Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

15-03-2009 om 00:54

Hoeveel eieren per dag voor kinderen

Ik weet niet waar hij het vandaan heeft maar mijn man zegt dat een kind maar 1 ei in de week mag hebben. Ze lusten er wel 2 per dag. Ik kan niets op internet vinden. Hebben jullie er wel eens van gehoord?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Haha

ik moet even lachen.... Mijn zoon gaat regelmatig "kokkerellen" en bakt dan voor zichzelf eieren met ham en kaas. Per eierbakbeurt gaan er zo'n 4 a 5 eieren door. Soms tot mijn grote frustratie omdat ik misgrijp voor een eitje in de sla,

Ik zou niet weten hoeveel eieren een kind per dag kan of mag eten. Eén ei per dag lijkt me niet ongezond, en altijd nog beter dan één zak chips.

Vic

Vic

15-03-2009 om 10:00

Vroeger

Vroeger was de boodschap dat je niet meer dan 1 ei per week mocht i.v.m. cholestrol. Volgens mij is dat nu achterhaald, maar 5 eieren op 1 dag lijkt me dan weer doorslaan naar de andere kant.

Yta Chalne

Yta Chalne

15-03-2009 om 10:07

Tja

Een eierconsumptie van 2-3 eieren per week leidt tot een cholesterolinneming die ruim onder de acceptabele bovengrens ligt. Het gebruik van eieren zou liever niet boven ongeveer 3 keer per week moeten komen. Een gekookt ei is bovendien een gezondere keuze dan een gebakken ei. Een gebakken ei bevat namelijk meer energie, vet en verzadigde vetzuren. (van food-info.net)
Meerdere per dag, dat lijkt me dus geen aanrader.

Het is ook niet mijn keus

Dit gebeurd allemaal als ik niet thuis ben en hard aan het werk ben om alles te kunnen betalen, waaronder eieren,

Ik zal mijn zoon erop wijzen, dank voor de waarschuwing.

MLN

MLN

15-03-2009 om 17:55

1 ei per week

Joh, ik weet idd niet beter dan dat je 1, maximaal 2 eieren per week mag hebben ivm cholesterol. Weer wat geleerd dus.

Guinevere

Guinevere

15-03-2009 om 19:12

Dat cholesterolverhaal

Ik heb begrepen dat dat verhaal over eieren en cholesterol volledig achterhaald is. Complete kletskoek. Is nog nooit wetenschappelijk onderbouwd. Heb ik gehoord....maar weet nu natúúrlijk niet meer waar.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-03-2009 om 19:51

Als je gezond bent dus niet zo erg hoeft te letten op je cholesterol mag je best een paar eitjes per week eten. Wij eten er zo'n 3 pp per week (zoon van acht en ikzelf). Dus een keertje een omelet en dan nog op zondag een gekookt eitje en dan zit je er zo aan.

Prulletje

Prulletje

15-03-2009 om 21:24

Verborgen ei

Letten jullie dan ook meteen even op de hoeveelheid eieren die verwerkt zijn in allerlei produkten?

Prulletje

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2009 om 09:04

Hdl en ldl

niet alle cholesterol is ongezond. Je hebt goed cholesterol (HDL), en slecht cholesterol (LDL). Toen de wetenschap dat nog niet wist, gooiden ze alles op één hoop, en werd alle cholesterol slecht bevonden. En dus, moest je voorzichtig zijn met eieren. Maar je raadt het al, in eieren zit het goede cholesterol. Dat betekent natuurlijk niet dat je je ongans kunt eten in eieren, want aan alles zit een optimum.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 13:12

Cholesterol

Het verhaaltje over eieren en cholesterol, en eigenlijk over cholesterol in voeding in het algemeen, is allang achterhaald.
Cholesterol in voeding draagt maar voor een relatief klein deel bij aan de concentratie cholesterol in het bloed, bovendien heb je ook nog verschillende soorten cholesterol, waarvan sommiggen zelfs noodzakelijk zijn.

De belangrijkste bijdrage aan een hoog gehalte slechte cholesterol in het bloed is de inname van verzadigde (meestal dierlijke), vetten. als je in je voeding een goede balans hebt tussen verzadigde en onverzadigde vetten dan maakt het neit zoveel uit hoeveel eieren je eet.
Het voedingscentrum adviseert nog steeds niet meer dan drie eieren per week te eten, maar dit is voor vrijwel iedereen zwaar overdreven en hooguit zinvol voor mensen met een hoog cholesterol gehalte. Ieder ander kan gerust iedere dag een eitje eten. Als je dat eitje dan iedere dag in de boter bakt met een paar plakken ontbijtspek dan wordt het weer een ander verhaal.

Verder is het zo dat bij mensen met een sterk verhoogd cholesterol gehalte er vrijwel altijd genetische factoren een rol spelen en die mensen hebben, naast een dieet, ook medicijnen nodig.

Goed voor de hersenen

Een natuurgeneeskundig therapeut die ik ken zegt dat je minimaal 5 eieren per week moet eten. Eieren schijnen goed te zijn voor de hersenen.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

16-03-2009 om 13:35

Eten

Sterker nog, eten is goed voor hersenen. Het schijn dat zonder eten, je hersenen heel slecht functioneren

Maar even serieus, wat moeten we met deze informatie Een natuurgeneeskundig therapeut, kortom iemand zonder enige wetenschappelijke scholing, die wat beweert. Waar baseert hij dat op. Er zitten zeker voedingstoffen in eieren die heel nuttig zijn voor een goede hersenfunctie, verschillende B-vitamines bijvoorbeeld, maar er zit niks in eieren dat goed voor je hersenen is dat ook niet uit andere voedingsbronnen verkregen kan worden. Zo'n advies zegt dus niks.

Gelijk

Mark, je hebt gelijk!

Lady Grey

Lady Grey

17-03-2009 om 21:07

Geen ei

want dochterlief van 4 is erg allergisch voor ei. ( dat drukt onze eierconsumptie hier in huis behoorlijk. En sinds ik na het eten van twee gekookte eieren (binnen de datum) zelf enorme buikpijn kreeg gaan er alleen nog maar eieren in de pannekoekenmix nadat dochterliefs eivrije pannekoeken gebakken zijn. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.