Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

icy

icy

25-09-2008 om 10:24

Huisstofmijt allergie

Ik heb hooikoorts en een huisstofmijt allergie. Ik kon er prima mee leven met de medicatie die ik had, alleen lijkt het dit jaar zoveel erger....
Ik heb eigenlijk al vanaf het begin van het jaar last, tijdens de lente verergerde de situatie en sindsdien is het er niet beter op geworden. Ik nies de hele dag, voel me grieperig, mijn ogen jeuken.
Ik slik aerius, maar het blijkt gewoon niet afdoende.
Ik zuig mijn huis elke dag met een goede stofzuiger met pollenwerend materiaal, dus mijn huis is toch echt wel schoon.
Wie weet raad?
Icy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2008 om 13:53

Onbekend met medicijnen

Mijn dochter heeft ook stofmijtallergie is vorig jaar gebleken, maar er is nooit gezegd dat ze daar iets voor kan krijgen. Bij vlagen heeft ze last van haar ogen en neus, een beetje hulp van een medicijn zou dan prettig zijn lijkt me. Wordt dat vergoed via de huisarts of kun je net zo goed naar een drogist stappen?

reina

reina

25-09-2008 om 19:17

Kaaskopje

Ik gebruik aerius, in het begin 1 tabletje per dag, nu 2, helpt oha goed bij mij. Ik krijg het vergoed.

Bloempje

Bloempje

25-09-2008 om 19:50

Neusspray

Misschien is het voor jou beter om neusspray te gebruiken. Mijn man heeft daar veel baat bij. Het werkt direct op de plek waar je last hebt. Als je veel last hebt van je ogen kun je er ook oogdruppels bij gebruiken. Gewoon weer even langs je huisarts gaan, of bellen voor een ander recept.
En oja, te veel stofzuigen kan de boel juist in de lucht houden he. Gladde vloeren zijn volgens mij ook alweer achterhaald, het schijnt dat je het best kortpolige vloerbedekking kunt hebben omdat daar het stof het best mee op de plaats blijft.
Wie weet heb je een kleed liggen? Bij mijn man scheelde het enorm toen we dat het huis uit deden.
Succes, Bloempje

Astrid

Astrid

25-09-2008 om 22:47

Hele gezin allergisch

Ik heb al jaren allergie voor huisstofmijt en vooral dieren (paarden, honden en katten). Hiervoor slik ik ook al jaren xyzal. Helpt goed, zonder kan ik echt niet. Toch heb ik weken dat het, voor mijn gevoel, maar 50% werkt. Voor die momenten heb ik 2 verschillende neussprays en oogdruppels. Ook mag ik dan de dosering xyzal verdubbelen.

Mijn 3 kinderen hebben in verschillende mate eczeem en de middelste is nu ook allergisch voor dieren en begint allergisch voor huisstofmijt te worden. Veel dikke ogen en niezen. De oudste hoest heel veel. De jongste krijgt volgens de huisarts ook allergie (n.a.v. bloedtest). Ben ik erg blij mee. Behalve overgeerfde platvoeten (zooltjes) en slechte ogen, nu ook nog dit.

Ik stofzuig zo wie zo al elke dag, want ik houd niet van pluisjes en kruimels op de vloer (hele huis parket). Of het voor de huisstofmijt uitmaakt weet ik niet. Volgens mij niet. Ook de speciale anti allergie overtrekken voor ons bed merk ik niet. Ik merk geen verschil of ze er nou wel of niet op liggen. Verder wordt hele huis 2x per week gesopt.

Momenteel zitten we in een verbouwing van de zolder en daar heb ik het lichamelijk erg moeilijk mee. Komt veel fijn stof bij vrij. Bovendien kwam er glaswol (van de isolatie) vrij en toen had ik echt asmastische aanvallen. Hele nachten piepen en geen lucht. We hebben momenteel ook een volgestouwde slaapkamer met rommel van zolder. Is ook niet bevoorlijk voor mij. Hoop dat het snel voor bij is.

reina

reina

26-09-2008 om 13:36

Eh, 2 per dag

Ik bedoel niet dat ik nu 2 tabletjes per keer neem, maar eerst had ik aan het tabletje 's ochtends voldoende voor de hele dag, maar nu, in bepaalde periodes, neem ik er 's middags nog 1, dus niet 2 tegelijk!

Astrid

Astrid

26-09-2008 om 22:11

Niet 2 tegelijk.

Op de verpakking van mijn pilletjes staat dat je max. 1 tablet per 24 uur mag. De kno arts zei dat ik er naast 's morgens 1 nu ook 1 's avonds kan nemen. Al naar gelang hoe erg het is. Die tekst op het doosje staat er als voorzorg op. Geldt bv. ook voor paracetamol. Die mag je bv. ook maar 4x per 24 uur. Maar als je een operatie ondergaat mag je opeens 3x zoveel.

Verder moest ik van haar naar de longarts. Eens kijken wat die kan doen. ik wil hier eigenlijk gewoon van af.

Marjoleine

Marjoleine

27-09-2008 om 22:51

Ik gebruik xyzal

ook voor zowel hooikoorts (voorjaar en zomer) en huisstofmijt (vooral najaar). Ik slik het eigenlijk altijd bij het naar bed gaan, want 's nachts heb ik er het meeste last van en dan dus niet. Meestal is 1 per dag genoeg.
Marjoleine

Hoezen?

Heb je al speciale hoezen om je matrassen en dekbedden?
Dat heeft bij mij enorm geholpen, dan slaap ik tenministe 'clean', dat scheelt bij mij echt een hele hoop.

Rafelkap

Rafelkap

29-09-2008 om 18:47

Ook xyzal

mijn man heeft allergie en ook xyzal. Gaat veel beter nu. Hij heeft ook neusspray Fluticason Acatavis50, snuift hij zo nu en dan als het echt erg is. Sinds deze twee medicijnen is het een stuk dragelijker, zijn allergie.
Hopelijk gaat het bij jou ook gauw beter!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2008 om 01:33

Blond vraagje

Maar wat is er dan zo speciaal aan speciale dekbedhoezen en lakens? Wat maakt het anti-stofmijterig?

Brianna F

Brianna F

30-09-2008 om 07:50

Hier staat op hoes:

Ze laten wel vocht door, maar huisstofmijten en de uitwerpselen kunnen niet door de membraanhoezen dringen.
Daarbij kun je je matras niet op 60 graden wassen, waarbij je de mijt dood, maar de hoezen wel.
Om dekbedden en kussens kunnen ook hoezen, maar die was ik al op 60 graden, dus die zijn m.i. niet echt nodig

Jesse_1

Jesse_1

30-09-2008 om 14:03

Nb wassen van speciale hoezen

Die speciale hoezen mag je niet vaker dan 2x per jaar wassen, anders gaat de werking sterk achteruit!
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.