Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Huismiddeltjes tegen keelontsteking?

Ik heb sinds gister een fikse keelontsteking. Vandaag huisarts geweest, kuurtje gehad. Afgelopen nacht heb ik van de pijn gewoon HELEMAAL NIET geslapen, gaaap! Iemand nog tips om de pijn te verminderen, zodat ik vannacht in ieder geval iets kan slapen? Met 2 kleine kinders om je heen kom je ook niet toe aan rust houden helaas. (kan de huisarts zo mooi "voorschrijven", maar ja...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lepel honing

helpt maar even, maar wie weet lang genoeg om je in slaap te laten vallen?
beterschap!

Tineke

Tineke

16-06-2009 om 11:57

En vergeet niet

Straks een nieuwe tandenborstel, anders blijf je jezelf infecteren! Heb je geen paracetamol genomen tegen de pijn?

Sanneke*

Sanneke*

16-06-2009 om 12:14 Topicstarter

Nieuwe tandenborstel

Goed idee om een nieuwe tandenborstel aan te schaffen, dank voor de tip. Vannacht heb ik ibuprofen geslikt, maar om nou te zeggen dat het hielp? Elke keer als ik wegzakte slikte ik en door de pijn daarvan was ik weer wakker. Pfoei, wat duurde de nacht lang zeg.

Linda99

Linda99

16-06-2009 om 13:40

Trachitol

Ik slik al een week regelmatig Trachitol en dat helpt wel. Ik vermoed bij mezelf een lichte keelontsteking maar ben niet bij de huisarts geweest. Kan namelijk gelukkig nog wel slapen.

Struisvogel

Struisvogel

16-06-2009 om 14:53

Zout water

Gorgelen met zout water helpt bij mij. Ik doe gewoon fikse scheut keukenzout in glas water en gorgelen maar.
Sterkte!

Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 20:10

Ja. trachitol

Trachitol, dat is het, dat woord was ik al de hele tijd naar op zoek. Het zijn zuigtabletten en het lijkt ietwat verdovend te werken. Bovendien zit er geen suiker in, dus je molt je tanden er niet mee.

Tihama

Tihama

16-06-2009 om 20:17

Paracetamol

Ik heb een paar keer per jaar keelontsteking. Mijn ervaring is dat ibuprofen niet helpt tegen de pijn en paracetamol wel. Drie keer per dag 1000 mg en dan is het goed te doen.

Tihama

Sanneke*

Sanneke*

16-06-2009 om 20:29 Topicstarter

Dank

Dank voor de tips!
Ik draai nu op een ultieme combi van 3 x 1000 mg paracetamol en 3 x 400 mg ibuprofen en 3 x daags antibiotica. Voel me net een medicijnkastje hahaha
Moet zeggen dat het met deze hoeveelheid pijnstillers redelijk te doen is, ware het niet dat ik net bij de fancy fair van de school van zoontje ben geweest. Hier was het ontzettend druk, veel gepraat en daar zit ik nu voor te boeten. Maar ik kon niet wegblijven, want zoontje wilde heel trots al zijn knutsels laten zien en spelletjes doen enzo... Dus moeders heeft zich op haar benen gehesen en is gegaan, zo gaat dat tenslotte.
Ik communiceer nu maar met gebarentaal met manlief
Trachitol heb ik in huis, al een paar opgesopt, maar het prikt enorm op mijn ontstoken huig/gehemelte.
Gorgelen kan ik niet, ik ga enorm over mijn nek (en dat doet weer enorm zeer) dus dat schiet niet op. Zuigen, zuigen zuigen, dat probeer ik. Antaflu, Islamoos, dropjes (die overigens ook prikken) en steeds slokjes water en af en toe een waterijsje.
Ik hoop dat de kuur snel aanslaat, want dit is echt heel irritant. Benieuwd hoe ik vannacht slaap.... gaaap..

Prulletje

Prulletje

16-06-2009 om 21:14

Ijswater

Water met ijsklontjes. Heerlijk!

