Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

didi

didi

10-02-2009 om 17:37

Hoodpijn en alles klein zien bij kindje 5 jaar

mijn zoontje van 5 heeft na een griepvirus een erg lang herstel nodig.Hij is nog steeds intens moe,heeft slechte eetlust en s,nachts ineens heftige hoofpijnen.

Ook ziet hij de wereld om zich heen afentoe klein.

We zijn naar een kinderarts gegaan en hij krijgt binnenkort een hersenscan .Dit duurt nog even en ik ben opzoek naar wat het zou kunnen zijn.

Wie herkent deze klachten ?

Bedankt voor het meedenken.

Didi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

10-02-2009 om 18:48

Klein zien

Ik weet,dat alles ineens klein zien,nog weleens genoemd wordt door kinderen met migraine.De moeheid en slechte eetlust horen daar overigens weer niet bij.Ik wens je veel sterkte!
Groetjes,Bastet

Draadje archief

Lidwientje is er ooit een draadje over gestart, geen idee of dit hetzelfde is, hoor, maar wie weet.

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=lidwientje&thread=60184&forumsel=6&forum=6&post=906235

Als de link niet werkt, kijk dan even in het kleutertijdarchief bij "Dochtertje raar gevoel in hoofd"

Jet Burg

Jet Burg

10-02-2009 om 20:51

Had ik vroeger ook

Bij mij konden ze toen niets vinden. Het is vanzelf weggegaan, alhoewel, heel soms komt dat klein zien weer eens voorbij. Migraine heb ik nog wel, en vaak gewone hoofdpijnen.
Sterkte met de scan! Laat je nog weten wat de uitslag is?

Bellefleur

Bellefleur

11-02-2009 om 09:14

Didi,

Mijn zoon heeft me twee, drie keer geroepen omdat hij alles klein zag. Ik kan me niet goed herinneren of hij alle drie keren ziek was, van een keer kan ik het me herinneren. Hij heeft een jaar geleden een bril gekregen, voor veraf. Hij klaagde voor hij een bril kreeg ook over hoofdpijn. Het zou kunnen zijn dat het met koorts te maken heeft, of met ogen die slecht zien. Die hoofdpijnen 's nachts herken ik niet.
Sterkte met je zoontje.

MarleenTY

MarleenTY

12-02-2009 om 14:08

Vroeger ook

Toen ik een jaar of 9 was heb ik het ook gehad en het is gewoon vermoeidheid. Ik kan als ik nu moe ben, het ook opwekken. Ik weet dat ik het als kind wel beangstigend vond, maar het gaat vanzelf weg.
Sterkte ermee!

Didi

Didi

13-02-2009 om 06:45

Dank

voor alle ervaringsverhalen ik had ook veel aan het draadje Anneque,dank je wel!.Het stelt me toch wel enigzins gerust,helemaal omdat huisarts hier nog nooit van had gehoord ,de kinderarts sprak ook wel over vermoeidheid en herstel na griep maar het is nu zo vaak en niet alleen s,nachts maar juist overdag.Hij is er zelf vrij laconiek over''oh ja hoor het begint weer alles is weer klein''Hij ziet er erg slecht uit,bleek ,kringen onder zijn ogen ,zo,n uitgeput kindergezichtje ,hij eet slecht tot niets enz.
het duurt nog even voordat de scan gedaan is ,als het voor die tijd helemaal weg is mogen we de afspraak afzeggen.
groetjes,Didi

Klein zien

Goh, ik dacht dat ik zowat de enige was, behalve mijn vader. Toen ik jong was, ook zo'n 10 jaar denk ik, zag ik ook geregeld 'klein'. Vooral als ik moe was. Ik vond het erg eng.
Ik heb het later, en zelfs nu af en toe, ook wel eens. Bij erge vermoeidheid; of koorts. Met hoofdpijn had het bij mij niets te maken.
Mijn dochtertje zei laatst ook ineens "hihi mama je hebt een klein hoofd". Toen dacht ik ook, zo ze klein zien?

Overigens was ik vroeger zelf ook behoorlijk 'kwakkelig', en daarom vaak moe en bloedarmoede.

Ik hoop dat je zoontje snel weer fit is, en de scan niet nodig zal zijn.

Groetjes,
LindaJ

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.