Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ardnax

Ardnax

11-11-2008 om 12:57

Huiduitslag

Weet iemand wat dit kan zijn ?
Mijn zoontje heeft na het buitenlopen opeens verplaatsende huiduitslag.
Het begon op zijn wangen en 1 hand en zit nu opeens ook op voeten en kuiten en z'n andere hand, maar is inmiddels weer weggetrokken van z'n wangen en eerste hand.
Het lijkt op brandnetelblaren, wit en dik met rood er om heen, jeukt een klein beetje, maar is dus na 10 minuten weer weg. Intussen is het wel op een andere plaats weer opgekomen.
Een allergische reactie op iets ?
Grtz.
Ardnax

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan het van klimop zijn?

had de dochter van mijn vriendin ook reactie op klimop of hedra

Fotosensibilisatie?

Zou kunnen, zie;
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1032427272

het komt bij verschillende planten voor.
Groeten,
Jonne

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 14:55

Coniferen

zijn hier de boosdoeners!

Tirza

Ardnax

Ardnax

11-11-2008 om 15:49

Galbulten

Daar lijkt het wel op, ware het niet dat ze (sommigen) groter zijn/waren.
Het rare is dat z'n zusje ze een half uur later opeens ook kreeg en zij is niet buiten geweest.
Overigens is het nu, bij allebei, helemaal weg.
Grtz.
Ardnax

evy

evy

11-11-2008 om 16:20

Dermografie

Daar denk ik aan.
groet Evy

Wasmiddel?

Toevallig ander wasmiddel gebruikt? Dit kan ook op bepaalde plaatsen beginnen en dan uitbreiden. He tis maar een idee.

Ardnax

Ardnax

13-11-2008 om 11:08

En weer terug

Ik snap er gewoon niks meer van. Het was weg, bij allebei en opeens is het weer terug. Heel kort, alleen op handrug en wreef.
Telefonisch consult bij huisarts leverde niet veel op.
Ik dacht even dat het inderdaad dermografie kon zijn (de ritsen van zijn jas tegen zijn wangen), maar waarom z'n zusje even later ook en waarom op die andere plekken ?
Het zit precies op plekken waar geen kleding zit, dus wasmiddel lijkt me stug.
De oudste heeft een poos aalleen tegen Neutral gekund, dus ik heb wel iets ervaring met raecties op wasmiddel en dat ziet er anders uit.
Ik zou dus echt niet meer weten wat het is....
Grtz.
Ardnax

Puck2

Puck2

13-11-2008 om 16:23

Klinkt echt als netelroos

Ardnax, wat jij besachrijft klinkt me toch heel erg in de oren als netelroos. En soms heb je inderdaad geen idee waar het door komt. Onze jongste heeft het ooit een paar keer kort achter elkaar gehad toen ze ruim 1 was en tot op de dag van vandaag weet ik nog niet waar het door veroorzaakt werd. Als ze er erg last van hebben dan zou je aan de huisarts kunnen vragen of ze er een antihistaminucum voor mogen gebruiken, dat helpt vaak goed bij allergische reakties.

Ardnax

Ardnax

13-11-2008 om 16:37

Sophie!

Even zitten neuzen op het forum en ik kom eigenlijk op één ding uit; warmte/koude-netelroos.
Als ik naar mijn zoontje kijk gisteren, precies de plekken die bloot waren (1 hand werd vastgehouden door oma); wangen en 1 hand zaten onder de uitslag toen hij eenmaal weer binnen was en toen ik ook z'n sokken uitdeed en z'n shirt uit, kwam het ook op z'n voeten en z'n onderarm.
Alleen dat z'n zusje het kreeg is raar, of kan door het krabben/aanraken ook de histamine bij z'n zusje komen waardoor zij het ook krijgt (waarvoor ik in de zomer overigens anti-histamine crem gebruik omdat ze een hitte-allergie heeft)?
Haha, zou wel "leuk" zijn: een tweeling, jongen/meisje, waarvan de ene een hitte-allergie heeft en de ander een koude-allergie
Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

13-11-2008 om 16:38

Puck

Blijkbaar ga je door voor de koelkast
Grtz.
Ardnax

Puck2

Puck2

14-11-2008 om 13:47

Ardnax

"of kan door het krabben/aanraken ook de histamine bij z\'n zusje komen waardoor zij het ook krijgt"
Nee dat kan niet. De histamine blijft in je lijf en is niet "besmettelijk". Maar kennelijk heeft je dochter al een allergische aanleg en dan liggen andere allergische reakties snel op de loer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.