Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Massi Nissa

Massi Nissa

14-08-2009 om 08:43

Hoort dit bij griep?

Dochter en ik hebben deze week een griepje gehad: koorts, buikloop, hoofdpijn, hoesten. Inmiddels zijn we beiden aan de beterende hand (gelukkig maar, want de huisarts is drie weken op vakantie en er was toch zo'n zeurstemmetje achterin mijn hoofd dat zong: Jullie hebben de Mexicaaaanse grieeeep...). Dochter voelt zich weer lekker, ik niet. Ik lig al drie nachten wakker van de rugpijn. Het lijkt eigenlijk een soort heftige spierpijn die vanuit mijn wervelkolom uitstraalt naar mijn schouders en mijn bekken. Het is niet leuk, ik moet pijnstillers slikken om in te kunnen slapen en dan nog een keer middenin de nacht om door te slapen. Hoort dit nu bij die griep? Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, heb eigenlijk nooit last van mijn rug.
Ja, misschien moet ik ermee naar de huisarts, maar die is er dus niet, en dan moet je je als 'spoedgeval' melden bij de dokterspost. En het is wel lastig, maar ik ben natuurlijk niet in levensgevaar.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

14-08-2009 om 09:03

Geen idee, maar

...toch beterschap gewenst!

Misschien is die pijn in je rug spierpijn als gevolg van het hoesten? Mijn man heeft dat regelmatig, en doordat hij die spierpijn dan weer onbewust ontwijkt, gaan er weer andere rugspieren vastzitten en is hij dus ook een paar dagen (en nachten) de pineut.

groet, Mamvantwee

Terpi

Terpi

14-08-2009 om 11:08

Heb ik ook altijd

Die spierpijn (soms rug, soms juist benen bijvoorbeeld) hoort voor mij duidelijk bij griep. Ik ben het niet anders gewend en voel juist aan mijn verkrampte spieren vaak dat er een griep(je) opkomt.
Tegelijk moet ik erbij zeggen dat toen mijn vriend mexicaanse griep had hij bijna niet uit bed kon van de spierpijn dus de mexgriep is hiermee niet uitgesloten
Groet Terpi

Klaartje

Klaartje

14-08-2009 om 12:16

Ook griep

Hoi,
Ik had deze week ook griep. Ik heb vanaf dinsdag in mijn bed gelegen en ik krijg daar altijd pijn in mijn rug van, een vervelende spierpijn. Ben vanaf vandaag weer een paar uur uit bed, en mijn rug voelt meteen een stuk beter. Voel nu wel dat ik vanmiddag weer een tuk nodig heb, want ben zooo gammel. Ik heb dinsdag een kuur gehad voor een holteontsteking, want had daar sinds zondag last van en verder nog niks. Dinsdag tegen de middag viel ik plat, gewoon heel erg beroerd. Ook overgegeven.
Ik denk dat heel wat mensen zonder het te weten een milde vorm van mexicaanse griep hebben. Zolang je niet zo ziek wordt dat je een dokter nodig heb, lijkt het me gewoon uitzieken. Ik ga ook pas maandag weer aan het werk, en doe het dit weekend een beetje rustig aan.
Klaartje

Kari1

Kari1

14-08-2009 om 12:55

spierpijn hoort bij griep. En idd, het zou zomaar kunnen dat julie de mexicaanse variant hebben gehad. Mooi toch, ben je daar alvast vanaf...
Kari

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 14:24

Yup

Griep slaat op de spieren, ik heb al zóveel mensen gehoord die niet op of neer konden van de spierpijn terwijl de grieperigheid eigenlijk best meeviel of weer op z'n retour was.
Enne......Massi, welkom in mijn wereld Zo breng ik mijn nachten ook door

Tirza

elleke

elleke

14-08-2009 om 18:32

Pijn in je rug

kan ook een symptoom zijn van longontsteking. Een vriendin heeft eens erg lang gewacht met naar de huisarts gaan omdat ze dacht dat het spierpijn was, het bleek dus een longontsteking te zijn. Ik wil je niet onnodig ongerust maken hoor, maar je kan toch de ha post bellen, als zij het niet nodig vinden laten ze je echt niet langskomen toch?

Groetjes, Elleke

Massi Nissa

Massi Nissa

14-08-2009 om 21:01

O wat fijn

dat er zoveel mensen even willen meedenken. Het is dus waarschijnlijk toch een griepverschijnsel? Terpi, Kari, Klaartje en Tirza bij elkaar zijn best overtuigend, haha. Ik begon het al te vermoeden, omdat het griepje vandaag ook ineens terugkwam. Ik werd vanmiddag in de Ikea ontzettend duizelig. En ik stond niet eens bij de kassa, normaal gesproken de plaats in Ikea waar ik spontaan een hartzwakte krijg bij het horen van het eindbedrag.
Manvantwee, ik heb zelf helemaal niet veel gehoest, dochter was wat dat betreft erger de klos, dus van het hoesten kan het niet komen. Ik sluit longontsteking ook uit, elleke, de rugpijn beslaat echt mijn hele achterkant minus het onderste gedeelte (en ik heb echt geen last van mijn longen, al begrijp ik uit jouw verhaal dat dat ook geen watervaste garantie is).
Pelle, onze huisarts heeft een ingesproken boodschap achtergelaten op zijn telefoonnummer waarop duidelijk wordt gemaakt dat men alleen bij spoedgevallen nummer zus-en-zo mag bellen. Zelf denk ik bij 'spoedgeval' niet aan rugpijn, meer aan uitvallende organen of kettingbotsingen, maar misschien is mijn definitie wat te nauw?
Jaaah, ik ga niet mopperen als later blijkt dat wij alvast de Mexgriep achter de rug hebben. We hadden zondag een tussenstop in Madrid van een uur of vijf op de terugweg. Drie dagen later - boem, tacohoest. Het zou maar zo kunnen.
Ik ga hoe dan ook met 1000 mg. paracetamol achter de kiezen het nestje in vanavond. Tirza, ik moest even slikken van jouw laatste zin. Dat is niet misselijk.
Groetjes
Massi

Klaartje

Klaartje

15-08-2009 om 10:38

Massi

Zou het niet kunnen dat die duizeligheid komt omdat je gewoon nog niet fit genoeg bent. Ik heb gisteren nog kalm aan gedaan (lees: op OO gezeten), en vandaag moet ik toch even een dweil, doekje door de keuken halen en ik ben na een half uur al helemaal op. Ik zou er niet aan moeten denken om in de Ikea te lopen. Nu heb ik makkelijk praten, want we zijn een tijd "kinderloos", maar misschien moet je nog een paar dagen kalm aan doen.
Klaartje

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 14:45

Bij griep even bellen

Ik zou op dit moment denk ik altijd even overleggen als iemand van ons griep heeft. Ik zat afgelopen week naar een nieuwsprogramma te kijken, Nova of zo, en daar ging het over de Q-koorts. Een ziekte met griepverschijnselen, veroorzaakt door geiten en schapen. De gevolgen kunnen nogal ernstig zijn en je kunt het gewoon oplopen tijdens een dagje fietsen in de gebieden waar het heerst (Brabant, Limburg en het kruipt op naar noordelijker gebied). Je hoeft er geen geit voor gezien te hebben, want er schijnt over heel Brabant en aangrenzende gebieden een complete laag Q-koortsvirus te liggen. We maken ons nu vooral zorgen om de Mexicogriep, maar Q-koorts is eigenlijk riskanter, begrijp ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.