Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hoop op herkenning.

Wij maken ons zorgen om onze jongste dochter (bijna 4)
Ik zal eerst wat van haar voorgeschiedenis vertellen.

Onze dochter is van af haar geboorte al een het kwakkellen. Het is begonnen met spugen, veel spugen. Hiervoor naar de kinderarts gegaan en die vondt dat we het een tijdje aan moesten kijken. Toen ze ongeveer 8 maanden oud was ondekte ze bij het consultatie bureau zwakke spieren. Hier toen mee naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de fhysio. Ondertussen is het spugen doorgegaan (nadat we alles geprobeerd hadden koemelkvrij enz) uiteindelijk zijn er slik foto's gemaakt daar kwam uit dat ze een malrotatie had (draaiing van de darm) Hiervoor doorgestuurd naar het Radboud in nijmegen voor een operatie. uit deze operatie bleek geen malrotatie maar verkleving van de darmen, haar darmen zijn toen los gemaakt. Maar hellaas geen oplossing voor het spugen. Toen ze 11 maanden was zijn we een beetje uit wanhoop gestopt met de flesvoeding en volledig overgestapt op "met de pot mee eten". Wonder boven wonder stopte het spugen vrijwel direct en ook haar eczeem verdween als sneeuw voor de zon. Ondertussen ging het met haar spieren steets beter en is ze gaan kruipen met 13 maanden en gaan lopen met 20 maanden. Na dat ze 1 jaar is geworden werdt ze steets vaker ziek (luchtweg infectie's ooronstekingen enz) toen ze uiteindelijk 2 jaar was zijn haar amandelen verwijderd (neus en keel) in de hoop dat dit het ziek zijn zou oplossen. Het is toen ook een maand of 3 a 4 goed gegaan met haar. Nu is ze inmiddels vanaf augustus weer steets vaker ziek (luchtweg infectie enz). en sinds een paar maanden is ze vermoeid en klaagt over pijn in haar benen en ze ziet heel wit met wallen onder haar ogen. Uiteraard weer naar huisarts geweest en een doorverwijzing voor de KNO gehad. Deze kon alleen niets voor ons doen want amandelen zijn nog niet aangegroeid en oren zijn schoon. We hebben het weer een poosje aangekeken. Maar nu sinds een paar weken zie je haar met de week vermoeider worden. na een half uurtje spelen gaat ze weer op de bank liggen 's nacht heeft ze vaak koorts wat 's ochtens weer verdwenen is en klaagt ze over pijn in haar benen. Ook lang (15 min) lopen kan ze niet vanwegen pijn in benen. ze is ontzettend wit. en heeft wallen onder haar ogen. Ze slaapt nu vaak 3 uur 's middags en 's nacht een uur of 12. We letter erg op dat ze genoeg vitaminen binnen krijgt enz.. maar niets helpt, ook straald ze niet meer en staan haar ogen dof. Uiteraard weer naar de huisarts geweest en nu doorverwijzing naar de kinderarts. Maar we kunnen pas 21 april terecht (dit is al versneld eigenlijk was het pas juni). Ik heb wel aan de huisarts gevraagt om alvast bloed onderzoek te doen maar dat had volgens hem geen nut want zei hij "met de uitslag moet je toch naar de kinderarts" hij wilden niet vertellen of hij iets vermoede wat het kan zijn.
Ik snap dat jullie geen artsen zijn maar mischien herkend iemand ons verhaal want wij maken ons heel erge zorgen om haar.

Alvast bedankt voor het meedenken
gr Aapie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

26-03-2010 om 14:14

herken het wel, alleen kan natuurlijk geen diagnose voor je stellen........elk kind & ziektebeeld zijn anders.

Ik begrijp absoluut je bezorgdheid, ik ken hem maar al te goed helaas. Als optie zou je een kinderziekenhuis kunnen bellen indien je de afspraak nu hebt staan bij een regulier ziekenhuis. Heel vaak hebben ze daar meer spoedplekken dan een regulier ziekenhuis is onze ervaring.

