Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mother

Mother

17-01-2009 om 20:38

Hyperreactiviteit

Benauwdheidsklachten (hyperreactiviteit)

--------------------------------------------------------------------------------
Onderdeel: Algemeen
Titel: benauwdheidsklachten (hyperreactiviteit)
Berichtnummer: F01211
Datum: 10 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Help,

Wij zijn op zoek naar lotgenoten met tips of suggesties. Onze zoon van 3,5 heeft last van hyperreactiviteit (uitleg zie onder) d.w.z. benauwd, hoesten, slijm braken, maar vooral veel hoesten tot wij en hij er helemaal knetter van worden (vooral 's avonds en 's nachts is het hopeloos).

Hij heeft hiervoor wel medicijnen van de huisarts maar of die nou werken? Een van de bijwerkingen ... hoesten... Ook zijn slaapkamer is volledig aangepast d.w.z. speciaal beddegoed en zeil op de vloer.

Uitleg Hyperreactiviteit:
De luchtwegen kunnen door allerlei oorzaken vernauwd worden. Bij astmapatiënten veelal door overgevoeligheid voor bijv. huisstofmijt, kou, mist, rook, inspanning. Deze prikkels leiden tot ontstekingsreacties in de longen en daardoor tot benauwdheidsklachten (als gevolg van krampen van de luchtwegen). We spreken dan ook wel van hyperreactiviteit. Hoe erger de benauwdheidsklacht hoe groter de hyperreactiviteit.

Wie kent dit en wat doe je eraan?

An van Hensbergen.

--------------------------------------------------------------------------------
Onderdeel: Algemeen
Titel: Melk kan de oorzaak zijn
Berichtnummer: F01211-1
Datum: 11 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Een vriendin van mij heeft een zoontje met dergelijke klachten gehad. Drie jaar lang bijna niet geslapen, omdat het ventje het vreselijk benauwd had, en daar door niet kon slapen... Verschillende kinderartsen en andere dokters geconsulteerd, maar niemand kon het probleem echt oplossen.

Op een gegeven moment kwam haar man met rugklachten bij een osteopaat terecht. Die man vroeg zich af hoe zo'n jonge man zo vermoeid kon zijn. Dus deden zij het verhaal over hun zoontje. De osteopaat raadde hun aan het kind een tijdje helemaal geen enkel melkproduct of aanverwante meer te geven. En zeker niet 's avonds.

Na drie dagen leek het alsof ze een ander kind in huis hadden. Sliep 10-12 uur aan een stuk door. Het zou iets te maken hebben met het aanzetten tot slijmvorming door melkproducten. In ieder geval zou je dit eens een paar dagen kunnen proberen. Baat het niet, dan zal het ook niet echt schaden.

Succes ermee.

Monique.

***************************************************

Goedenavond,

Onze dochter is bijna 3 1/2 jaar oud en ze is vaak verkouden, hoesten, enzv.
We zijn al een paar keer met haar naar de dokter geweest en tot onze verbazing zijn dan haar longen schoon, keel is niet ontstoken en haar oren zien
er ook goed uit.
Laatst zijn mijn dokter: ik begin nu toch aan "Hyperreactiviteit" te denken.
Dus ik dacht: ik ga eens zoeken op google en toen
vond ik de bovenstaande reactie van Monique.

Lieve Monique, ik weet niet of je dit bericht nog leest, maar wij hebben op advies van je vriendin
haar osteopaat onze dochter nu ruim 1 week geen melkprodukten meer gegeven. (Wel hebben wij de melk vervangen in Soja produkten)
ZE HEEFT NU AL 1 WEEK NIET MEER GEHOEST. Mijn man zei vanochtend nog: Ik denk dat het echt komt door geen melk meer te geven. Ja, ik denk er precies zo over.

Groetjes, Mother

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dees 68

Dees 68

17-01-2009 om 21:39

Heb ook wel een astmatische inslag

En van melkproducten en producten met veel suiker (cola, snoepgoed, ...) wordt het inderdaad vaak niet beter nee. Maar bijmij is het wel zo dat dit alleen opspeelt als ik al last van mijn luchtwegen heb (door bijvoorbeeld een allergische reactie op iets of door een zware verkoudheid). Melk op zich geeft bij mij geen reactie.

Ja en?

wat is de bedoeling van je berichtje mother??
dat melk en aanverwante producten slijmopwekkend en slijmvertaaiend is is niet nieuw, dat is al tientallen (misschien zelfs wel langer) bekend.
dat die ouders van betreffende jongetje dat nooit verteld is is wel erg fout (huisarst, longarts?), maar misschien zijn die er wel vanuit gegaan dat 'iedereen' dat allang wist.
hier heeft niemand astma, het lijkt me vreselijk te moeten zien dat je kind het zo benauwd heeft, maar hier krijgt zelfs niemand melk die verkouden is. (normaal wel hoor) dus zo wereldschokkend of nieuw was die mededeling van die osteopaat toch niet?
groeten albana

Inge M

Inge M

18-01-2009 om 19:44

Mother is gewoon blij met Ouders Online

Doordat ze eerst de oude berichtjes plakt, is het wat zoeken. Maar ze wil volgens mij vooral degenen uit de oude berichten bedanken omdat zij daar zoveel aan heeft gehad.
Lief toch!

Oke

nu snap ik het. bedankt inge.

Mother

Mother

19-01-2009 om 13:32

Altijd hoesten en nu.....................

Ja, ik dacht ter informatie schrijf ik die 2 berichten er even blij. Niet handig en helaas kan ik mijn bericht niet wijzigen.

Hoi albana, Jij geeft je kind geen melk als hij/zijn verkouden is. Mijn dochter (3 1/2 jaar) is bijna ATIJD aan het hoesten, ja natuurlijk als ze verkouden is, maar ook als ze NIET verkouden was. Dat wil ik zeggen, doordat wij haar nu 2 weken geen melk meer is het hoesten verdwenen.

Groetjes

Dat is fijn mother

dat is fijn mother, maar dat snapte ik dus niet van je berichtje, ik dacht wat bedoeld ze nu toch? vandaar....
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.