Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heidi*

Heidi*

01-03-2009 om 10:56

Iedere ochtend schoon ondergoed, een beetje gedruppeld (bijna 10 jaar)

Onze oudste zoon heeft praktisch iedere ochtend een schone onderbroek aan omdat hij wat gedruppeld heeft tijdens het wakker worden. Hoe komt dat?

Verder is zijn voorhuidje te nauw en ik vraag me af wat ik daar aan kan doen. De huisarts heeft ons zalf gegeven, maar dat helpt niet. Bovendien griezelt hij ervan als hij (of ik) de creme moet aanbrengen. Hij durft ook niet goed zijn velletje terug te trekken.
Herkent iemand dit of heeft iemand een goede tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evelien1

evelien1

01-03-2009 om 16:37

Onze is om die reden besneden

Onze zoon was 5, had moeite met plassen (voorhuid zwol op als een klein ballonnetje)
We zijn ook eerst met zalf aan de slag gegaan maar dit werkte ook niet.
Uiteindelijk is hij besneden.
Overleg een met HA of je doorverwezen kan worden naar kinderarts of uroloog, zeker omdat hij bijna 10 is.

Evelien

Heidi*

Heidi*

01-03-2009 om 19:53

Geen probleem met plassen....

...het voorhuidje zwelt niet op, maar is jullie zoon besneden vanwege die nauwe voorhuid of door het druppelen?

Druppelen

Druppelen heeft weinig met de voorhuid te maken hoor, als het bij het opstaan gebeurt heeft het meestal te maken met wat er 's nachts gebeurt in een jongenslijfje.

Zittend plassen wil vaak helpen, omdat de blaas dan veel beter geleegd wordt.

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

03-03-2009 om 20:56

Te lange voorhuid

Hallo,

Onze oudste druppelde de hele dag door De kinderarts vond dat hij een hele lange voorhuid had en die is ingekort (besneden). Kind was toen 4 en het viel allemaal reuze mee. Mijn man is op 18-jarige leeftijd besneden en dat was ingrijpender maar goed te doen. Mocht besnijden een optie zijn is het in ieder geval niet iets om je druk over te maken.
Veel succes en sterkte.
Groetjes
Manon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.