Prulletje

Tihama

Tihama

16-06-2009 om 22:33

Trachitol

Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Trachitol. Er zit lidocaine in en dat werkt wel, maar het werkt maar kort. En als je verkeerd zuigt, dan is je tong verdoofd en doet je keel nog steeds zeer.

Na mijn zoveelste keelontsteking (in wisselende graad van ergte) adviseerde de huisarts me om vooral paracetamol te gebruiken. Ik had namelijk genoeg van de antibiotica die ik steeds voorgeschreven kreeg. Per slot van rekening was ik verder gezond genoeg om zo'n bacterie aan te kunnen. Ik wilde alleen geen pijn meer.
De ibuprofen pak ik er bij als ik ook koortsig ben. Dat is namelijk niet altijd zo. Sinds ik dit doe hoef ik geen AB meer. Mijn lichaam knokt een aantal dagen en wint dan toch wel.

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

17-06-2009 om 09:53

Grappig tihama

Bij mij helpt ibuprofen beter dan paracetamol. Keurig subjectief onwetenschappelijk bewezen

Tihama

Tihama

17-06-2009 om 10:21

Tinus (ot)

Het is nog gekker. Bij hoofdpijn heb ik ook niets aan ibu, dan helpt paracetamol goed. Bij menstruatiepijn (ha, die kun jij lekker niet empirisch onderzoeken gebruik ik vooral ibu. Soms een dosisje para erbij. Alleen paracetamol doet dan helemaal niets, terwijl 600 mg ibuprofen goed werkt.
Allemaal klinisch bewezen

Tihama

Petr@

Petr@

17-06-2009 om 10:32

Geen huismiddeltje

maar Voltaren K. Sinds ik na een halve marathon niet meer kon lopen van de pijn in een knie en een pilletje mij weer liet lopen als een kievit, zweer ik hierbij!
Ik heb het doosje er bij gepakt en er staat op:
Voltaren K
25 mg omhulde tabletten
Diclofenac-kalium
Bij reumatische pijn, spierpijn, hoofdpijn, tand- en kiespijn, menstruatiepijn, acute lage rugpijn, pijn en koorts bij griep, keelontsteking en verkoudheid.

En beterschap!
gr.
Petr@

Ulla

Ulla

17-06-2009 om 15:00

Advil 400

Het is geen huismiddel (!), maar het werkt bij mij heel goed tegen keelpijn, zelfs bij een keelontsteking. Daarbij zijn de capsules heel prettig in te nemen, ze blijven niet steken in de zere keel, maar glijden in 1 keer door

Oplosbare paracetamol

Oplosbare paracetamol of bruis paracetamol helpt nog ietsje beter omdat het niet blijft steken en ook een klein beetje verlichting geeft als je het drinkt/gorgelt voordat het in je systeem opgenomen wordt. Paracetamol kan je vier keer per dag 1000 mg slikken, misschien helpt die ene keer extra

Daarbij inderdaad ibuprofreen 400 mg drie keer per dag.

Je kan ook nog aan je huisarts iets van codeine vragen. Worden sommige mensen slaperig van maar helpt ook goed tegen pijn en kan je bovenop de paracetamol/ibuprofeen slikken als de pijn doorbreekt.

Ik vind koud water of sinasappelsap ook goed helpen. Honing doet me minder zielig voelen omdat ik het lekker vind maar het helpt niet echt.

En je moet natuurlijk heel erg verwend worden!

Beterschap!

Mariel (die misselijk wordt van trachitol en strepsils)

Sanneke*

Sanneke*

18-06-2009 om 16:16 Topicstarter

Dank

Dank jullie wel voor de tips. Gelukkig gaat het hier al iets beter. Vandaag nog maar 1x 1000 paracetamol op, dus dat is echt een hele vooruitgang. 'snachts slaap ik al weer beter en ik kan me weer verstaanbaar maken. Ik heb vooral veel pijnstillers geslikt en steeds slokjes ijskoud water gedronken en heel veel IslaMoos opgezogen.
Inmiddels gaat het weer zoveel beter dat ik waarschijnlijk morgen weer ga werken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.