Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-10-2012 om 16:21

Hoofdpijn na het sporten

Elke keer heb ik na de fitness + sauna een paar uur later verschrikkelijke hoofdpijn, tegen migraine aan. Is dit een toevalstreffer of kan eea verband houden en wat kan ik er aan doen?

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

12-10-2012 om 16:29

Drink je wel voldoende?

Zie titel. Tijdens het sporten veel drinken zou misschien kunnen helpen. Hetzelfde geldt zeker voor de sauna.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-10-2012 om 17:04

Wel van tevoren

En ook na afloop. Tijdens niet.

Rosa van der Zanden

Bekend fenomeen

Weet er zelf niet veel van, maar heb het vaker gehoord. Ook hier in het archief is er ws. wel wat over te vinden.
Balen!
http://www.sportzorg.nl/chronische-aandoeningen/hoofpijn-en-sport.html

Hier ook

als ik te veel of te snel wil (te hoge hartslag) en te weinig drink. Ik zou vooral eens beginnen met heel veel drinken tijdens het sporten

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-10-2012 om 22:25

Sinterklaascadeau

Bedankt allemaal! Ik weet meteen een leuk 5-12 cadeau, namelijk een bidon. Tot die tijd ga ik braaf uit een gewoon flesje drinken.
Rosa van der Zanden

Boontje

Dat geldt toch alleen voor 'extreme' sportactiviteiten? Als je een uurtje fitnesst of een half uurtje hardloopt hoef je echt niet aan de AA-drink of andere isotone energiebommen.
Als je marathons loopt oid is het een ander verhaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rieke

Rieke

13-10-2012 om 09:39

Rustig aan doen

Hoi Rosa,

Dat heb ik ook, in mindere mate dan wat jij beschrijft trouwens. Ik heb zelf sportles gegeven, de andere dag daarna had ik altijd hoofdpijn. Als ik heb hardgelopen en het duurde te lang of was te intensief had ik ook altijd hoofdpijn, direct daarna al.
Wat ik nu doe; luisteren naar mijn lichaam, ik weet zo ongeveer wat ik kan hebben. Intensieve conditietraining doe ik niet meer 2 uur achter elkaar en hardlopen een half uur intensief , is de limit.
Dat water drinken doe ik altijd, dat heeft daar bij mij geen invloed op.
Ikmheb zelf het evoel dat ik al die warme/energie niet direct kwijt kan, het hoopt zich op en het gevolg is hoofdpijn.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-10-2012 om 12:00

Ik ben heel rustig

Het is maar een uurtje in de fitness, met drie keer cardio. Afdouchen, sauna, afkoelen, afdouchen en klaar.

Rosa van der Zanden

Rieke

Rieke

13-10-2012 om 15:02

Ik zou dan geloof ik de sauna skippen. Die vergt ook veel energie. Dat ik mijn ervaring bij hoofdpijn.

Marie

Marie

14-10-2012 om 15:06

Even geen sauna

Hoi
Probeer het eens met een poosje geen sauna.
Zelf durf ik eigenlijk niet in de sauna, ik ben een paar keer niet goed geworden in een warme, drukke, benauwde ruimte (viel bijna flauw). Trouwens douchen op de sportschool vind ik ook zo'n gedoe (word nooit goed droog), dus dat doe ik ook nooit.
Maar ik heb even "Gegoogled" op hoofdpijn na saunabezoek en dat komt inderdaad voor:
http://forum.saunagids.nl/viewtopic.php?t=1333
Dus sla het eens over.

angel3

angel3

14-10-2012 om 18:23

Heeeel herkenbaar

Voor mij is de lol vh sporten er wel af. Ik heb dit al mijn hele leven. Drinken sauna minder intensief maakt allemaal niet uit. Ik denk zelf dat een grote veroorzaker toch vanuit de nek komt. Juist met fitness maak je ook aanspraak op de nek. Zeg maar spanning hoofdpijn. Maar ja ik krijg het niet opgelost. Meestal is het zo erg dar ik de volgende dag nog hoofdpijn heb. Sporten gezond ? Mwah

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-10-2012 om 23:38

Google sauna en hoofdpijn verklaart idd veel. Het is echt migraine-achtig, hoofdpijn vanuit de nek voelt anders. Ik ha eerst kijken of het lukt met meer drinken en een betere cooling down voordat ik de sauna schrap. De sauna voorkomt ook spierpijn, én het is mijn relaxmoment van de week.
bedankt allemaal!
Rosa van der Zanden

angel3

angel3

15-10-2012 om 10:21

Betablokkers vraag

Zoals je in de link van Anneque leest heeft het te maken met bloedvaten die niet verwijden. Ik heb exact hetzelfde. Iedereen zegt mij steeds drinken, geen sauna, niet teveel bukken, komt uit je nek. Niet dus,. dat is het niet. Ik heb het echt al als kind zolang ik me kan heugen. nderdaad migraine achtig.
Ik lees in de link dat beta blokkers kunnen helpen. Dat vind ik dan wel vrij rigoreus of is dat niet zo 'heftig'als ik denk?

Betablokkers

Heb ik ook wel es overwogen ivm mijn (overigens niet aan sport gerelateerde) migraine, maar het grote nadeel is dat je dan je hartslag niet meer boven een bepaald niveau krijgt. Dat sport op zijn zachtst gezegd ws niet zo lekker

Brianna F

Brianna F

15-10-2012 om 11:51

Dat is nog maar de vraag

Ik slik bètablokkers en mijn hartslag is nog steeds hoger dan gemiddeld,(al zolang ik me kan herinneren) ik heb er in ieder geval totaal geen last van met sporten. Waar ik ook geen last meer van heb is hoofdpijn.

Oké

Het is een veelgehoorde bijwerking, die natuurlijk niet bij 100% van de gebruikers voor hoeft te komen. Misschien moet ik het gewoon maar es proberen. Brianna, als je je migraine-aanvallen mijn of meer kunt voorspellen (zoals ik), moet je dan toch de hele maand die dingen slikken, of volstaat dan inname voor/rond de bewuste dagen?

Brianna F

Brianna F

15-10-2012 om 14:09

Elke dag

Ik heb ook voorspelbare migraine maar toch moet je elke dag een pilletje slikken, en het duurt een tijdje voor het werkt.
Er zijn mensen die die pillen hun leven lang slikken, zoals meneer F.,maar dan tegen hoge bloeddruk.
Ik heb wel eens geprobeerd te stoppen, dan minderde ik naar een halve en dan na een week of wat helemaal niks meer, maar de hoofdpijn kwam dan gegarandeerd terug.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-10-2012 om 00:04

Lage hartslag

Net gemeten, ik heb 63 slagen pm. Ook meestal een erg lage temperatuur, bij koorts kan het zowel naar beneden als naar boven schieten. Bij 38 C ben ik echt doodziek, is voor mij hoog. Mijn laagste temp was in het kraambed, 34,9 C. Volgens mij ben je dan al twee uur dood..
Bètablokker is een slecht idee voor mij, ik hou het wel bij goed drinken en goed afkoelen en eventueel een paracetamolletje.

Rosa van der Zanden

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2012 om 09:54

Rosa

Klopt hoor, ik heb een lage hartslag en ooit betablokkers geprobeerd, ik stond te tollen op mijn benen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.