Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kvm

kvm

02-05-2010 om 12:10

Hooikoorts bij een kleuter

Onze zoon van 4 heeft sinds een week ongelofelijk last van zijn ogen en sinds een paar dagen een loopneus. Ik vermoed hooikoorts (ben ik zelf helaas ook mee belast). Ik geef hem nu een half tabletje loratadine en oogdruppels van de drogist, maar dat lijkt nog geen effect te hebben. Het is zooo zielig, zijn oogjes zijn helemaal rood en de huid eromheen is helemaal stukgeboend.
Voor zulke ukkies is er nog weinig medicatie. Denk dat ik toch de gang naar de huisarts maar moet maken. Hebben er nog meer kleuters last van hooikoorts?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

02-05-2010 om 16:50

Huisarts

Ik zou inderdaad snel naar de huisarts gaan, dit is wel erg zielig. Is het nu met het regenachtige weer minder, dan is het misschien geen hooikoorts maar een andere allergie.
Hier gebruikt Tangodochter Aerius, maar goed zij is 9, dit mag vanaf 6 jaar zie ik in de bijsluiter, maar wie weet ook jonger op doktersadvies. Het helpt wel erg goed, vind ik. Verder heeft ze een neusspray en af en toe oogdruppels, ook via de huisarts.
Sterkte ermee!

ilsepilse

ilsepilse

06-05-2010 om 22:03

Kvm

hoe gaat het nu met je zoontje ??
reageert hij al wat op medicijnen ?

Hier een kleuter met hooikoorts.

Onze oudste dochter(nu 5) heeft sinds vorrig voorjaar last van hooikoorts. Bij haar is het voornamelijk begonnen met de ogen en later benauwdheid. Zei gebruikt 1x per dag Aerius (vanaf 4 jaar al) en 2x per dag een puffer (ontstekingsremmend) voor de benauwdheid.
Ik zou zeker even langs de huisarts gaan.

succes
gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.