dat hoesten na.
Maar ja, dat zegt toch niks over jouw kind (hoop ik ook maar natuurlijk!).
Ik zelf kijk alles even aan, tenzij ik bezorgd ben en/of intuïtief voel dat er "iets" is. Als dit aanhoudt, zou ik zeker even langs gaan.

MLN

MLN

26-02-2009 om 14:38

Vervolg hoestje

Sinds dinsdag is het hoestje losser. Geen blafje meer dus. En er is ook snot bij gekomen! Behoorlijk wat snot... Gelukkig ook niet kortademig meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.