Vertrouw je het gewoon niet......en ik weet het is niet de bedoeling......bel de HAP. Voordat wij in het JKZ & WKZ kwamen hadden wij ook een huisarts die ons af liet wachten. Wij konden dat niet meer omdat we ons zo vreselijk zorgen maakte en ons kind steeds slechter aan het worden was dat we de HAP hebben gebeld. We konden gewoon niet meer en hebben dat ook verteld. Zo is voor ons 1 balletje in ieder geval sneller gaan rollen.

Ik begrijp niet helemaal waarom je huisarts geen bloedonderzoek wil doen. Hij kan de uitslag ook uitlezen hoor. Hij kan testen op de standaard dingen. Ik zou dat toch nog eens bespreken hoor.

Sterkte hoor.....

Ja, maar..

Hoi Aapie,

Ik herken het helemaal, de klachten en de ongerustheid. Ik denk alleen dat deze klachten door heel veel oorzaken kunnen komen. Van heel onschuldig tot heel ernstig.

Daarom zal het je misschien alleen maar ongeruster maken om je te vertellen wat mijn kind mankeert. Ik wil je wel alle sterkte wensen en ik hoop dat je dochtertje goed onderzocht gaat worden.

En ook: mother knows best. Als jij je ernstig zorgen maakt, dan is het hoe dan ook goed als er secuur naar je kind gekeken wordt. Blijf je in het Radboud voor verder onderzoek? Dat is een goed ziekenhuis. Veel sterkte!

Zofia.

Aapie

Aapie

27-03-2010 om 00:49 Topicstarter

Zofia

Bedankt voor je reactie.
Wij zijn inmiddels niet meer onder controlle bij het Radboud. Wij zijn nu doorgestuurd naar het plaatselijke ziekenhuis. Maar mocht het nodig zijn ga ik inderdaad weer naar het Radboud echt een top ziekenhuis.
Ik ben wel benieuwd wat jou kindje heeft.(als je het zou willen vertellen) Het enige wat wij tot nu toe zo goed als zeker hebben kunnen uitsluiten is leukemie. Maar verder heb ik geen flauw idee van wat het kan zijn. En ik snap dat ieder kind anders is dus ook de klachten enz.. Maar mischien geeft het ons een idee waar we mogelijk mee te maken hebben.

gr Aapie

Aapie

Aapie

27-03-2010 om 00:52 Topicstarter

100% mama

Bedankt voor je reactie,
Ik snap ook niet zo goed waarom de huisarts ons laat wachten. Maar ik ik maandag toch nog eens bellen met hem. Wat betreft HAP bellen houd ik zeker in mijn achter hoofd. En als ik denk dat het echt niet meer gaat zal ik er zeker gebruik van maken.

gr Aapie

Ons dochtertje

heeft een stofwisselingsziekte. maar nogmaals, ga je alsjeblieft niet van alles in je hoofd halen. het kan echt van alles zijn.

bij ons werd er vrij snel in deze richting gedacht omdat ook ik, 3 zussen en mijn moeder klachten hebben.

maar het kan bijvoorbeeld ook zoiets geks als een worminfectie zijn. er zal echt veel meer onderzoek gedaan moeten worden. gelukkig weet je tenminste dat ze geen leukemie heeft.

ga er voorlopig van uit dat het een van de 100den onschuldige oorzaken kan zijn voordat je aan erge dingen gaat denken. maar het is heel goed dat je wel aan de bel trekt.

Aapie

Aapie

28-03-2010 om 13:49 Topicstarter

Zofia

nogmaals bedankt voor je reactie,
Wij hopen inderdaad dat het iets onschuldigs is, Maar de angst voor iets erg blijft nog wel. Met google was ik ook al uit gekomen ook een stogwisselingsziekte en inderdaad komen er een hoop dingen overeen. Maar het enige wat we kunnen doen is afwachten en proberen onzelf niet gek te maken. En vooral hopen op een goede afloop. Ik zal laten weten als we bij de kinderarts zijn geweest.

gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.